برخلاف جو بایدن که بر پایان تنش بین اسرائیل و لبنان تاکید داشت، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد از اسرائیل دربرابر حزب الله حمایت می‌کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماسی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «واشنگتن از اسرائیل در برچیدن زیرساخت‌های حزب الله در امتداد مرز با لبنان به منظور جلوگیری از حملات به سبک ۷ اکتبر به اسرائیل حمایت می‌کند.»

آستین همچنین گفت: «ارتش ایالات متحده برای دفاع از پرسنل، شرکا و متحدان خود در منطقه آماده است.»

ارتش اسرائیل پیشتر در بیانیه‌ای مدعی شد که عملیات زمینی محدود با هدف از بین بردن زیرساخت‌های حزب الله در طول مرز را آغاز کرده است و اعلام کرد که به واشنگتن درباره این حمله اطلاع داده است. آنها همچنین در بیانیه‌ای اعلام کردند که اساساً این کار به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و این مراحل به تایید رده‌های سیاسی رسیده است. 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیشب همزمان با احتمال آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، خواستار استقرار آتش‌بس میان طرفین منازعه شد. بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حمله نظامی زمینی صهیونیست‌ها به لبنان و موافقت وی با این مسئله گفت: من موافق آن هستم که (رژیم) اسرائیل به حمله به لبنان پایان بخشد. 

اما وزارت دفاع آمریکا دیروز دوشنبه اعلام کرد که در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه، چند هزار نیروی اضافی را به خاورمیانه می‌فرستد. سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون مدعی شد که هدف آمریکا تقویت امنیت در منطقه و دفاع از اسرائیل در صورت لزوم است. 

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی فلسطینیان در غزه و کشتار مردم لبنان است به طوری که رژیم صهیونیستی اکنون با تسلیحات اهدایی واشنگتن اقدام به بمباران خانه‌های غیرنظامیان می‌کند. با این حال، مقامات آمریکایی به صورت ریاکارانه در حال سر دادن شعار‌های صلح هستند. 

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
دمشون گرم
آخرین اخبار