معاون درمان وزير بهداشت با اشاره به ماده 20 قانون برنامه پنجم گفت: بر اساس اين قانون حمايت از 5 دانشگاه برتر از وظايف دولت است و اين مراكز نه تنها در كشور بلكه در منطقه بايد مرجع باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر امامی رضوی اظهار داشت: افراد علاقمند مي توانند با توان علمي مناسب و اراده قوي، حتي با امكانات محدود مراكز خود را به مرجع علمي تبديل نمايند و فعاليت هاي جديد و قابل استفاده اي براي مردم نيازمند داشته باشند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت، خاطر نشان كرد: بارها مقام معظم رهبري در فرمايشات خود بيان كرده اند كه اگر قرار است براي كشورهاي ديگر الگو باشيم بايد كشور درجه اول علمي شويم از اين رو اميدوارم در جهتي حركت نماييم كه بتوانيم الگويي براي كشورهاي ديگر باشيم.
 
وي به مركز تخصصي، آموزشي و تحقيقاتي جراحي‌هاي كم تهاجمي درون بين اشاره كرد و افزود: خوشبختانه اين مركز چه از نظر آموزشي و چه مسائل پژوهشي به خوبي در حال فعاليت است و از لحاظ درماني نيز سالانه ده ها هزار عمل جراحي در كشور در راستاي بهبود مردم انجام مي شود و وقتي صحبت از جراحي كم تهاجمي مي‌كنيم توقع داريم از ميزان آسيب‌هايي كه به نسوج بدن مي‌رسد كاسته شود.
 
گفتنی است پيشرفته‌ ترين مركز تخصصي، آموزشي و تحقيقاتي جراحي‌هاي كم تهاجمي درون بين (آندوسكوپيك) با حضور معاون آموزشي و درمان وزير بهداشت در بيمارستان حضرت رسول اكرم(ص) در دانشگاه علوم پزشكي تهران افتتاح شد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار