كانادا مگر كوري؟! ، احتمال اعمال تغییر قانون در انتخابات سال 92، ترور یک وزیر و مقام امنیتی خنثی شد، دستور رحيمي درباره بدهکاران به تامين اجتماعي ، رشد اسلام و آمار مساجد در آمریکا دولت این کشور را نگران کرده است و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز یکشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

آبروي ما را بردي اين قدر خالي نبند!

يك پايگاه اينترنتي ضد انقلاب از مشاور فراري كروبي خواست به جاي قضاوت از سر كينه و بغض درباره اجلاس عدم تعهدها در تهران، با سند و مدرك حرف بزند.

پايگاه اينترنتي گويانيوز نوشت: به نظر مي رسد ناكامي نامزد مورد حمايت آقاي واحدي در انتخابات سال 88، منجر به بغض و كينه او شده و اين ناراحتي، در تحليل هاي يكجانبه وي و گفته هايي كه بيش تر به حكم سياسي شبيه است تا تحليل منطقي شرايط سياسي، مشاهده مي شود. قطعاً از فردي كه مدعي تحليل گري سياسي است انتظار مي رود نگاه منطقي و مبتني بر ادله و استدلال هاي قوي داشته باشد.

نويسنده اين پايگاه اينترنتي با اشاره به ادعاي واحدي مبني بر هزينه چند ميليارد دلاري اجلاس سران خاطرنشان مي كند: او با وجود تكرار چند باره اين هزينه، هرگز منبع موثق و ادله مستندي براي ادعاي خود ارائه نكرده است. به نظر مي رسد اجلاسي كه كل افراد دخيل در آن، از شركت كنند گان تا مجموعه هاي تشريفات داخلي، نظامي و انتظامي، حتي اگر يكصد هزار نفر باشد و بابت هر يك، دولت موظف به پرداخت 5 هزار دلار آمريكا نيز شده باشد، باز به عدد پانصد ميليون دلار خواهيم رسيد كه با وجود اين محاسبه آرماني، باز هم با ادعاي چند ميليارد دلاري آقاي واحدي فاصله زيادي دارد. از سويي، بخشي از هزينه هاي اجلاس، از سرمايه NAM تأمين شده است و به صورت كلي، ادعاي بودجه چند ميليارد دلاري براي برگزاري يك اجلاس يك هفته اي در تهران، ادعاي غلط و نامستدلي به شمار مي رود.

گويانيوز همچنين با اشاره به ادعاي ديگر اين فرد سرخورده و متواري نوشت: شما درباره سفر محمد مرسي چگونه تصور مي كنيد ايران ضرر كرده است؟ آيا اگر در آينده اي نزديك روابط سياسي ايران و مصر به حد سفير ارتقا يافت، باز هم شما بر روي موضع خود پافشاري مي كنيد.

نويسنده گويانيوز در پايان از مخالفان جمهوري اسلامي خواست چشم بر دستاوردهاي جمهوري اسلامي در تحولات منطقه و جهان نبندند و تحليل هاي زوركي فاقد مبنا ارائه ندهند.

يادآور مي شود واحدي بعد از 3 سال سوءاستفاده از عنوان مشاور كروبي اخيراً اعلام كرد كه از اين سمت (!) استعفا داده چرا كه با هر نوع حكومت اسلامي مخالف است. وي مدت ها از سوي محافل اپوزيسيون و حتي رسانه ملي آنها مورد بي اعتنايي قرار مي گيرد.

دهن كجي هند به تحريم ايران آمريكا را گيج كرده است

موضع مقامات ارشد هند درباره معاملات نفتي با ايران، آمريكا را گيج و شوكه كرده است.

روزنامه پاكستان تودي در ارزيابي بي اعتنايي هند به تحريم هاي نفتي آمريكا عليه ايران نوشت: هند با بي پروايي تمام مشغول انجام معاملات نفتي با ايران است، چرا كه اولا ايران بزرگ ترين تامين كننده نفت هند است و ثانيا يافتن جايگزين براي نفت ايران كار دشواري است. بنابراين كمپاني هاي نفتي هند به سختي در حال رقابت هستند تا بتوانند با فعاليت در محدوده ممنوعيت هاي مالي ايران به واردات نفت از اين كشور ادامه دهند.

اين روزنامه مي نويسد: منابع دولتي هند با تمجيد و تعريف از بازديد مانموهان سينگ نخست وزير هند از ايران گفتند «ما هنوز بزرگ ترين خريدار نفت ايران هستيم و همچنان به اين كار ادامه مي دهيم. كمپاني ها، دقت و وسواس زيادي در انتخاب دارند.» و اكنون اين يكي از اظهاراتي است كه واشنگتن را تا حد گيج شدن و شوك مطلق پيش خواهد برد.

پاكستان تودي معتقد است: دهن كجي هند و چين- بزرگ ترين خريداران نفت ايران- به تحريمهاي ايالات متحده به اين معناست كه اگر بزرگ ترين خريداران نفت ايران از تحريم ها پيروي نمي كنند پس مقاصد واشنگتن براي تحت فشار قرار دادن ايران براي دست كشيدن از برنامه هسته اي خود از طريق هدف گرفتن قدرت مالي تهران بي فايده خواهد بود. علاوه بر اين هند يكي از اعضاي غيرثابت شوراي امنيت سازمان ملل است و بايد اين را در نظر گرفت كه برنامه هسته اي ايران و نتايج تحريم ها يكي از بزرگ ترين دغدغه هاي شوراي امنيت است. مخالفت و اكراه هند با الحاق به اين جبهه قطعا چيزي نيست كه مورد استقبال قرار بگيرد.

نويسنده پاكستان تودي با طرح اين پرسش كه هند تا كجا در جبهه پشتيبان ايران پيش خواهد رفت، نوشت: ظاهرا دهلي نو همچنان آماده است تا با تحريم هاي ايران مخالفت كند. البته آمريكا پيش از اين ژاپن و 10 كشور اروپايي را از تحريم هاي نفتي ايران مستثني كرد اما به نظر مي رسد دهلي نو اهميتي به اين تحريم ها نمي دهد و چنين نشان مي دهد كه قصد ندارد در آينده نيز به تحريم كنندگان بپيوندد.

در پايان اين تحليل آمده است: تدبير هند در حال ايجاد سردرگمي و پيچيدگي در قواعد روابط بين الملل و سياست خارجي اين كشور است. هند همواره علاقه كمي به ايران داشته است كه آن هم به دليل نيازهاي نفتي اين كشور به ايران و علاقه هند به يافتن يك مسير آرام و صلح آميز به افغانستان است. اما وفاداري به اين رابطه برغم مخالفت هاي جهاني، مي تواند نشان دهنده رابطه و پيوستگي دوجانبه باشد. حالا هم نه تنها نخست وزير هند در اجلاس عدم تعهد در تهران شركت مي كند بلكه با طفره از اقدام تحريمي در مورد نفت ايران، تركيب كمدي ها و تراژدي ها در سناريوي اشتباه آمريكا كاملا آشكار است.

سوريه مي تواند پرتگاه سقوط اردوغان باشد

معاون سابق نخست وزير تركيه هشدار داد بحران سوريه زمينه ساز سقوط اردوغان خواهد شد.

عبداللطيف شنر در گفت وگو با روزنامه وطن (چاپ تركيه) اظهار داشت: «هيچ ترديدي ندارم كه دستگاه ديپلماسي كشور و استراتژي تعيين شده توسط داود اوغلو براي اتخاذ موضع در برابر بحران سوريه، به اقتدار اردوغان و حزب عدالت و توسعه پايان خواهد داد و من سوريه را ايستگاه وداع و سقوط اردوغان و رجال سياسي متنفذ حزب وي مي دانم.»

شنر در ادامه درباره نقش تركيه در تشديد بحران در سوريه گفت: «متأسفانه اردوغان حاضر نيست قبول كند كه كوهستان قنديل و قرارگاه مركزي پ.ك.ك در كشوري غير از سوريه قرار دارد. وي به جاي آن كه در برابر حكومت مركزي بغداد و اقليم كردستان عراق بايستد، سوريه را مسبب مشكلات امنيتي خود مي داند. اردوغان بايد قبول كند كه وضعيت بحران زده كنوني كشور سوريه نه به خاطر عملكرد بشار اسد بلكه به خاطر فشارهاي تركيه به اين نقطه وحشتناك رسيده و اگر آنكارا در برابر مشكلات اين همسايه مهم خود مواضع خردمندانه اي اتخاذ مي كرد، كار به اين جا كشيده نمي شد.»

يادآور مي شود در پي حمايت تركيه از تروريست ها و گروه هاي مسلح در سوريه، فعاليت گروه هايي نظير پ. ك. ك در نقاط مختلف تركيه نيز رو به شدت گذاشته است.

سيا و پنتاگون از تركيه به عنوان ايستگاه نيابتي جنگ عليه محور مقاومت در سوريه استفاده مي كنند. ادعاي حمايت از مردم و دموكراسي در سوريه در حالي است كه كشورهاي حامي تروريست ها و گروه هاي مسلح در سوريه، كمترين اعتراضي به حاكميت ديكتاتوري در عربستان و بحرين و قطر ندارند. اين تناقض درباره تركيه برجسته تر است كه با عربستان و قطر در راستاي ايجاد بي ثباتي در سوريه هم پيمان شده است. از سوي ديگر دولت تركيه از پاسخ به اين پرسش مهم طفره مي رود كه چرا در جبهه ضدسوري، با رژيم اشغالگر فلسطين همراه شده است.

پنتاگون مزدوران طالبان را به سوريه كيش مي دهد

روزنامه تايمز فاش كرد مزدوران عرب طالبان در حال خروج از مناطق قبيله نشين پاكستان براي پيوستن به عناصر مسلح در سوريه هستند.

به گزارش العالم، اين روزنامه انگليسي تاكيد كرد: افزايش حملات هواپيماهاي بدون خلبان و كاهش حمايتها، شرايط نامناسبي را براي مزدوران عرب طالبان در مناطق قبيله نشين پاكستان به وجود آورده است.

اين روزنامه افزود: حدود 250 تن از مزدوران كه اكثر آنها از كشورهاي عربي هستند در ماه هاي اخير پاكستان را ترك كرده اند و برخي از آنها به خانواده هايشان وعده بازگشت داده اند؛ برخي نيز سلاح و دارايي هاي خود را فروخته اند.

براساس اين گزارش، خروج مزدوران عرب طالبان از پاكستان براي عزيمت به سوريه، در گذشته نيز به سوي ليبي و مصر تكرار شده بود؛ اين در حالي است كه فرماندهان طالبان تاكيد كرده اند كه اين موضوع تاثير زيادي بر عمليات اين گروه در پاكستان نمي گذارد.

در همين حال امين حطيط كارشناس نظامي و راهبردي انساني با بيان اينكه «ارتش آزاد سوريه دروغي بيش نيست»، گفت: اين عنوان پوششي براي فعاليت تروريست هاي القاعده است و هيچ ارتباطي با مردم يا ارتش سوريه ندارد.

حطيط خاطر نشان كرد: القاعده ضد آمريكا عمل نمي كند؛ و آمريكا تا اين لحظه از روند جنگ سوريه رضايت دارد به همين دليل مانع از گفت وگو در اين كشور مي شود اما هنگامي كه احساس كند اوضاع از كنترلش خارج شده، براي كنترل بحران به مذاكره تن مي دهد.

حطيط تاكيد كرد: آمريكا نمي خواهد بحران سوريه حل شود، بلكه به دنبال آن است كه ارتش سوريه را كه آخرين ارتش عربي ضد رژيم صهيونيستي است نابود كند؛ چرا كه ديگر ارتش هاي عربي را قبلا نابود كرده است.

از سوي ديگر روزنامه فلسطيني المنار از نشست محرمانه مقامات اطلاعاتي آمريكا، تركيه و عربستان در آنكارا خبر داد و نوشت: محور اصلي اين مذاكره، چگونگي اعزام عناصر تكفيري و اعضاي القاعده از كشورهاي ليبي و پاكستان و يمن به سوريه بوده است. در اين نشست بندربن سلطان، رئيس استخبارات سعودي و معاون سازمان سيا حضور داشته و تماس هايي نيز با دوحه و پاريس در حين برگزاري مذاكره گرفته شده است.

روزنامه مذكور از قول منابع مطلع نوشت: شركت كنندگان در اين نشست بر افزايش تجهيز مخالفان نظام سوريه به سلاح و همچنين افزايش پايگاه هاي جاسوسي در مرزهاي تركيه تاكيد كرده اند تا مخالفان كه مجبور مي شوند به دليل ناامني و اقدامات تروريستي كشور را ترك كنند در اين پايگاه ها ساكن و به ارتش آزاد سوريه ملحق شوند.

«بندر بن سلطان» با ارائه طرحي در اين نشست خواسته است تا در عراق نيز عمليات تروريستي افزايش يابد تا از راهبرد اين اقدامات تروريستي به دولت عراق فشار وارد شود تا عليه دولت سوريه موضع گيري كند.

در اين نشست «بندربن سلطان» تصريح كرد دولت سعودي از مقاومت دولت سوريه و موفقيت ارتش اين كشور در پاك سازي شهرهاي اين كشور از تروريست ها نگران است.

يادآور مي شود اندرس فوگ راسموسن دبيركل ناتو اخيرا در اظهاراتي تاكيد كرد: سوريه شبيه ليبي نيست و من مخالف چنين تشبيهي هستم. سوريه نياز به راه حل سياسي دارد. ناتو در ماجراي ليبي حمايت كشورهاي منطقه و شوراي امنيت را با خود داشت.

كانادا مگر كوري؟!

يك همكار سابق نشريات زنجيره اي نسبت به موضع رياكارانه دولت كانادا درباره ايران ابراز شگفتي كرد.

آرش حسيني پژوه از همكاران سايت روز آن لاين در واكنش به مواضع دوگانه دولتمردان غربي و از جمله كانادايي نوشت: دولت كانادا فراموش كرده كه در همان گوشه و كنارها، دولتي كه خاك سه كشور را اشغال كرده، وجود دارد؟ فراموش كرده همان دولت چندين كلاهك هسته اي دارد و حتي عضو هيچ پيمان بين المللي هم براي نظارت به بمب هاي هسته اي اش نيست. آيا آنها از وضعيت حقوق بشر در عربستان بي خبرند؟ از صدها كودك زنداني در اسرائيل بي خبرند؟ از هزاران فلسطيني در حبس و حصر بي خبرند؟

وي مي افزايد: ايران در سوريه دخالت مي كند؟ اصلا حرفتان درست اما آيا يادتان رفته فاجعه يازده سپتامبر به دست شهروندان كدام كشور رخ داد؟ به خاطر دارند در همين يكي دو سال گذشته چند دانشمند هسته اي در ايران به وسيله عمليات هاي تروريستي كشته شدند؟ دولتمردان غرب اگر اينها يادشان نيست، اما ما يادمان هست، حتي يادمان هست هنوز، وقتي حرف از گفتگوي تمدن ها مي زديم، ما را محور شرارت خواندند!

وي نوشت: براي ما روشن است كه اسرائيل و عربستان متحدان خوبي براي آنها هستند، اين استانداردهاي دوگانه براي ما آشناست، امنيت جهان گمان نمي كنم چندان برايشان با ارزش باشد، امنيت اسرائيل اما آنقدر ارزش دارد كه چشم بر روي تمام بدي هايش ببندند. هيچ كدام از نگراني هاي ما درباره حقوق بشر و... دليلي نمي شود تا چشم و گوشمان را در مقابل استانداردهاي دوگانه كشورهاي غربي ببنديم و براي هر اعمال فشاري بر دولت ايران برايشان سوت و كف بزنيم! ما مي بينيم.

محمد هاشمي خبر نامزدي آيت الله هاشمي را تكذيب كرد

محمد هاشمي خبر حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در انتخابات يازدهم رياست جمهوري را تكذيب كرد.

وي در گفت وگو با «خبرگزاري دانشجو»، درباره انتشار گمانه زني هايي مبني بر حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات يازدهم رياست جمهوري گفت: اين خبر تنها و تنها گمانه زني رسانه اي است.

عضو سابق مجمع تشخيص مصلحت نظام اين اخبار را نادرست خواند و خاطرنشان كرد: بنده خبر حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت در انتخابات رياست جمهوري يازدهم را قوياً تكذيب مي كنم.


روزنامه وطن امروز :

ترور یک وزیر و مقام امنیتی خنثی شد

هوشیاری دستگاه امنیتی- اطلاعاتی ایران موجب كشف تیم‌های ترور یكی از مقامات بلندپایه سیاسی- امنیتی كشور و همچنین كامران دانشجو، وزیر علوم شد.

معاون ضدجاسوسی وزیر اطلاعات در یكی از جلسه‌های اخیر كمیسیون امنیت ملی مجلس گزارشی از روند صیانت از جان دانشمندان هسته‌ای ایران ارائه و نحوه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را تشریح كرده ‌است.

این مقام بلندمرتبه وزارت اطلاعات در این جلسه با اشاره به نحوه ترور شهیدان علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن از اقدامات شبكه‌ای و سلولی سازمان‌های جاسوسی آمریكا برای ترور دانشمندان دیگر ایرانی پرده برداشته‌ است.

یكی از مهم‌ترین بخش‌های این جلسه تشریح اقدامات وزارت اطلاعات در خنثی‌سازی ترور تعدادی از مقامات عالی كشورمان بوده به گونه‌ای كه در این جلسه از خنثی‌سازی سوءقصد و ترور كامران دانشجو وزیر علوم، یكی از مقامات عالی امنیتی و حسن رحیم‌پورازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی پرده برداشته و اعلام شد هشدار درباره ملاحظات امنیتی به مقامات سیاسی كشورمان داده شده است.

گفتنی است بر اساس برخی اخبار، این تیم‌های تروریستی از مرزهای غربی و شرقی وارد كشور شده و قصد انجام عملیات را داشتند كه با هوشیاری و سرعت عمل نهادهای امنیتی دستگیر شدند. در همین زمینه حسن رحیم‌ پورازغدی، استاد دانشگاه كه نام وی در فهرست اسامی ترور مطرح شده است ضمن تایید خبر تلاش یك‌ گروهك تروریستی برای به شهادت‌رساندن وی گفت: بنده قصد انتشار این خبر را نداشتم، چراكه این به نفع بنده است؛ البته به نظر می‌رسد درباره ترور من سوءتفاهم شده چرا كه من جزو نخبگان نیستم اما در عین حال خوشحالم سرویس‌های اطلاعاتی غرب و خط تولید تروریسم از سوی بنده حقیر احساس خطر كرده‌اند.

معتقدم صهیونیست‌ها، آمریكا و انگلیسی‌ها در كردستان عراق اتاق فرمان ترور تشكیل داده‌اند. رحیم‌پورازغدی همچنین تاكید كرده است: در یك سال و نیم اخیر این بار سوم است كه خبر ترورم را به من داده‌اند كه البته باید گفت آنها بیكار هستند كه سراغ امثال من آمده‌اند؛ انتشار چنین اخباری دست‌كم این فایده را دارد كه تردید بنده درباره مفید بودن یا نبودن كار طلبگی، تدریس و تحقیقم را برطرف می‌كند.

بر اساس گزارش نهادهای امنیتی، بسیاری از عوامل ترور شخصیت‌ها و دانشمندان هسته‌ای كشورمان در اربیل عراق جذب سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شده‌اند.


روزنامه تهران امروز:

حوزه وابسته به دولت نمی‌تواند حرف حساب بزند

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفاي قم برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر آنکه حوزه‌های علمیه از گذشته مستقل بوده و در آینده نیز باید همین روش را دنبال کند، افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری بار‌ها در خصوص استقلال حوزه صحبت کردند که این موضوع باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: اگر حوزه وابسته به دولت شود نمی‌تواند حرف‌های حساب خود را بیان کند و تصمیمات دولت بر روی حوزه اثر می‌گذارد که این عیب است.

وی با بیان اینکه باید برای تامین نیازهای حوزه بر روی منابع مشخصی فکر کرد، افزود: وابستگی‌های مالی به دولت مشکل‌آفرین خواهد بود و شهریه طلاب نیز باید از‌‌ همان محل وجوهات شرعی تامین شود.

وي بيان كرد: در حوزه‌های علمیه با انگیزه‌های الهی کار‌ها انجام مي‌شود. حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌های امروز فرق زیادی داشته و دانشگاه‌ها رویه خاص خودشان را دارند.همین انگیزه‌های علمی و خدایی بود که بزرگان زیادی در حوزه تربیت یافتند که همه باید تلاش کنیم و نگذاریم انگیزه‌های الهی در بین حوزیان از بین برود.

وي در خصوص نياز امروز به حوزه‌هاي علميه گفت: بعد از انقلاب در‌های جدیدی به سوی حوزه‌ها باز شده و گره‌هایی در مباحث فقهی وجود دارد که باید گشایش یابد. امروز حوزه‌ها باید جوابگوی نیازهای نظام اسلامی باشند و باید کاری کنیم که بر میراث گذشتگان بیفزاییم و به آیندگان تحویل دهیم و سهم خود را ادا کنیم.

احتمال اعمال تغییر قانون در انتخابات سال 92

علی لاریجانی جمعه شب در حاشیه پنجمین یادواره شهدای روستای نوا بخش لاریجان آمل در جمع خبرنگاران یادآور شد: بحث‌هایی در مجلس برای تغییر قانون انتخابات مطرح است که شرایط انتخابات ریاست جمهوری را دقیق‌تر بررسی کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه این تغییرات، این نیست که مثلا مجری انتخابات را بخواهند عوض کنند، تصریح کرد: این تغییر برای این است که شرایط را تغییر می‌دهد و اگر قبل از انتخابات کمیسیون‌های مربوطه بتوانند این تغییرات را تکمیل کنند، می‌شود برای انتخابات سال آینده اعمال کرد.

رئیس مجلس بیان داشت: بیشتر تغییرات در این است که صلاحیت‌های افراد و چگونگی کار از نظر اجرایی در سطح ملی و کشور صورت گیرد تا انتخابات دقیق‌تر و منضبط‌‌‌تر برگزار شود.علی لاریجانی همچنين در یادواره 34 شهید روستای کوهستانی نوا از توابع بخش لاریجان آمل با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران هر یک از قوا زیر نظر ولی فقیه کار می کنند، افزود: بر این اساس در جمهوری اسلامی بن بست در کارها وجود ندارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر هر سه قوه نظارت دارند و قوه مقننه با تصویب قوانین بر اجرای صحیح و به موقع آنها تاکید دارد.

لاریجانی با انتقاد از افرادی‌که با حاشیه سازی پیرامون مسائل سیاسی، سعی می کنند وحدت میان سه قوه را مختل کنند، گفت: در فضای غبارآلود سیاسی نباید مشکلات اقتصادی کشور را بیشتر کرد اما مسئولان دولتی با پذیرش وجود مشکل اقتصادی زمینه را برای یافتن راه حل مشکلات فراهم کنند تا از این بحران خارج شویم.

هرگونه جنگ علیه ایران را به درون مرز دشمن می‌کشانیم

سردار حسین سلامی با اشاره به توطئه دشمنان در حمله به ایران اظهار کرد: در صورت هرگونه تجاوز علیه ایران جنگ را به درون مرزهای دشمنان می‌کشانیم، آنها پی به قدرت ما برده‌اند و اجازه نمی‌دهیم هیچ جنگی به سرزمین ما کشیده شود.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: مانورهای شگفت‌انگیزی که برای ضربه زدن در نقاط دوردست برگزار کرده‌ایم، ریشه در شهادت شهیدان ما دارد.

سلامي گفت: دشمنان فکر می‌کنند با کشتن چند استاد دانشگاه می‌توانند اراده ملت ایران را متحول کنند و می‌بینیم که خداوند تصویر شهدا و خودرو‌منفجر شده آنها را نظیر ستاره‌ای به 120 کشور دنیا نشان می‌دهد و دختر یک شهید جهانی می‌شود. نمایش و رزمایش اجلاس غیرمتعهدها در ایران چشم تمام جهان حتی دوستداران انقلاب را خیره کرد.

تمام دشمنان متحد شده بودند تا این اجلاس شکست بخورد و با زشت‌ترین سیاست یعنی فرستادن پیامک برای کشورهای غیر متحد یکی از مسخره‌ترین رفتارهای سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.

وي بيان كرد: دو عامل موجب عزت ایران اسلامی است، یکی ولایت فقیه که در زمان غیبت امام عصر (عج) مقتدر، دانا و نافذ بر قلب‌ها حکومت می‌کند و دیگری شهدا هستند که خون خود را برای سربلندی ایران عزیز نثار کردند.

بگذاريد مردم رئيس‌جمهورشان را انتخاب كنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه « آقای احمدی‌نژاد، آنچه می‌ماند خط نظام و اصولگرایی است»گفت: آقای رئیس‌جمهور، طبق قانون اساسی شما با همه توفیقات‌تان، دو دوره بیشتر نمی‌توانند بمانند.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حبیب‌الله عسگر اولادی در جمع دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور، آنچه می‌ماند خط نظام و اصولگرایی است. وی تصریح کرد: اگر به خاطر داشته باشید در دوره دوم ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، برخی از کارگزاران می‌خواستند که در قانون ریاست جمهوری تجدید نظر شود که وی برای یک دوره دیگر بماند و در آن زمان نیز من موضع‌گیری مناسبی انجام دادم که قانون اساسی را نمی‌توان با احساسات و عواطف پیش برد.

وي‌در ادامه گفت: نباید گذاشت که تصور شود آقای احمدی‌نژاد و دوستانشان می‌خواهند یک دوره دیگر بمانند. عسگر اولادی با بیان اینکه بگذارید مردم برای دور بعد رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند، اظهار داشت: برخی دوستان آقای احمدی نژاد نظر دارند که دولت وی 8 سال نیست بلکه بیست سال ایشان می‌ماند و مردم در خصوص این اظهارنظرها سوال دارند.


روزنامه ملت ما:

همایش بین المللی در زندان های آل خلیفه

اتحادیه بین المللی امت واحده اعلام کرد که همایش بین المللی پیرامون نقض حقوق بشر در زندانهای آل خلیفه، را از 13 الی 15 مهرماه، در ایران برگزار می کند.

این همایش که با مشاکرت نمایندگان گروه های معارض بحرینی و برخی فعالان اروپایی حقوق بشر حامی بحرین همراه خواهد بود. در پنج شهر ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

علیرضا کمیلی دبیر برگزاری این همایش گفت: در حالی که بیش از 2500 زندانی در بند آل خلیفه اند و به علما و زنان انقلابی در بند، هتک حرمت های فراوانی صورت گرفته است، شاهد سکوت مجامع بین المللی هستیم. به تازگی هم حکم حبس ابد برای سران انقلابی بحرین اعلام شده است که این اصلاً قابل تحمل نیست.

وی افزود: جنایاتی که امروز در بحرین صورت می گیرد فقط به خاطر حمایت امریکا و عربستان از آل خلیفه در حال وقوع است وگرنه مردم بحرین، تا امروز انقلاب شان را به نتیجه نهایی رسانده بودند.

آنها می دانند که هرنوع دموکراسی در بحرین، چه پادشاهی مشروطه و چه دموکراسی حقیقی، به قدرت یافتن اکثریت منجر می شود که این خلاف منافع ژئواستراتژیک آنان در منطقه است.

وی اعلام برگزاری این همایش تاکید کرد که اطلاعات تفصیلی همایش و حاضرین درآن، در فرصت های بعدی اعلام خواهند شد.

تکذیب حضور هاشمی در انتخابات یازدهم

محمد هاشمی خبر حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

محمد هاشمی درباره انتشار اخباری مبنی برحضور اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: این خبر تنها و تنها گمانه زنی رسانه ای است. عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام این اخبار را نادرست خواند و خاطر نشان کرد: بنده خبر حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را قویاً تکذیب می کنم.

استقبال نتانیاهو از تعطیلی سفارت کانادا در تهران

نخست وزیر رژیم سهیونیستی از تصمیم کانادا به تعطیلی سفارت خود در تهران و قطع روابط با ایران استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به استفان هارر نخست وزیر کانادا به دلیل این تصمیم شجاعانه تبریک می گویم. این اقدام پیام های واضحی را به ایرانین و تمام جهان ارسال می کند.

وزیر خارجه کانادا با صدور بیانیه ای از تعطیلی سفارت این کشور در تهران و اخراج همه دیپلمات های ایرانی از کانادا خبرداد.

او در این بیانیه، «دشمنی ایران با رژیم صهیونیستی» را یکی از دلایل این اقدام ذکر کرده است. نتانیاهو در این بیانیه که از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در شهر قدس منتشر شد گفت: تصمیم نخست وزیر کانادا، اهمیت بسیاری دارد و الگویی برای جامعه جهانی است.

وی با اشاره به اجلاس اخیر سران جنبش عدم تعهد در تهران مدعی شد: این تصمیم مسئولانه یک هفته پس از نمایش یهودستیزی و نفرت در تهران گرفته شد. نتانیاهو اضافه کرد: این اقدام کانادا همخوان با در خواست از جامعه جهانی برای تعیین خط قرمز شفاف در مقابل حکومت ایران برای توقف برنامه هسته ای اش است.

جامعه جهانی باید به این اعمال فشارها بپیوندند و خط قرمزهای شفافی را در مقابل ایران ترسیم کند. اجلاس سران جنبش عدم تعهد در روزهای 9 و 10 شهریور ماه جاری با استقبال گسترده و کم نظیر سران کشورهای مختلف برگزار شد.

نتانیاهو قبل از انی در گفت و گوی تلفنی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از او خواسته بود برای حضور در اجلاس عدم تعهد، به تهران سفر نکند اما بان کی مون با رد این در خواست سفر سه روزه ای را به تهران داشت.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین در تماس با کشورهای مختلف، تلاش کرد آنها را از حضور در اجلاس عدم تعهد تهران باز دارد اما سطح مشارکت در این اجلاس، نشان دهنده شکست این تلاش هاست.


روزنامه قدس:

فرصت 3 ساله برای تناسب اندام

سردار سعید شکری پور، معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی گفت: نیروهای پلیس اگر نتوانند طی 3 سال وزن خود را کاهش دهند و به تناسب اندام برسند، عذر آنها را می خواهیم.

تقلای «حسنی مبارک» برای فرار

منابع نزدیک به «حسنی مبارک» اعلام کردند که پس از ناامید شدن رئیس جمهور مخلوع مصر از عفو ریاست جمهوری، وی تلاش می‌کند از طریق معافیت پزشکی از زندان خارج شود.

بازنگرداندن خاوری، یعنی دشمنی با ایران

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عدم استرداد خاوری دشمنی کانادا با ما را اثبات کرد، گفت: دلیل اصلی تعطیلی سفارت کانادا مشکلات اقتصادی این کشور است.

ورود ما به انتخابات متفاوت است

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری گفت:حضور جبهه پایداری در انتخابات با سایر تشکل‌ها متفاوت است.

آغاز جنجال در آستانه سفر احمدی نژاد

روزنامه آمریکائی «نیویورک پست» گزارش داد که مخالفان دولت ایران ازجمله مجاهدین خلق(منافقین) هم اکنون در تلاشند تا از دستیابی هیات ایرانی همراه محمود احمدی‌نژاد به هتل‌های نیویورک ممانعت کنند.

بازداشت 20 وهابی در مناطق زلزله‌زده

سرهنگ اسماعیل اسماعیل‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به دستگیری یک گروه 20 نفره در مناطق زلزله‌زده گفت: در این گروه افرادی بودند که به تبلیغ وهابیت می‌پرداختند و حتی دو نفر زندانی فراری که محکومیت طولانی هم داشتند در لباس امدادگر دستگیر شدند.

عسگر اولادی: احمدی نژاد نمی تواند بماند

حبیب ا... عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به اظهارات اخیر احمدی نژاد گفت: آقای رئیس جمهور، طبق قانون اساسی شما و دولت شما با همه تلاشها و توفیقاتش، دو دوره بیشتر نمی تواند بماند و دوره بعد به انتخاب مردم مربوط می شود.


روزنامه خراسان:

حساب کشي از وزرا درباره فروش خانه‌هاي سازماني

بر اساس نامه اي که يکي از اعضاي ارشد هيئت دولت به تمامي اعضاي کابينه ارسال کرده، اين مسئولان و روساي سازمان ها و شرکت هاي دولتي موظفند گزارش فروش خانه‌هاي سازماني موجود در آن دستگاه در سال 90 را تا اواخر شهريورماه تهيه کرده و به اين وزارتخانه ارسال کنند.

اين گزارش بايد شامل تعداد خانه هاي سازماني به تفکيک تعداد آپارتمان و ويلا، وضعيت سند ساختمانها، نحوه فروش آن (واگذاري به ساکنان واجد شرايط يا فروش از طريق مزايده) و مبالغ واريز شده به خزانه باشد.

دستور رحيمي درباره بدهکاران به تامين اجتماعي

بر اساس دستور چندي پيش محمدرضا رحيمي معاون اول رييس جمهور و رييس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، سازمان تأمين ‏اجتماعي موظف است فهرست بدهکاران عمده اي که داراي بدهي معوقه به اين نهاد بوده و نسبت به تسويه ‏بدهي خود اقدام نکرده اند را در اختيار دستگاه‌هاي اجرايي قرار دهد تا نسبت به اعمال محدوديت‌هايي براي تخصيص تسهيلات و صدور مجوز به اين افراد توسط دستگاه هاي اجرايي اقدام شود.


روزنامه جمهوری اسلامی:

كشور مبتلا به امراض ناپايدار مديريتي شده

* از اردبيل، خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي خبر مي‌دهد: آقايان حجت الاسلام عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و اسدي نماينده مردم شهرستان مشكين شهر در مجلس شوراي اسلامي در مراسم توديع و معارفه چهارمين استاندار دولت احمدي نژاد در اردبيل طي سخنان جداگانه‌اي از تغيير بي‌رويه مديريت استان به شدت انتقاد كردند.

اسدي خطاب به وزير كشور گفت: تقريباً در هر 5/1 سال يك استاندار عوض شده و با توجه به حساسيت‌هاي وظايف استانداران، فرصت‌هاي كه براي تغيير برنامه‌هاي مطالعات اوليه شروع فعاليت اجرايي لازم و جابجايي‌ها در استان صرف گرديد كه مي‌توانست انرژي عظيمي براي استفاده از استعدادهاي بي‌نظير اين استان باشد.

نماينده ولي فقيه در استان نيز گفت: ظاهراً كشور مبتلا به امراض ناپايدار مديريتي شد، كه مقصر در مرحله‌اي بالاتر از وزير كشور است.

وي از استاندار جديد خواست ضمن جلوگيري از ريخت و پاشها در استقبال و هداياي غيرضروري از بيت المال، براي استفاده از قابليت‌هاي بي‌نظير استان تلاش نمايد.

رشد اسلام و آمار مساجد در آمریکا دولت این کشور را نگران کرده است

* ساخت مسجد در آمريكا درحالي كه دولت آن كشور بر طبل اسلام هراسي مي‌كوبد در يك دهه گذشته 74 درصد رشد داشته است.

درحالي كه رشد اسلام در آمريكا دولت اين كشور را نگران كرده است تعداد مساجد در اين كشور در 11 سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌اي را داشته است. اين خبر را درحالي رسانه‌هاي آمريكايي منتشر كرده‌اند كه گروه‌هاي مسيحي و يهودي افراطي از چنين آمارهايي چندان خوشحال نيستند.

در همين حال آمارها نشان مي‌دهند علاقه به اسلام در ميان آمريكايي‌ها رو به رشد است.

در سال 1381 در آمريكا 1209 مسجد به ثبت رسيده بود درحالي كه در سال گذشته اين تعداد به 2106 مسجد ارتقا يافته است. مركز تحقيقات ديني در آمريكا مي‌گويد آمار ساخت مساجد با توجه به وضعيت جمعيتي در اين كشور روند رو به رشدي داشته و بايد منتظر افزايش بيش از پيش مساجد در آمريكا باشيم.

درحال حاضر بيشترين تعداد مساجد در 10 ايالت آمريكا متمركز شده‌اند كه نيويورك با 257 مسجد در صدر اين جدول قرار دارد.

پس از نيويورك كاليفرنيا با 246، تگزاس با 166، فلوريدا با 118، ايلنيويز و نيوجرسي با 109، پنسيلوانا با 99، ميشيگان جوريا و ويرجينيا هر كدام با 77، 69 و 62 مسجد در مكان‌هاي بعدي قرار دارند.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار