سازمان عفو بین الملل خواستار تحقیق در مورد موج اخیر انفجارها در عراق شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل سه شنبه از مقامات عراقی خواست تحقیقی را در خصوص موج اخیر انفجارها که به کشته شدن حدود صد تن در این کشور انجامید آغاز کنند و حکم اعدام طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری عراق را تخفیف دهد.

عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد:« مقامات عراقی باید فورا تحقیق بی طرفانه و دقیقی را در خصوص موج حملاتی که هفته گذشته در عراق به وقوع پیوست ، آغاز کند».

علاوه بر این ، این سازمان درباره حکم اعدام غیابی که یکشنبه علیه طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری عراق به جرم طراحی قتل یک وکیل و یک ژنرال صادر شد ، هشدار داد.

حسیبه حاج صحراوی معاون مدیر عفو بین الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد:« این محکومیت در چارچوب مجموعه ای نگران کننده از کاربرد عمومیت یافته مجازات اعدام در عراق جای می گیرد. ما از مقامات عراقی می خواهیم بلافاصله حکم اعدام هاشمی را تخفیف دهد.»

طارق الهاشمی از مهم ترین مقامات سنی عراق اتهاماتی را که علیه او مطرح شده رد و اعلام کرده است نوری المالکی نخست وزیر عراق از نظام قضایی استفاده ابزاری می کند.
برچسب ها: عفو ، سازمان ، ملل ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار