دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منطقه آزاد چابهار را در این منطقه پایلوت فعالیت های تجاری و بازرگانی خواند و گفت: خط آهن چابهار به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار مراحل احداث را به زودی به پایان برساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حمید بقایی، منطقه آزاد چابهار را پایلوت فعالیت های تجاری و بازرگانی با کشورهای همجوار خواند و افزود: چابهار با تمام زیبایی ها و جاذبه های گردشگری باید نیم نگاهی نیز به فعالیت های بازرگانی خارجی داشته باشد؛ چرا که این بندر در مقایسه با بندرعباس به لحاظ موقعیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بندر چابهار باید شرایط خوبی را برای ارائه خدمات به کشورهای همسایه مانند هند اختصاص دهد.

بقایی تصريح کرد: این بندر، بهترین بندر برای کشورهای عمان، هند، پاکستان، افغانستان و آسیای میانه است و آن ها نیز به موقعیت برجسته چابهار آشنا هستند. باید بستر بهتری فراهم شود تا این کشورها فعالیت های خود را با چابهار گسترش داده و در این راه نباید به بودجه های دولتی چشم دوخته شود امیدواریم با همت مدیرعامل سازمان، فرماندار و مسؤولین شهر، حوزه های عملیاتی بیشتری برای جذب سرمایه و سرمایه گذار انجام شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که خط آهن چابهار به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار مراحل احداث را به زودی به پایان برساند.

معاون رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین بر اهمیت برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد چابهار بر اساس توجه بیشتر به معیشت و رفاه مردم شهرستان چابهار و انجام ملاقات های مردمی در این منطقه تأکید کرد و گفت: نباید مشکلات را تنها مختص به منطقه دانست؛ بلکه باید از پشت میزهای خود به میان مردم آمد و مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد و  تا حد امکان مشکلات رفاهی و معیشتی مردم را کاهش داد./عب

 

برچسب ها: احداث ، خط آهن ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار