اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور بیانیه ای سالروز ارتحال حضرت آیت الله سید محود طالقانی را گرامی داشت.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران در بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به مناسبت سالروز ارتحال حضرت آیت‌الله سید محود طالقانی آمده است:

و فضل الله المجاهدين علي القاعدين اجرا عظيما

آيت‌الله طالقانی شخصیتی بود که از حبسی به حبسی و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود و هیچ گاه در بهار بزرگ خود سستی و سردی نداشت و من انتظار نداشتم که بمانم و دوستان عزیز و پر ارج خودم را یکی پس از دیگری از دست بدهم.(امام خمینی ره)

انقلاب اسلامي ايران پس از 3 دهه رشد و بالندگي، امروز شاداب‌تر از هميشه در تمام عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي حضور دارد. آزمون و فتنه‌ها نه ‌تنها باعث جدايي مردم و نظام نشد، بلكه روز به روز ايمان و اعتقاد آحاد ملت به آرمان‌هاي انقلاب، بيشتر و وحدت و يكپارچگي مردم و نظام آشكارتر شد. نور انقلاب اسلامي ايران، در جان فرزندان خالص و مخلص اين آب و خاك اميدها آفريد. اميدهايي كه تغيير وضع موجود را نويد مي‌داد و انسان را به انتظار وضع موعود و ظهور بقيه‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) پيوند مي‌زد.

در اين ميان كم نبودند بزرگواراني كه روز و شام در راه پيروزي و تحقق اهداف مقدس پير جماران كوشيدند و راهي را طي كردند كه آن بزرگوار گشود و سيد بزرگوار و عزيز، مرحوم آيت‌الله طالقاني نقشي انكارناپذير در ارتباط با جوانان و دانشجويان و در ميدان دانشگاه داشتند. اكنون نيز سيره و عمل ابوذر زمان، اين عالم پارسا و مجاهد، خصوصا با توجه به برخي نكات، همچنان مي‌تواند الگوي عمل سياسيون و مايه‌ فخر فرزندان معنوي آن مرحوم در انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان باشد.

رهروي از امام امت و ولي فقيه زمان در برابر هجمه‌ بدخواهان، هتاكي دشمنان و تبليغات منافقان، تا آن‌جا كه گذر زمان و زير و بم دوران نيز نتوانست پاي‌بندي آن مرحوم به ولايت فقيه راخدشه‌دار کند، كه البته بيان روشن مرحوم وي را براي خودم پذيرفته‌‏ام و هميشه سعي كردم كه از مشي اين شخصيت بزرگ و افتخار قرن و اسلام، مشي من خارج نباشد" همچنان در حافظه‌ها ماندگار است.

مجاهدت در راه اسلام، حق گويي و سير هميشگي طالقاني آنجا كه به سخن امام راحل، "ابوذر زمان بود" و زبانش شمشير مالك اشتر. ارتباط با جوانان و دانشجويان، حضور در صحنه منازعات فكري، به جهت انس جوانان با معارف وحياني و الهي، سعي در هدايت دسته‌جات و گروه‌هاي خطاكار در كنار مرزبندي مشخص با معاندين و منافقين، در يك كلام جذب حداكثري در كنار دفع لازم حداقلي، و در نهايت محور بودن احكام دين مبين، در كنار پرهيز از التقاط و انذار نسبت به تفكر التقاطي.

 چنانكه فرمود "شما خيال مي‏كنيد كه من طرفدار اين گروه‏ها هستم. من مطمئنم اگر اين گروه‏ها بفهمند كه من حرفي بر خلافشان زده‌‏ام يا بزنم، از من مي‏برند، من غرضم از مدارا با اين‏ها اين است كه اين‏ها به اسلام جلب شوند."

گذر از تمام دلبستگي‌ها و وابستگي‌ها حتي گذشتن از فرزند در راه اسلام و اجراي قانون اسلامي، كه اين خود نمودار ميزان ارزشمداري و پاي‌مردي ايشان بر سر ارزش‌ها بود. جمع معنويت و مجاهدت در نماز جمعه، چرا كه اين تجميع، عالم عامل را شايسته‌ مقام خطيب جمعه مي‌سازد انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان به عنوان فرزندان معنوي مسجد هدايت و رهروان خميني كبير (ره) سالگرد رحلت مرحوم آيت الله طالقاني را گرامي داشته و از خداوند متعال مي‌خواهد تا روح ايشان را غريق رحمت و اصحاب سياست و روحانيت را شجاعت و بصيرتي در خور شأن اين انقلاب عطا کند، چنانكه مرحوم طالقاني(ره) را بود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: طالقانی ، ابوذر ، ارتحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار