درگزارش انجمن حقوق بشر بحرين تاکيد شده است حکومت بحرين بايد درخصوص شکنجه گري هايش پاسخگو باشد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني پرس تي وي، فاش شد که پسران  پادشاه بحرين در شکنجه مردم انقلابي دست دارند.
 انجمن حقوق بشر بحرين روز گذشته دومين گزارش سالانه اش را درباره نقض حقوق بشر در اين کشور منتشر کرد. اين گزارش در نشستي در شهر بيروت، پايتخت لبنان منتشر شد که در آن فعالان بين المللي و حقوقدانهايي از کشورهاي مختلف جهان حضور داشتند. سازماندهي مذکور براي انتشار  اين گزارش در حضور اين افراد براي نشان دادن اهميت آن و محکوم کردن اقدامات پادشاهي بحرين بود.  در اين گزارش گفته شده است پسران "حمد بن عيسي آل خليفه "، پادشاه بحرين، شخصا در شکنجه مردم دست داشته اند.
"يوسف ربيع" از مسئولان انجمن حقوق بشر بحرين در اين خصوص گفت:« پس از تلاشهاي متعدد در زمينه حقوقي و قضائي، توانستيم اين گزارش را تهيه و عرضه کنيم. اين گزارش نشان دهنده اقدامات پادشاهي بحرين و خاندان سلطنتي بويژه در شکنجه مردم و برخوردهاي غيرانساني آنها با مردم است. ما حق داريم اين مسئله را در دادگاههاي بين المللي پيگيري کنيم و عاملان جنايتها را به دادگاه بکشانيم.»
اين گزارش نشان مي دهد چگونه حاکمان بحرين به صورت اساسي  قوانين مربوط به حقوق بين الملل را نقض کرده اند. ناظران بين المللي مي گويند حکومت بحرين به علت مصونيتي که ناشي از حمايتهاي غربي است، هرکاري که بخواهد با شهروندانش انجام مي دهد حال آنکه مدعي رعايت حقوق بشر است.
کامل وزني تحليلگر لبناني در حاشيه انتشار اين گزارش در بيروت گفت:« حکومت بحرين واقعيتها را مخفي مي کند.اين حکومت برضد مردم بحرين جنايت مرتکب مي شود. در بحرين، شکنجه و کشتار در جريان است و قوانين بين المللي نقض مي شود اما جهانيان سکوت اختيار کرده اند. علت سکوت غرب درمقابل اين اقدامات رژيم بحرين ، روابطي است که کشورهاي غربي با حکومت بحرين دارند و منافع اقتصادي که از اين محل به دست مي آورند.»
صدها شهروند بحريني از جمله دانشجويان دانشگاهها و پزشکان و پرستاران از زمان آغاز سرکوبهاي خشونت آميز مردم بحرين زنداني يا کشته شده اند.اين درحالي است که تظاهرات مردم بحرين مسالمت آميز بوده است در گزارش اخير از همه نهادهاي بين المللي درخواست شده است از حق آزادي بيان مردم بحرين و همه ديگر حقوق به رسميت شناخته شده بين المللي درباره اين مردم حمايت کنند. البته امکان دارد قدرتهاي غربي بازهم مداخله کنند و مانع از آن شوند که عاملان اين جنايتها مجازات شوند. فعالان بين المللي اعلام کرده اند اين گزارش را در ديوانهاي بين المللي در ژنو مطرح خواهند کرد. اين درحالي است که به گفته سازمان عفو بين الملل وضع حقوق بشر در بحرين در يک سال گذشته بدتر و بدتر شده است. اين نهاد بين المللي از حکومت بحرين خواسته است همه زندانيان سياسي را آزاد کند و از هرنوع شکنجه اي دست بکشد. اما تاکنون هيچ قدرت بين المللي براي عملياتي شدن اين خواسته ها وارد عمل نشده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار