رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: حمایت مسوولان و دستگاه های اجرایی از عشایر به عنوان اقشار کم توقع و پر بازده در راستای افزایش تولیدات دامی بسیار موثر است.

"حمید رضا خلیلی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حمایت از عشایر و کوچ نشینان به منزله گام نهادن در زمینه تحقق شعار سال و افزایش تولیدات ملی است.

وی با بیان اینکه منطقه لار  هرساله میزبان 250 خانوار عشایر از شهرها و استان های مختلف می باشد، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری هر چادر عشایر به منزله یک کارگاه تولیدی است و حمایت از آنان در چرخه تولید اثر گذار می باشد.

رییس جهاد کشاورزی دماوند در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده تصریح کرد: احداث حمام و چراغ های خورشیدی، توزیع سوخت فسیلی (گاز مایع)، احداث آبشخور، تامین آب شرب، ایجاد کانتینر پزشکی برای اقدامات درمانی، توزیع آرد و احداث و مرمت و نگهداری راه ها از جمله اقدامات این نهاد در بخش امور عشایر است.

خلیلی با تأکید بر اینکه عشایر مولدان کم مصرف و پرتولید هستند و نیز نیازمند حمایت ویژه می باشند خاطر نشان کرد: زمان استفاده از مرتع لار به دلایل مغایرت های زیست محیطی برای عشایر ساکن در این منطقه با محدویت هایی همراه است، که با رایزنی های صورت گرفته قابل پیگیری می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد سال جاری با توجه به بازدیدهای صورت گرفته در منطقه ییلاق کوچ نشینان لار گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد رضایتمندی عشایر در ارائه خدمات هستیم که این اقدامات صورت گرفته می تواند منجر به کاهش اندکی از سختی زندگی پرفراز و نشیب آنان باشد و امید است با گسترش و توسعه امکانات، شرایط مناسبی را برای عشایر فراهم آوریم.

شایان ذکر است دشت لار در 35 کیلو متری شمال شهر رودهن واقع شده است./س

برچسب ها: عشایر ، تولیدات ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.