دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت گفت: نماينده جمهوري اسلامي بايد در مجمع عمومي سازمان ملل جهاني عاري از سلاح هسته‌اي، رفع تبعيض در نظام‌هاي حقوق بشري و حق حاکميت ملت‌ها را مورد تاکيد قرار دهد.

مهدي اميريان دبير کل دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در رابطه با سفر احمدي نژاد به نيويورک گفت: يکي از نکاتي که بايد به آن توجه شود آن است که حضور وي امسال نه‌تنها به عنوان نماينده ملت ايران بلکه به عنوان رياست جنبش عدم تعهد و کشورهاي عضو جنبش تعهد محسوب مي‌شود که اين امر مسئوليت سنگين‌تري بر عهده وي قرار خواهند داد.

اميريان خاطر نشان کرد: نماينده جمهوري اسلامي بايد در مجمع عمومي سازمان ملل جهاني عاري از سلاح هسته‌اي، رفع تبعيض در نظام‌هاي حقوق بشري و حق حاکميت ملت‌ها را مورد تاکيد قرار دهد.

وي با بيان اينکه ملت‌ها بايد از حقوق بين‌المللي برابري برخوردار باشند و به حقوق يکديگر احترام بگذارند، تصريح کرد: دولت‌هاي زورمدار نبايد به خود اجازه سوء‌استفاده استعماري از ملت‌هاي ديگر را بدهند و موضع جمهوري اسلامي ايران در عرصه جهاني حقوق برابر براي همه ملت‌ها است.

وي اضافه کرد: رئيس جمهور بايد تناقض‌هاي رفتاري آمريکا را نسبت به مقوله حقوق بشر، آزادي بيان و دموکراسي و استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي را به جهانيان گوشزد کند و تغييرات رفتار را از آنان مطالبه کند.

دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت در پايان به اشاره احترام كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در شانزدهمن اجلاس غير متعهد ها و ترك نكردن جلسه از سوي هيچ كدام از كشورهاي جنبش عدم تعهد اظهار داشت: در اجلاس تهران ترس کاذبي که از مواضع به حق از آمريکا داشته برطرف شد و اميدواريم که خود باوري و اعمال اين خودباوري را در سازمان ملل متحد را شاهد باشيم که تحت فشار کشورهاي استکباري قرار نگيرندو از مواضع ملت‌هاي آزاد دفاع كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار