امكان بروز سكته مغزي در مرداني كه طلاق والدين را تجربه كرده اند بيشتر است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، محققان دانگشاه تورنتو با انجام مطالعات خود دريافتند كه مردان بزرگسال كه قبل از 18 سالگي درمعرض طلاق والدين خود بوده اند تا 3 برابر مردان ديگر ممكن است به معرض خطر ابتلا به سكته مغزي قرار گيرند.
 
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي از آن است كه خطر ابتلاء به سكته مغزي در مرداني كه والدينشان از هم جدا شده اند پس از تعديل عوامل شناخته شده ابتلاء به سكته مغزي مانند سن، جنس، درآمد و رفتارهاي بهداشتي بزرگسالان مانند سيگاركشيدن، ورزش، چاقي و سلامت روان، هنوز هم با افزايش خطر 3 برابري بروز سكته مغزي همراه بوده است.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند كه با اطمينان نمي توان گفت كه چرا مردان از خانواده هاي طلاق گرفته نسبت به مردان از خانواده هاي سالم بيشتر در معرض اين خطر هستند اما يك احتمال در تنظيمات بدن از افزايش كورتيزول ، هورمون مرتبط با استرس با افزايش خطر وقوع سكته مغزي نهفته است.
 
نتايج ديگر اين مطالعه مي افزايد كه ميزان افزايش سكته مغزي در اين مردان ممكن است به يك فرآيند شناخته شده به عنوان تعبيه بيولوژيكي مرتبط باشد و قرار گرفتن درمعرض استرس ناشي از طلاق والدين ممكن است سبب ايجاد يك عواقب بيولوژيكي شود كه اين تغيير راه مي تواند باعث شود بچه ها براي بقيه عمر خود به استرس واكنش نشان دهند.
 
به گفته محققان براساس اين مطالعه سياست گذاري هاي بهداشت حرفه اي شامل اطلاعات از طلاق والدين و هدف قرار دادن آموزش هاي پيشگيري كننده از بروز سكته مغزي مي تواند در بهبود اين وضعيت موثر باشد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار