روزی آمریکا 50 درصد ثروت جهان را در اختیار داشت و امروز به عنوان یک قدرت افول کرده در حسرت گذشته طلایی و آینده سیاه خود نشسته است .

بر طبق گزارش سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه در مورد آموزش همگانی در کشورهای عضو این سازمان نشان می دهد که ایالات متحده از موقعیت درخشان گذشته دور شده است. این گزارش نشان می دهد که واقعیاتی که در گذشته در مورد آمریکا صادق بود اکنون به افسانه ای بدل شده است که باور به آن می تواند درک سیستم و کارکرد آموزش و پرورش در آمریکا را مخدوش سازد.

در این گزارش آمریکا از نظر نقش آموزش در پیشرفت افراد از نظر اجتماعی در بین کشورهای عضو سازمان کمترین میباشد که در بین 28 کشور آمریکا را در رده 27 قرار می دهد در مورد ساعات کاری معلمان در کشورهای عضو سازمان گزارش می افزاید که به رغم  ماهیت اتحادیه ای فعالیت معلمان در آمریکا معلمان در این کشور بیشترین ساعات کاری سالانه را در بین تمام کشورها دارند ولی میزان دریافتی ایشان در رده پایینی قرار دارد. فقط کشورهای آرژانتین و شیلی دارای ساعات سالانه بیشتری از معلمان آمریکایی هستند.

از نظر حمایت دولت از آموزش و پرورش, در آمریکا فقط 38 درصد بودجه آموزش و پرورش از منابع دولت حاصل می شود در صورتیکه در کشورهای عضو سازمان این رقم به 70 درصد می رسد.

از نظر حضور کودکان در مدارس از سالهای اولیه قبل از ابتدایی در کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه 84 درصد کودکان در برنامه های کمک آموزشی در مدارس عمومی و مدارس خصوصی وابسته به دولت شرکت می کنند درصورتیکه در ایالات متحده این رقم 55 درصد است. 45 درصد دیگر در مدارس خصوصی ثبت نام می کنند.

حداقل سن حضور در برنامه های آموزشی در کشورهای عضو 3 سال است ولی در آمریکا 4 سال است. از نظر حضور کودکان 3 سال آمریکا در بین 36 کشور در رده 25 قرار دارد. این رقم برای 4 ساله ها, بیست و هشتم از بین 38 کشور می باشد. و از نظر حضور 5 تا 14 ساله ها در مدارس آمریکا در رده 29 در بین 39 کشور قرار دارد.از نظر فارغ التحصیلی در دانشگاهها, و از نظر تعداد جمعیت بین 25 تا 34 ساله با تحصیلات دانشگاهی, آمریکا با 42 درصد در رتبه 14 قرار می گیرد. از نظر افراد سالمند دارای مدارک دانشگاهی آمریکا با 90 درصد در رده اول قرار دارد.

تمام این مسائل شاهدی است برادعای فقر و گسترش فرهنگ پایین در زندگی نسل های آینده .

برچسب ها: نابودی ، آمریکا ، ثروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.