سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان همکاري‌هاي اسلامي گفت: در دوازدهمين نشست کشورهاي اسلامي که به زودي در مصر برگزار مي‌شود تصميمات جديدي در خصوص مقابله با اهانت به مقدسات اسلام اتخاذ خواهد شد.

حميدرضا دهقاني سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان همکاري‌هاي اسلامي با اشاره به ساخت و انتشار فيلم موهن و ضد اسلامي عليه پيامبر اکرم (ص) به خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران گفت: اين سازمان بين‌المللي ضمن صدور بيانيه‌اي، اين اقدام شنيع را محکوم کرده و از کشورهاي غربي خواست تا مانع از انتشار و پخش اين فيلم شوند.

وي در ادامه افزود: همچنين در اين بيانيه به احترام متقابل به اديان مختلف تاکيد شده است.

سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان همکاري‌هاي اسلامي اظهار داشت: در جريان اهانت اخير  به مقدسات اسلام  کارشناسان ارشد اين سازمان طي جلسه‌اي در جده عربستان 3 قطعنامه به تصويب رساندند که براساس آن اسلام‌ستيزي، مشوه كردن چهره اديان و اهانت به قران كريم اهانت به مقدسات اسلام از جمله قرآن‌سوزي و ساخت فيلم موهن و ضد اسلامي اخير به شدت محکوم شد.

دهقاني در ادامه خاطر نشان کرد: اين قطعنامه در سي و نهمين جلاس وزراي خارجه کشورهاي اسلامي که تا يک ماه ديگر در جيبوتي تشکيل مي‌شود، قرائت خواهد شد.

وي همچنين افزود: علاوه بر آن موضوع اهانت به مقدسات مسلمانان از جمله توليد و پخش فيلم اهانت آميز به پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد صلي الله عليه و آله نيزدر نشستهاي جمعي و دوجانبه سفرا و وزراي خارجه كشورهاي اسلامي در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک مطرح خواهد شد و مطالبات مردم مسلمان، پيگيري مي‌شود.

سفير و نماينده دائم کشورمان در سازمان همکاري‌هاي اسلامي تاکيد کرد:‌ اين سازمان با 57 عضو از کشورهاي مسلمان جهان از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار بوده و مي‌تواند تصميم جدي در خصوص اهانت به مقدسات اسلام بگيرد.

وي افزود: کشورهاي عضو سازمان همکاري‌هاي اسلامي به عنوان يک مجموعه نقش‌آفرين و داراي حق راي در سازمان ملل متحد، مي‌توانند قطعنامه‌اي را به تصويب برسانند که براساس آن اهانت به هريک از اديان الهي محکوم شده و از تکرار آن جلوگيري شود.

دهقاني با بيان اينکه دست‌هايي در غرب به دنبال ايجاد اختلاف بين اديان هستند، گفت: آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده توطئه‌اي از سوي صهيونيست‌ها است که درصدد ضربه‌زدن به تفاهم و گفتگو بين اديان است.

وي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران به طور مشخص خواستار همفکري کشورهاي اسلامي در ارائه راهکارهاي مناسب است، اظهار داشت: با مشورت و همفکري کشورهاي اسلامي مي‌توان توليد و توزيع هرگونه فيلم مستند، کليپ، كتاب ، نشريه، كاريكاتور و ... اهانت‌آميز به مقدسات اسلام و اقدامات اين چنيني را متوقف كرد.

سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در پايان از برگزاري دوزدهمين نشست سران کشورهاي اسلامي در مصر خبر داد و گفت: بعد از نشست وزراي خارجه کشورهاي اسلامي در جيبوتي، دوازدهمين نشست سران کشورهاي اسلامي در مصر برگزار خواهد شد كه قطعا در اين نشست موضوع اهانت به مقدسات اسلام مطرح شده و تصميماتي در اين زمينه اتخاذ خواهد شد.

گفتني است، انتشار فيلم موهن و ضد اسلامي که توسط يک کارگردان آمريکايي- صهيونيستي ساخته شده است موج عظيمي از خشم مسلمانان سراسر جهان را در پي داشته که اين اعتراضات کماکان ادامه دارد.

انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار