در برنامه پزشک خانواده ارائه دارو در سطح یک به صورت رایگان است که باید هزینه آن را بیمه ها بپردازند که با شرایط پرداخت بد بیمه ها داروخانه ها ورشکسته می شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر شهاب الدین جنیدی عضو انجمن داروسازان ایران امروز 4 شهریور در نشست خبری روز داروساز در جمع خبرنگاران گفت: ایران در زمینه تولید داروهای هایتیک جزء ده کشور اول دنیا است به عنوان مثال تولید فاکتور 8 در شرکت داروسازی ثامن رضوی یکی از نمونه های تولید داروهای هایتیک است.
 
وی با اشاره به اینکه جامعه داروسازی مظلوم ترین جامعه پزشکی است و سوبسید جامعه داروسازی را از جیب خود پرداخت می کند افزود: در کشور ما از اطلاعات داروسازان استفاده بهینه نمی شود و خدماتی که برای داروساز دیده شده توسط آن ها ارائه نمی شود.
 
وی ادامه داد: در بحث پزشک خانواده نقشی برای داروساز در نسخه 01 و 02 دیده نشده است و همین امر می تواند مشکلات عدید ه ای را به وجود آورد.
 
جنیدی با تاکید بر این که داروخانه ها از سازمان های بیمه گر چندین ماه طلب کار هستند عنوان کرد: در حال حاضر بیمار در زمان خرید دارو 30 درصد هزینه را نقداً پرداخت می کند و 70 درصد آن را بیمه متقبل می شود که با اجرای برنامه پزشک خانواده و رایگان نمودن دارو در سطح 1 تمام هزینه داروها را سازمان های بیمه گر بايد بپردازند که این امر موجب ورشستگی داروخانه ها می شود.
 
وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: مصرف خودسرانه دارو در کشور بسیار بالا است به طوری که ایران در آسیا دومین و در دنیا بیستمین کشور از لحاظ مصرف خود سرانه دارو است.
 
همچنین در بحث مصرف فرآورده های داروهای تزریقی تعداد تجویز اقلام دارویی پزشکان ایرانی بیش از نرم جهانی این فرآورده ها را تجویز می کند.
 
جنیدی خاطر نشان کرد: در طی دو سال گذشته به همت انجمن داروسازان ایران و وزارت بهداشت در بحث مبارزه با قاچاق دارو وضعیت بسیار مطلوبی را داشتیم و توانستیم آمار قاچاق دارو را نسبت به سال های گذشته کاهش دهیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
-
برزگر
۲۱:۵۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
ما که هر چی به داروخانه ها مراجعه می کنیم و گاها پرسیدیم این دارو اگه بدون بیمه بود چقدر باید پرداخت می کردیم جواب میدن فرق زیادی نداره علاوه بر اون یک حق فنی مفت هم که از بیمار بیچاره میگیرن و هیچ خدماتی هم نمیدن یعنی عملا اکثر داروهای پرمصرف با بیمه یا بدون بیمه همون هزینه میشه بازم ناشکری نکن اقای دارو ساز دیگه
آخرین اخبار