در حالیکه سال گذشته برای درمان متادول از سوی وزارت بهداشت تعرفه 71 هزار تومانی در نظر گرفته شده بود ؛ اما این مقدار فقط برای درمان متادول کافیست و پاسخگوی هزینه های مشاوره ای فرد در حال ترک نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران می گویند سن اعتیاد کاهش یافته آن یک سال و دوسال نه بلکه 8 سال!
دیگر 15 ساله ها هم مواد مصرف می کنند 15 ساله ای که به جای درس خواندن به فکر مصرف مواد جدید و شیوه های نوین برای مصرف مواد است.
بر اساس آمارهای سال گذشته حدود دو میلیون معتاد در کشور وجود دارند که 60 درصد از آنها متاهل هستند.
مواد مصرف کردند و معتاد شدند ؛ اما به راستی نباید به فکر فرد معتاد بود فردی که بارها و بارها گفته شده معتاد مجرم نیست بلکه فقط بیمار است و باید برای درمانش چاره ای اندیشید.
درمان اعتیاد برای خانواده ها هزینه های زیادی را در بر دارد هرچند که نهادها و ارگانهای دولتی که نام نهادهای حمایتی و بهداشتی را یدک می کشد همیشه به کمک خود به درمان اعتیاد می بالند اما چه کمکی!
هزینه درمان اعتیاد از جیب خانواده فرد معتاد پرداخت می شود و نهادهای حمایتی و بهداشتی بدون توجه به این موضوع با تصویب مبالغ ناچیز برای درمان اعتیاد نمکی بر زخم اعتیاد خانواده ها می پاشند.
فرید براتی معاون پیشگیری و درمان اعتیاد  سازمان بهزیستی کشور می گوید: سال گذشته تعرفه در حال متادول از سوی وزارت بهداشت 71 هزار تومان تعیین شد که این رقم بسیار کم است.
براتی با اشاره به اینکه این مبلغ فقط برای متادول هزینه می شود در اصل ارائه خدمات مشاوره ای نادیده گرفته می شود یادآور شد: اگر هزینه هایی که پرداخت می شود بیشتر در نظر گرفته شود و نظارت بر مراکز بیشتر شود پیامدهای قابل توجهی را برای درمان اعتیاد در پی خواهد داشت.
تامین هزینه های درمان اعتیاد یکی از مشکلات پیش روی معتادان برای جدایی از این بلای خانمان سوز است امیدواریم با تامین هزینه های درمان اعتیاد از کشورمان ریشه کن شود./ل
گزارش از سمیه زرچینی
برچسب ها: سال ، نهاد ، نام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.