دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد مقاومتی رویکردی برای برون رفت از ماجراجویی دشمن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محسن رضایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح سومین کنفرانس و جشنواره بین المللی مقاومت اسلامی در هتل عباسی اصفهان، گفت:ما نمی خواهیم مثل اروپایی ها سیاست اقتصاد ریاضتی را پیش بگیریم تا به مردم فشار بیاید بلکه می خواهیم اقتصادی داشته باشیم که مردم در آن راحت زندگی کنند.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره اقتصاد مقاومتی گفت: فرمول اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:بر اساس این فرمول، مدیریت اقتصاد کشور باید در اختیار مردم قرار گیرد.
رضایی در خصوص تحریم ها علیه ایران گفت ملت ها در بیداری اسلامی باید از ایران الگو بگیرند چرا که ما توانسته ایم به راحتی با تحریم مقابله کنیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فرهنگ و ایدئولوژی ما، منابع معرفتی کافی برای عبور از این پیچ تاریخی و گردنه حساس است.
رضایی با اشاره به تلاش استکبار برای تحت فشار قراردادن دولت و ایجاد نارضایتی در مردم افزود: این رویارویی اقتصادی، یک رویارویی جدید است ولی توانایی های ما نیز کم نیست.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید شفاف و روشن باشد، گفت: این اقتصاد به معنای زیرزمینی کردن اقتصاد نیست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت اظهار داشت:دشمن با فشارهای اقتصادی می خواهد از یکسو مردم به سختی بیفتند،یا اقتصاد زیرزمینی شود یا مردم تسلیم دشمن شوند ولی راه چهارمی برای عبور موفق از تحریم اقتصادی وجود دارد و آن اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: برای عبور موفق از تحریم دشمن، مدیریت اقتصادی و ساختارهای اقتصادی باید اصلاح شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در رویارویی اقتصادی با دشمن باید از راهی به آنها ضربه بزنیم که در تصور دشمن نباشد.

وی همچنین به وقایع امروز سوریه اشاره کرد و گفت: دشمن صهیونیستی که از در مصر خارج شد، سعی می کند از دریچه سوریه داخل صحنه شود.
وی افزود:امروز هم در کنار ارتش کلاسیک سوریه یک ارتش 50 هزار نفری مردمی شکل گرفته که نه تنها دشمن را از دمشق بلکه از حلب نیز خارج کرده است.
رضایی تصریح کرد: از راه های ناشناخته باید به دشمن ضربه زد و قطعا در رویارویی سوم، شکست آمریکا بیش از دوران جنگ خواهد بود.
سومین کنفرانس و جشنواره بین المللی مقاومت اسلامی از امروز به مدت دو روز در اصفهان برگزار می شود.
گفتنی است سومین کنفرانس مقاومت اسلامی با حضور مقامات عالی رتبه نظام و کشور های اسلامی در هتل عباسی اصفهان برگزار سد و کماکان ادامه دارد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.