همه واحدهای صیفی کشور تا پایان امسال از نظر کیفی کنترل و نظارت می شوند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  معاون وزیر جهادکشاورزی در شیراز با بیان این مطلب گفت : در راستای ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی تا پایان سال کلیه واحدهای سبزی و صیفی کشور تحت پوشش کنترل و نظارت کیفی قرار گیرند و تمامی واحدهای اجرایی، تحقیقاتی، آموزشی و ترویج جهادکشاورزی متولی این کار هستند.

ارتقاء میانگین تولید و افزایش کیفیت محصول سالم دو محور اساسی است که در سال جاری در وزارت جهادکشاورزی به جد دنبال می شوند.

دکتر جهانگیر پرهمت افزود : علاوه بر فراگیر شدن کنترل کیفی و نظارت لازم بر محصولات سبزی و صیفی چه در مزارع و چه در گلخانه ها، نظارت جدی نیز بر روی محصولاتی که در تولید آنها از کود و سم بیشتری استفاده می گردد، اعمال خواهد شد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم چنین از تامین صد درصدی واکسن دام و طیور و آبزیان در داخل کشور تا پایان سال جاری خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر بخشی از واکسن های مورد نیاز از طریق واردات تامین می شوند که در بخش تحقیقات در صد دیم تا پایان سال به صورت صد درصد واکسن مورد نیاز دام و طیور و آبزیان را در کشور تامین نماییم.

این مقام مسئول از ایجاد تغییرات اساسی در بخش بذر نیز خبر داد و اظهار داشت: در بخش بذر به عنوان یک نهاده اصلی تغییری اساسی را پیگیری می کنیم و در سال 91-92 برنامه ترویجی ما برای معرفی ارقام جدید و یارانه بذری بروی ارقام پایدار و مقاوم متمرکز خواهد بود ./س
برچسب ها: کنترل ، صیفی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.