کلنگ احداث این پروژه قرار است ظرف چند ماه آینده به زمین زده شود و اولین بخش آن در سال 2016 میلادی یعنی 4 سال دیگر به بهره برداری برسد، اما بهره برداری کامل از آن تا سال 2022 طول خواهد کشید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اسپانیا، کشوری که غرق در بحران اقتصادی است، با امضای قراردادهایی برای ساخت دو مجموعه عظیم تفریحی و گردشگری، برنامه هایی را برای سرگرم کردن مردم و دعوت توریست ها آماده می کند. این مجموعه ها که در شهرهای مادرید و بارسلونا با بیش از 23 میلیارد یورو سرمایه گذاری ساخته می شود، قرار است تا 10 سال دیگر برای 300 هزار نفر شغل ایجاد کند و هر سال دهها میلیون گردشگر را از اقصی نقاط جهان به سوی خود بکشاند هرچند کارشناسان داخلی، این آمارها را یک خوش بینی محض می دانند.

پروژه شهر مادرید یورو وگاس نام دارد و توسط شرکت آمریکایی لاس و گاس ساند متعلق به یک ثروتمند مشهور آمریکایی ساخته خواهد شد. شرکت لاس و گاس ساند در حالی مادرید را برای اجرای پروژه یورو و گاس برگزید که مدتها در حال مطالعه در این زمینه بود و دو شهر مهم اسپانیا یعنی مادرید و بارسلونا بر سر جذب این طرح، رقابت شدیدی با یکدیگر داشتند.

کلنگ احداث این پروژه قرار است ظرف چند ماه آینده به زمین زده شود و اولین بخش آن در سال 2016 میلادی یعنی 4 سال دیگر به بهره برداری برسد، اما بهره برداری کامل از آن تا سال 2022 طول خواهد کشید.

اما ساعاتی پیش از آنکه این خبر توسط این گروه امریکایی اعلام شود، مقامهای دولت کاتالونیا به مرکزیت شهر بارسلونا هم اعلام کردند که این شهر بندری معروف شمال شرقی اسپانیا مجموعه تفریحی و گردشگری دیگری به نام بارسلونا ورلد را خواهد ساخت که شبیه یورو و گاس است.

بارسلونا ورلد که به گفته مقامهای کاتالونیا، بهترین مجموعه تفریحی جنوب اروپا خواهد بود، شش مجتمع موضوعی مختلف را در زمینی به مساحت 826 هکتار در پارک ˈپورت آونتوراˈ در حومه شهر تاراگونا در برخواهد گرفت.

ساخت این مجموعه ظرف 12 تا 18 ماه آینده آغاز خواهد شد و افتتاح آن در سال 2016 صورت خواهد گرفت. سرمایه گذاری اصلی پروژه ˈبارسلونا ورلدˈ یک اسپانیایی به نام ˈانریکه بانیوئلسˈ مالک سابق شرکت ساخت و ساز ˈآستروکˈ است که از اولین قربانیان ترکیدن حباب مسکن در اسپانیا و بروز بحران اقتصادی در این کشور اروپایی به شمار می رود.

او که تا پیش از بحران در فهرست یکصد مرد ثروتمند جهان قرار داشت، در نتیجه بحران ورشکست شد، اما در برزیل با گروه ˈوره مونتهˈ به سرمایه گذاری مشترک روی آورد تا اکنون بتواند با حمایت آنان، طرحهای اقتصادی خود از جمله ˈبارسلونا ورلدˈ را به نتیجه برساند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار