کارشناس عالی وزارت خارجه و سفیر پیشین ایران در چند کشور گفت: نظام اسلامی سالم‌ترین نظام حکومتی در دنیا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از به گزارش ستاد اطلاع‌رساني پنجمين دوره همايش انديشه‌هاي آسماني، محمدحسن قدیری‌ابیانه و در پنجمین دوره همایش اندیشه‌های آسمانی در جمع هنرمندان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: کم‌کاری ما و فریب‌کاری دشمنان دو عامل مهم در معرفی نشدن نظام جمهوری اسلامی برای سایر کشورها شده است.

کارشناس عالی وزارت خارجه و سفیر پیشین ایران در چند کشور، افزود: البته نظام اسلامی سالم‌ترین نظام حکومتی در دنیا است.

وی در ادامه سخنان خود به درآمدهای محدود نفت و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: برخی درباره درآمدهای کشور دچار توهم شده‌اند که این خود سبب فاصله گرفتن‌های سیاسی و مذهبی این افراد نیز از نظام می‌شود.

کارشناس عالی وزارت خارجه و سفیر پیشین ایران در چند کشور در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به تعطیلات رسمی و نیز توسعه پایدار در کشور زد و گفت: در حال حاضر کشور ما از نظر مصرف و تعطیلات رسمی جزو بالاترین کشورهاست و این با پیشرفت و توسعه پایدار در تضاد است.

وی توزیع عادلانه ثروت و برخورد قاطعانه با متخلفان را امری ضروری دانست و ادامه داد: پرهیز از اسراف، نخریدن کالای خارجی و بالا بردن سطح کیفیت کالای ایرانی امری مهم برای پیشرفت کشور و افزایش قدرت پول ملی است.

قدیری ابیانه با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در ارتباط با حکومت و حکومت‌داری، گفت: اگر مردم وظایف خود را در جامعه به خوبی انجام ندهند، با وجود دولتی کارآمد و مقتدر باز هم پیشرفتی نخواهیم داشت.

کارشناس عالی وزارت خارجه خطاب به شرکت‌ کنندگان همایش اندیشه‌های آسمانی گفت: در مساجد اتاق‌های فکر اشتغال و ازدواج برپا شود تا مشکلاتی این چنینی توسط خود مردم حل شود چرا که مساجد پایگاهی برای حل مشکلات مردم است.

وی با اشاره به بهره‌مندی کانون‌های مساجد از اینترنت تصریح کرد: در این راستا هر مسجد بخشی را به فعالیت‌های بین‌المللی اختصاص دهد و اجرای این امر می‌توان تبلیغ گسترده‌ای در زمینه دین در سرتاسر دنیا انجام داد.

قدیری‌ابیانه در ادامه اشاره‌ای به اعتقادات مسیحیان کرد و گفت: اگر مسلمانان اعتقادات مسیحیان را از دیدگاه اسلام به آنها معرفی کنند بی‌‌شک نظر آنان در مورد اسلام و مسلمانان تغییر می‌کن./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.