رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان همدان گفت: شهرستان ملاير رتبه نخست توليدات باغي در استان همدان را دارد.

 
 
عليرضا رنجبرضرابي در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان با اشاره به اينکه استان همدان با توجه به جمعيت و وسعتي از نظر توليدات محصولات کشاورزي و باغي رتبه خوبي در کشور دارد، افزود: 4.5 تن از محصولات کشاورزي در کشور مربوط به استان همدان است و از اين نظر رتبه نهم را در کشور داراست.
وي افزود: استان همدان در بين استان‌هاي همجوار نيز از نظر توليدات کشاورزي رتبه برتر را داراست و اين براي استان بسيار حائز اهميت است که بتوان در کشاورزي سرمايه‌گذاري بيشتري صورت گيرد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان همدان با مهم برشمردن توليدات باغي گفت: در دنيا براي هر نفر 90 کيلو محصولات باغي توليد مي‌شود که اين رقم در کشورمان 214 و در استان همدان 340 کيلو است و ارزش توليدات باغي در استان همدان بالا است.
وي عنوان داشت: استان همدان در توليد گردو رتبه نخست در کشور، توليد انگور رتبه دوم و در محصولاتي نظير گياهان دارويي، شليل، قارچ، زعفران، آلو سيب و... رتبه هشتم را در کشور دارا است و در اين راستا درصدد هستيم در ديگر محصولاتي باغي در استان نيز پيشتاز باشيم.
رنجبرضرابي به اهميت باغات استان همدان اشاره کرد، افزود: شهرستان ملاير در توليدات باغي در استان همدان رتبه اول را دارد و 222 هزار تن معادل 38 درصد از سهم توليدات استان همدان مربوط به شهرستان ملاير است.
وي در ادامه با بيان اينکه شهرستان ملاير در توليد انگور رتبه دوم را در کشور و رتبه نخست را در استان همدان دارد، گفت: 147 نمونه از ارقام انگور در استان در حال رصد است و بايد در تکثير، توليد اقلام جديد برنامه‌ريزي علمي انجام شود که ايجاد پژوهشکده انگور در ملاير نخستين گام در اين راه است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.