دبیرشورای آموزش پزشکی تخصصی گفت: کمتر کشوری تنوع رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی ایران را دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر امیرمحسن ضیایی در مراسم افتتاح آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی اظهار داشت: در 28 رشته تخصصی پزشکی هم اکنون 344 رشته محل و در 24 رشته فوق تخصصی دارای 129 رشته محل و در 54 رشته تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) نیز دارای 119 رشته محل هستیم که دانشجویان این مقاطع قادر به انتخاب و تحصیل در آنها هستند.

وی افزود: امسال در طب سالمندی و پزشک خانواده برای نخستین بار دانشجوی دستیار می پذیریم و ارتوپدی و بیهوشی اطفال نیز به رشته های فلوشیپ اضافه می شوند.

در رشته های تخصصی در سهمیه های اصلی 2123 نفر دستیار پذیرفتیم ولی کل سهمیه ها در این بخش بالغ بر 2500 ظرفیت پذیرش است. در فوق تخصص های پزشکی نیز 321 نفر ظرفیت پذیرش دانشگاه های ماست و در رشته های فلوشیپ نیز 225 نفر را می توانیم بپذیریم.

وی با اشاره به روند تکمیلی این رشته های طی 35 سال گذشته گفت: اولین سال تربیت متخصص پزشکی در سال 1355 فقط 20 نفر پذیرش شدند که هم اکنون این رقم به 2400 نفر رسیده است.

وی با اعلام اینکه به طور میانگین 50 درصد شرکت کنندگان در آزمون های بورذد تخصصی و فوق تخصصی قبول می شوند، گفت: در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی پزشکی از 90 درصد قبولی داریم تا 30 درصد و به طور میانگین 50 درصد دانشجویان در این آزمون ها قبول می شوند.

دکتر ضیایی ادامه داد: سال گذشته در آزمون آسکی (OSCE) 76 درصد شرکت کنندگان قبول شدند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار