كارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: افزايش قيمت مواداوليه در ميزان توليد فرش تاثير زيادي داشته، به طوري كه هم‌اكنون ميزان توليد نسبت به سال‌گذشته كاهش يافته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،مجيد رمضانيان در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان‌كرد: سال‌گذشته قيمت هر كيلوگرم ابريشم 30 هزار تومان بود اما هم‌اكنون اين قيمت به 130 هزار تومان افزايش يافته است.

وي افزود: در زمان پرداخت يارانه‌ها به اقشار كم‌درآمد، بعضي توليدكنندگان فرش با توجه به افزايش نقدينگي توليد خود را افزايش دادند.

كارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌كه ميزان توليد فرش در پايان سال اعلام مي‌شود، تصريح‌كرد: البته ميزان توليد هم‌اكنون نشان مي‌دهند كه توليد كاهش يافته است.

رمضانيان بيان‌كرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌هايي كه بين مركز توليد فرش ايران و بانك‌هاي عامل انجام شد، تسهيلاتي در اختيار توليدكنندگان فرش قرار داده شد اما با توجه به مدت زمان زياد توليد فرش، تسهيلات سود زيادي دارد و بافندگان توانايي بازپرداخت آن را ندارد؛ تسهيلات فقط به عنوان سرمايه در گردش در اختيار بافندگان قرار گرفته كه بايد تا پايان سال پرداخت شود.

وي يادآورشد: امسال تسهيلات در قالب مشاغل‌خانگي و از طريق سازمان تعاون، كار و رفاه‌اجتماعي در اختيار بافندگان قرار مي‌گيرد و تاكنون 5 هزار نفر در سامانه مشاغل‌خانگي ثبت‌نام كرده‌اند كه از اين ميزان حدود 2 هزار نفر به بانك معرفي شده‌اند اما تاكنون هيچ‌گونه مبلغي به آن‌ها پرداخت نشده است.

كارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بيمه توليدكنندگان فرش، خاطرنشان‌كرد: توليدكنندگان فرش هم‌اكنون در حال بيمه شدن مي‌باشند و گواهي‌نامه آن از طريق آزمون فني‌وحرفه‌اي براي باسوادان و گواهي صلاحيت از سوي اتحاديه فرش براي بي‌سوادان صادر مي‌شود؛ پس از آن بايد به سازمان صنعت مراجعه كنند تا درخواست بيمه آن‌ها صادر شود./س
برچسب ها: کاهش ، تولید ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.