امسال بیش از 20هزار تن محصول از باغهاي زیتون شهرستان طارم برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیر جهاد كشاورزی شهرستان طارم با اعلام این خبر گفت:از این میزان 14هزارتن بصورت زیتون كنسروی و مابقی بصورت زیتون روغنی برداشت می شود.

سلگی سطح زیر كشت باغهاي زیتون شهرستان طارم را 17هزار و 831 هكتار اعلام كرد و افزود: 9هزار و 276 هكتار از این باغهاي بارده هستند.

وی به خسارتهای وارده ناشی از سرما در اوایل فصلِ رشد و گرما در زمان تلقیح محصول زیتون اشاره و تصریح کرد: این خسارتها باعث كاهش بسیار شدید مقدار تولید شده بطوری كه پیش بینی می شود میزان عملكرد امسال محصول زیتون طارم نسبت به مدت مشابه سال قبل كه 35هزار تن بوده بیش از 40 درصد كاهش داشته باشد.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان طارم با اشاره به انواع زیتون این شهرستان گفت: زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون نمونه هایی از زیتون مورد کشت طارم هستند که زرد زیتون و روغنی بیشترین ارقام منطقه را شامل می شود و مقدار ناچیزی ارقام خارجی نیز در سطح این شهرستان بصورت الگویی كشت شده است.

سلگی ادامه داد: با توجه به سازگاری این محصول در منطقه طارم ارقام كنسروالیا، مانزائیلا و كروناییكی نیز در سطح این شهرستان كشت می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زیتون تولیدی این شهرستان علاوه بر مصرف داخلی به استانهای گیلان، قزوین، تهران، همدان، مركزی، مازندران و گلستان و همچنین توسط شركت های صنایع غذایی به كشورهای حوزه خلیج فارس بصورت كنسروی صادر می شود.

وی خانوار بهره بردار از محصول زیتون را بیش از هفت هزار و 500 خانوار اعلام كرد و پیش بینی کرد در آمد حاصل از برداشت این محصول به 60 میلیارد ریال برسد./ب

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.