رایزن بازرگانی سفارت افغانستان، با اشاره به اینكه چابهار بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در ایران است، گفت: این منطقه نقش موثری در مبادلات تجاری و بازرگانی میان ایران و افغانستان ایفا می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ، عبدالهادی فرهنگ با استقبال از برگزاری نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نمایشگاه تهران بسیار تخصصی بود و مزیت ها و توانمندی های این مناطق را به سرمایه گذاران و سفیران دیگر كشورها معرفی و زمینه سرمایه گذاری بیشتر را در این مناطق فراهم كرد.
وی ادامه داد : افغانستان به دلیل همجواری با ایران، مراودات بازرگانی بسیار با ایران دارد و اگر چتر حمایتی برای تجار افغانی باز شود، فعالیت آنان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گسترش بسیاری خواهد داشت چرا كه با افزایش سرمایه گذاری دو طرفه میان افغانستان و ایران، راه یابی به بازارهای كشورهای آسیای میانه فراهم خواهد شد.
فرهنگ افزود: بازرگانان افغانی علاقه مند هستند تا درزمینه های نفت، گاز و پتروشیمی در ایران سرمایه گذاری كنند.
وی همچنین با اشاره به مزیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: این منطقه از درجه اهمیت بالایی پس از منطقه آزاد چابهار برخوردار است كه به نوعی پایلوت فعالیت های تجاری ایران و افغانستان محسوب می شود. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.