رئیس جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی گفت: امروز عرصه سیاسی دنیا صحنه تقابل مثلث معنوی متشکل از بیداری اسلامی، جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران با مثلث مادی متشکل از آمریکا ، اروپا، اسرائیل و مرتجعین عرب منطقه می باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فرشبافیان ديروز در جلسه هفتگی کارکنان این واحد با موضوع بررسی تحولات منطقه افزود: تا دو دهه پیش غالب اخبار روز مطرح در تمامی رسانه ها منطقه ای بود ولی امروز نظام و شبکه اطلاعاتی به قدری توسعه یافته که مباحث روز در گستره کل جهان و مربوط به کشورهای مختلف می باشد.

وی اظهار کرد: نظام اطلاعاتی جهان که پیش از این در کنترل غرب قرار داشت امروز از سیطره آنها خارج شده وعلیه آنها عمل می کند.

وی یادآور شد: نتیجه تقابل غرب و شرق در جریان جنگ سرد نابودی ایدئولوژی مارکسیسم و کمونیسم به رهبری شوروی بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران غرب با همان تجربه قبلی تلاش کرد تا ایدئولوژی جمهوری اسلامی را نیز از بین ببرد.

وی اضافه کرد: آنها فکر می کردند که ایدئولوژی نوپای انقلاب اسلامی ایران راحت تر از ایدئولوژی چندین ساله مارکسیسم و کمونیسم از صحنه حذف می شود به همین دلیل به فکر مقابله با انقلاب اسلامی ایران افتادند.

دکتر فرشبافیان گفت: غرب در مسیر تلاش خود برای ترویج لیبرال دموکراسی و سیطره خود بر جهان، عناصری همچون حقوق بشر، ترویج دموکراسی و آزادی و یک مقوله فیزیکی را وسیله قرار دارد که در جریان حمله به عراق این مقوله فیزیکی سلاح های شیمیایی بود .

وی ادامه داد: در تقابل با جمهوری اسلامی ایران این عنصر فیزیکی به انرژی هسته ای تغییر یافت چرا که ایران بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی بوده و این بهانه در خصوص کشور ما کارساز نبود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی با بیان اینکه نظام غرب بر پایه اقتصاد مبتنی بوده و همه چیز آنها وابسته به اقتصاد است، گفت: این اقتصاد برای پایدار ماندن نیازمند حفظ منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است .

وی افزود: تا زمانی که کشورهای حاشیه خلیج فارس بیدار نشده بودند کار آمریکا و غرب در دستیابی به ثروت های منطقه آسان بود ولی بیداری اسلامی آنها را دچار مشکلات فراوانی کرد.

وی به فرمایش امام راحل در خصوص صدور انقلاب اسلامی ایران اشاره و تشریح کرد: امام خمینی (ره) در تمام مقوله ها به صورت فرا منطقه ای ودر ابعاد جهانی هدف گذاری می کردند لذا با تشکیل حزب الله در دهه 60 هدف جهانی انقلاب ایران را مورد تاکید قرار دادند.

دکتر فرشبافیان یادآور شد: آمریکا از زمان ایجاد رژیم اشغالگر قدس تمام تلاش خود را برای همراه کردن کشورهای عرب با اسرائیل به کار برد و توانست درابتدا این کشورها را نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس یا منتقد صرف یا بی تفاوت بکند و به مرور زمان منتقد ها را بی تفاوت و بی تفاوت ها را همراه اسرائیل کرد.

وی با اشاره به سابقه کشور سوریه در عدم همراهی با کشورهای عرب در جریان اسرائیل و همچنین حمایت از جمهوری اسلامی ایران در جریان جنگ ایران و عراق گفت: سوریه قاعده دنیای عرب در مقابل اسرائیل را بر هم زد و به عنوان کشور معاند رژیم اشغالگر قدس و حلقه اتصال مقاومت لبنان و فلسطین و جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

وی ادامه داد: سوریه با فعال شدن در این مسیر کشورهایی مثل عربستان و ترکیه را از صحنه خارج کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: حلقه های مقاومت خارج از مقوله ایران، مورد سه تهاجم قرار گرفته اند که عبارتند از حزب الله لبنان در جریان جنگ 33 روزه، فلسطین در جریان جنگ 22 روزه و حلقه سوم سوریه که در حوادث اخیر هدف دشمنان قرار گرفته است .

وی با اشاره به دلایل همراهی ترکیه با غرب در حوادث اخیر سوریه افزود: اقتصاد ترکیه مبتنی بر ترانزیت است و با توجه به تحولات عراق، قدرت داشتن سوریه موجب تغییر مسیر ترانزیت به مسیر عراق، سوریه ، دریای مدیترانه و اروپا شده و ترکیه خود به خود از این مسیر حذف می شود.

وی گفت: تضعیف و نا امنی در سوریه موجب از بین رفتن نقش فعال این کشور در مسیر ترانزیت شده و به تبع آن باعث قدرت یابی ترکیه در این راستا می شود.

وی اضافه کرد: سوریه با چهار کشور لبنان، عراق، ترکیه و فلسطین همسایه است که سه مورد از این کشورها در اختیار سیاسی - معنوی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه غرب در بیداری اسلامی غافلگیر شده است، افزود: دشمنان در تلاشند تا بیداری اسلامی را در سوریه شبیه سازی کنند و با حمایت کامل از معارضان که اغلب آنها مهره های بیگانه هستند دولت سوریه را از بین ببرند.

دکتر فرشبافیان با اشاره به اینکه وهابیت در جریان سوریه با قدرت تمام نقش آفرینی می کند، ادامه داد: جریان سوریه را با عنوان جنگ شیعه و سنی معرفی می کنند تا افکار عمومی مسلمانان را تحریک کرده و زمینه را برای دخالت وهابیت با مدیریت عربستان فراهم نمایند .

وی گفت: بر خلاف معادلات بیگانگان هر قدر حملات دشمنان در سوریه افزایش یابد انسجام سیاسی و اجتماعی در داخل این کشور بیشتر می شود و برآورد غرب و ایران این است که سوریه به این زودی ها از پای در نمی آید.

وی تاکید کرد: اگر سوریه از بین برود حزب الله و فلسطین و بعد از آنها ایران دچار مشکل می شود بنابراین اظهارات برخی افراد به ویژه سران شکست خورده انتخابات سال 88 در خصوص اینکه نباید جمهوری اسلامی به مشکلات سوریه رسیدگی کند سخنانی باطل و از سر ناآگاهی می باشد چرا که در دنیای امروز زندگی همه افراد به همدیگر وابسته است .

دکتر فرشبافیان گفت: باید عموم مردم کشور را توجیه کنیم که با توجه به تاثیر تمام اتفاقات دنیا بر حیات جمهوری اسلامی، باید از حلقه های مقاومت از جمله سوریه حمایت کنیم./س

وی گفت: اگر سوریه تضعیف شود وهابیت قدرت می یابد و کشورهای استقلال یافته جدید از جمله عراق که در حال پیوستن به محور مقاومت هستند، نمی توانند سر بلند کنند، بنابراین حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی از سوریه لازم و عقلانی است .#

برچسب ها: امروز ، معنوی ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.