مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت : نیروگاه برق آبی سیاه بیشه با ظرفیتی بالغ بر 1000 مگاوات تا پایان امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل می شود.

سید محمدرضا رضازاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت :عملیات عمرانی در سدهای پایین دست و بالادست سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه به اتمام رسیده  و این دو سد آبگیری شده اند.

وی افزود : تجهیزات نیروگاهی 2 واحد از نیروگاه برق آبی سیاه بیشه نصب شده و عملیات نصب تجهیزات دو واحد دیگر آن تا پایان امسال انجام می شود .

رضازاده با بیان این که  شرکت برق منطقه ای تهران در حال نصب تجهیزات پست نیروگاه  است عنوان داشت : شرکت برق منطقه ای تهران در فصل زمستان گذشته به دلیل شرتیط جوی نامناسب مقداری تاخیر در احداث پست داشت  اما اکنون با سرعت در حال تکمیل پست است تا واحد های نیروگاهی تست شوند.

 وی خاطرنشان کرد : ساختمان پست به سرعت در حال تکمیل است و لمیدواریم تا پایان امسال شاهد بهره برداری کامل از اولین سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور باشیم .

شایان ذکر است سد و نیروگاه برق آبی سیاه بیشه اولین سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور است که نقش بسیار مهمی در پایداری و کنترل شبکه برق در زمان های کم باری و پرباری ایفا می کند .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار