کليساي کاتوليک در يکي از ايالت هاي استراليا فاش کرد از دهه 1930 دست کم 620 کودک توسط کشيشان مورد سوء استفاده جنسي قرار گرفته اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،کليساي کاتوليک در ويکتوريا در گزارشي به پارلمان  روز جمعه اين رسوايي را فاش کرد .
"دنيس هارت" اسقف اعظم ملبورن اعلام کرد:« اين موضوع شرم آور و شوکه کننده است که اين سوء استفاده هاي جنسي - که تأثيرات زيادي بر افرادي که مورد سوء استفاده قرار گرفتند و همچنين خانواده هايشان داشته است - توسط کشيش هاي کاتوليک و کارگران کليسا انجام شده است.»
گزارش کامل براي عموم منتشر نشده است اما اين کليسا اعلام کرد بيشتر از 620  مورد ادعايي که طي شانزده سال گذشته دريافت کرده است در ارتباط با حوادث سي تا هشتاد سال گذشته است و  موارد بسيار کمي در ارتباط با سوء استفاده هايي است که از سال 1990 رخ داده اند.
هارت گفت کليسا براي جبران اين حادثه اقداماتي انجام داده است از جمله اجراي برنامه اي در دهه 1990 و انجام تحقيقات مستقل و همچنين حمايت از قربانيان و پرداخت غرامت به آنها.
طرفداران قربانيان مي گويند شمار کودکاني که مورد سوء استفاده قرار گرفتند بسيار بيشتر از آن چيزي است که کليسا و تحقيقاتش اعلام کرده است.
"مايکل هولکرافت" رئيس بنياد قضايي ويکتوريا اعلام کرد لزوم انجام تحقيقات مستقل بيشتري در اين باره احساس مي شود.
او در گفتگو با شبکه تلويزيوني اي بي سي گفت:« اين احساس عمومي وجود دارد که تحقيقات کليسا درباره کليسا همانند قضاوت سزار درباره سزار است و من فکر مي کنم مردم خواهان انجام تحقيقاتي مستقل از سوي يک سازمان خارجي درباره اين موضوع مهم هستند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار