معاون وزیر بهداشت در امور مجلس به اظهارات یکی از نمایندگان در خصوص عدم مواجهه وزارت بهداشت با داروی قاچاق پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید رمضان محسن پور در پاسخ به اظهارات نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی که روزنامه آفتاب یزد به نقل از وی عنوان کرده است «وجود قاچاق دارو مبین نبود نظارت در وزارت بهداشت است» گفت: راه اندازی و تقویت اداره بازرسی ویژه متعاقب تشکیل سازمان غذا و دارو، راه اندازی گشت های مشترک و اجرای طرح کنترل اصالت و سلامت دارو و نظارت مستمر معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بر بازار دارویی مهم ترین اقداماتی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو در این خصوص انجام داده اند.

وی افزود: اداره بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو با هدف پایش و رصد تخلفات در حوزه اقلام سلامت محور از تولید تا عرضه و صادرات و برخورد طبق قوانین و مقررات تشکیل شده و با همکاری رده های استانی موضوع قاچاق و تخلف را در سراسر کشور پیگیری می کند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شورای اصناف کشور گشت های مشترک به منظور پایش تخلفات به ویژه قاچاق دارو و سایر اقلام سلامت محور و برخورد قاطع و جدی تر با متخلفان تشکیل و در حال اجراست.

دکتر محسن پور افزود: یکی از اصلی ترین و مهم ترین راه های مبارزه با قاچاق و تقلب اقلام سلامت محور اجرای طرح کنترل اصالت و سلامت است که از سال 1388 اجرا شده است.

قائم مقام وزیر در امور مجلس اظهار داشت: این طرح با نصب برچسب الکترونیکی اصالت بر روی این اقلام انجام می شود. بررسی اصالت محصول توسط بازرسان و مردم قابل انجام است و با اجرای کامل طرح مذکور بر روی کلیه اقلام سلامت محور و اطلاع رسانی به مردم مبنی بر عدم خریداری اقلام فاقد برچسب اصالت موضوع قاچاق کاملا" منتفی می شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بنا بر تایید مسئولان ذیربط در ادارات کل اماکن و آگاهی ناجا به رغم افزایش موارد بازرسی و نظارت، ظرف دوسال گذشته مکشوفات قاچاق کاهش چشمگیری داشته که این موفقیت حاصل افزایش ریسک قاچاق داروست./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار