دبيرخانه سومين کنفرانس بين المللي مقاومت اسلامي، بيانيه پاياني سومين کنفرانس و جشنواره بين‌المللي مقاومت اسلامي را در 14 بند منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، سومين کنفرانس و جشنواره بين‌المللي مقاومت اسلامي در روزهاي 15 و 16 شهريور با حضور بيش از 500 نفر از انديشمندان و فعالان درعرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي، رسانه‌اي، احزاب و تشکل‌هاي اسلامي از  کشورهاي مختلف جهان در اصفهان برگزار شد و آخرين تحولات، چالش‌ها و چشم انداز جنبش مقاومت اسلامي و نقش و جايگاه فعالان عرصه‌هاي مقاومت در آن مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.

شرکت کنندگان با حضور فعال در نشست‌هاي اين کنفرانس بين‌المللي، ضمن ابراز خرسندي از موفقيت جنبش‌هاي مقاومت اسلامي و تشکر و قدرداني از بنياد بين‌المللي صبح قريب به عنوان باني اصلي اين کنفرانس و همچنين مهمان نوازي مردم شهيد پرور و مقاومت دوست اصفهان و به ويژه شهردار محترم اصفهان بر لزوم توجه به چالش‌‌هاي پيش رو و ارائه راهبردها تاکيد کرده و موارد ذيل را اعلام داشتند:

1- مقاومت اسلامي، از نعمت‌ها و وعده‌هاي صادق الهي و حقيقتي گرانبهاست که حضور گسترده آحاد مردم از زن و مرد در ميدان عمل و صحنه مبارزه و جهاد عليه استکبار و و ضرورت استبداد ستيزي، نفي صهيونيسم و عشق به عدالت خواهي، استقلال طلبي، رعايت کرامت انساني، آزادي خواهي، نفي اختلافات قومي، مذهبي و نژادي از مولفه‌ها و مشخصه‌هاي اصلي اين جنبش به شمار مي‌آيد.

2- عصر حاضر عصر اسلام و معنويت و آغاز دوران جديدي است که مشخصه آن توجه به خداوند يکتا، مکتب وحي و استمداد از قدرت لايزال الهي است؛ اعتماد و اتکال به خداوند و حفظ وحدت، ضامن تداوم مقاومت اسلامي است.

3- مجاهدت مخلصانه و استقامت مجاهدان مسلمان در جوامع اسلامي با ايجاد تغيير جدي در موازنه قدرت، نويد بخش فروپاشي نظام سلطه استکبار جهاني و حاکميت مستضعفين در جهان خواهد بود.

4- پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (قدس سره الشريف) احياگر بزرگ اسلام در دوران معاصر، فصل جديدي از گسترش موج بيداري را در جهان گشود و تداوم اين روند توسط مقام معظم رهبري،‌حضرت آيت الله العظمي امام خامنه‌اي ( مدظله العالي) به همگان ثابت کرد که در پرتو آموزه‌هاي ديني مي‌توان عزت و اقتدار ديرينه را به جوامع اسلامي بازگرداند و با قدرت از کرامت آنان دفاع کرد.

5- برگزاري موفقيت آميز شانزدهمين نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران مورد توجه ويژه شرکت کنندگان در اجلاس قرار گرفت و بر استفاده حداکثري از فرصت رياست بر اين جنبش در پيگيري مصوبات بيانيه پاياني نشست تهران به ويژه حمايت از حقوق حقه ملت فلسطين و حل و فصل مسالمت آميز بحران‌هاي منطقه‌اي تاکيد شد.

6- تحولات اجتماعي اخير در جهان اسلام موجب تقويت نقش جهاد و مبارزه در جوامع اسلامي شده است و حضور موثر فعالان در خيزش‌هاي مردمي و ضرورت حفظ و استمرار جنبش بيداري اسلامي ‌ايجاب مي‌کند که از ظرفيت و توانمندي‌هاي اين نيروي عظيم در ابعاد اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي به نحو احسن استفاده شود.

7- نقش قدرت‌هاي استکباري در سرکوب خيزش‌هاي مردمي و تلاش آنان براي مهار حرکت اسلامي و به انحراف کشاندن ماهيت و شعارهاي جنبش بيداري اسلامي در جهت نامشروع خود امري شناخته شده است،‌از اين رو هوشياري در برابر توطئه‌ها، تشخيص به موقع دسيسه‌ها و سياست‌هاي استکبار جهاني و صهيونيسم بين المللي از اولويت‌ها و الزامات جنبش‌هاي مقاومت اسلامي است.

8- اهميت مسئله فلسطين و قدس شريف و مصالح امت اسلامي اقتضا مي‌کند که موضوع حمايت از مقاومت و ياري رساندن به ملت صبور فلسطين مورد توجه جدي قرار گيرد. تداوم اشغال سرزمين فلسطين و حمايت گسترده استکبار جهاني از سياست‌ها و رفتارهاي رژيم اشغالگر قدس، زخمي عميق بر پيکره امت اسلامي وارد کرده که التيام آن تنها با آزادي کامل سرزمين فلسطين، بازگشت آوارگان فلسطيني به موطن خود و اعاده همه حقوق از دست رفته مردم فلسطين ميسر خواهد بود.

9- پيروزي‌هاي مقاومت فلسطين و لبنان بر رژيم صهيونيستي، شکست آمريکا و نيروهاي اشغالگر درعراق و افغانستان و  خيزش مسلمانان در سراسر جهان بر ضد ديکتاتوري و دخالت خارجي با توجه به رهنمون‌هاي اثر بخش ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي امام خامنه‌اي ( مدظله العالي) قدرت ايمان و پايداري ملت‌هاي مسلمان را آشکار ساخت.

10- استبکار جهاني به دنبال شکست در لبنان و فلسطين به دنبال تضعيف کشور سوريه به عنوان محور مقاومت و خط اول مبارزه با رژيم صهيونيستي برآمده و با برخورد دوگانه نسبت به قيام مسالمت آميز مردم بحرين درصدد به انحراف کشاندن افکار عمومي جهان با استفاده از کليه ظرفيت‌هاي سخت افزاري و نرم افزاري از جمله رسانه‌هاي وابسته به نظام سلطه است.

11- اسلام هراسي و ارائه تصويري غير واقعي و مخدوش از ارزش‌هاي ديني و جنبش بيداري اسلامي در سياست‌ها و تبليغات رسانه‌اي غرب و بزرگ نمايي توان و قدرت صهيونيسم بين المللي و نهادهاي همسو، ابزار شناخته شده‌اي به منظور مرعوب ساختن افکارعمومي جهان اسلام بوده و بايد با هوشياري و تدبير نسبت به خنثي کردن اين توطئه اقدام شود.

12- تداوم پيروزي‌هاي جنبش بيداري اسلامي و صيانت از دستاوردهاي آن نيازمند مبارزه با فساد و تبعيض، رعايت حقوق بنيادين شهروندان، تلاش براي رشد و پيشرفت اقتصادي از طريق سياست‌هاي فقر زدايي و تقويت کارآمدي، توسعه سرمايه‌هاي انساني، تربيت نسل جديدي از نخبگان علمي و سياسي متعهد به تعاليم حيات بخش اسلام و تحکيم همکاري‌ها و روابط اقتصادي بين کشورهاي اسلامي است.

13- مجموعه اقدامات بنياد بين المللي صبح قريب در حمايت از مسئله فلسطين و مقاومت اسلامي، مورد تقدير قرار گرفت و پيشنهاد تشکيل مرکز پژوهش و تحقيقات استراتژيک بين المللي بنياد با هدف تقويت بنيه علمي نهضت مقاومت در آينده به صورت فعال با هدايت و مشارکت نخبگان داخلي و خارجي از سوي شرکت کنندگان در سومين کنفرانس بين‌المللي مقاومت اسلامي مورد تاييد و تصويب قرار گرفت.

14- شرکت کنندگان از حسن ميزباني شهرداري اصفهان در برگزاري اجلاس با شکوه تقدير کرده و ابراز تمايل کردند که در سال‌هاي آينده، برگزاي اجلاس در ساير استان‌هاي کشورمان و همچنين کشورهاي متقاضي ديگر، مورد اهتمام ويژه قرار گيرد.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: بیانیه ، مقاومت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار