باردیگر خانواده بازداشت شدگان مصری در عربستان سعودی که بدون اتهام یا محاکمه در زندانهای این کشور به سر می برند در مقابل سفارتخانه این کشور تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، مصری ها در مقابل سفارت عربستان سعودی برای آزادی وابستگانشان در این کشور تظاهرات کردند.

مادر یکی از این افراد در این باره تصریح کرد:«پسرم مصطفی سه سال در زندان به سر می برد،چون پدرش فوت کرد وی تنها نان آور خانواده است. مصطفی برای تامین نیاز مالی من و برادر کوچکش به عربستان رفت. وی پس از چهار ماه از سفرش تماسهایش با من به صورت کامل قطع شد. پس از شش ماه به من زنگ زد و گفت که در سیاهچال به سر می برد».
مادر دیگر یکی از مصریهای که در عربستان در زندان به سر می برد، خاطرنشان کرد:« (مقامات عربستانی) با ما صحبت نمی کنند، ما بارها رفتیم وزارت خارجه مصر و اینجا (درمقابل سفارت عربستان) تجمع کردیم،اما هیچ فایده ای ندارد».
" احمد الجیزاوی"،" نجلاء وفا" و "مصطفی البرادعی" از جمله معروفترین زندانیان مصری در عربستان سعودی به شمار می روند. عبد الله زکی یک شهروند مصری،به جرم جمع آموری کمکهای بدون مجوز، نیز در زندان به سر می برد. پدر عبدالله زکی از سی سال پیش کنسول سفارت مصر در این کشور بود.
پدر "عبد الله زکی" گفت: « اکنون رئیس جمهور داریم و وزارت خارجه همچنان(برای آزادی فرزندانمان) تلاش می کند. ما توقع داشتیم پس از انتخاب رئیس جمهور، زندانیان فوری آزاد شوند، زیرا آنان هیچ جرمی مرتکب نشده اند و هنوز هیچ حکمی ضد آنان صادر نشده است».
یکی از بستگان عبد الله زکی تصریح کرد:«ما در ابتدا با مقامات زندان تماس می گرفتیم و از آنها می پرسیدیم چرا عبد الله را در حبس انفرادی قرار دادید و هنوز اجازه ندارد با ما تماس بگیرد. ما می خواهیم دو دقیقه فقط با او صحبت کنیم، تا درباره وی مطمئن شویم وبدانیم که هنوز زنده است.آنان پاسخ رد می دادند و می گفتند بازپرس این دستورات را صادر کرد».
 در حالیکه مصری ها به شدت از شیوه تعامل مقامات مصری با این بحران انتقاد کرده اند، اما وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای مصری ها را مسئول احترام گذاشتن به مقررات اقامت و مخالفت نکردن با قوانین داخلی عربستان سعودی معرفی کرد.
هانی شنوده عضو سازمان اتحادیه مصر برای حقوق بشر در این باره گفت:«به نظر من محمد مرسی رئیس جمهور مصر و دولت عامل اصلی این بحران است، زیرا اکنون یک زن مصری بر خلاف قوانین بین المللی و اعلامیه بین المللی حقوق بشر با حکم شلاق رو به رو شد. مرسی نباید این حکم را قبول می کرد. این زن هیچ گناهی مرتکب نشده است».
مصری ها وعده های زیاد مقامات ریاض را باور نمی کنند و برای یافتن راه حلی برای این بحران تظاهرات اعتراض آمیز در مقابل سفارت برگزار کردند.
برچسب ها: مصر ، عربستان ، زندانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار