تعاون روستایی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یکصد و 28 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی خریده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان  ؛ مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان گفت: گندم، جو، سیبزمینی، کلزا، آفتابگردان، شالی و وشپنبه و محصولات دامی شامل مرغ و شیر از جمله این محصولات است.

محمدتقی رجایی افزود: گنبدکاووس با 23 هزار تن خرید بیشترین میزان خرید محصولات کشاورزی و دامی را در سطح استان داشته است.

مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان افزود:‌ اداره شهرستانهای مینودشت و کلاله نیز با 20 هزار و 359 تن و اتحادیه استان با 20 هزار و 709 تن نیز بیشترین میزان خرید را داشته است.

رجایی ادامه داد: همچنین شهرستان گرگان با 17 هزار و 700 تن و شهرستان آققلا با 12 هزار و 647 تن در ردههای بعدی بیشترین میزان خرید محصولات کشاورزی و دامی را دارند.

این مسئول اضافه کرد: بیشترین محصول خریداری در بخش کشاورزی مربوط به گندم به وزن بیش از 70 هزار تن میباشد.

رجایی همچنین با اشاره به خرید بیش از 8 هزار تن سیبزمینی گفت: تعاون روستایی استان بیش از 270 تن سیبزمینی توافقی و حدود 8 هزار تن سیبزمینی تضمینی خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار و 730 تن کلزا توافقی از کشاورزان استان خریداری شده بیان داشت: تاکنون حدود یک هزار تن تخم آفتابگردان از کشاورزان خریداری شده و عملیات خرید با توجه به ادامه داشتن زمان برداشت این محصول همچنان در حال انجام است.

مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 300 تن شالی خریدار شده و عملیات خرید این محصول همچنان ادامه دارد خاطر نشان کرد: این سازمان همچنین با توجه به زمان برداشت وش پنبه تاکنون 300 تن خریدار شده و خرید این محصول نیز همچنان ادامه دارد./س

برچسب ها: کشاورزی ، خرید ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.