نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نجیب میقاتی امروز دوشنبه از توافق بر سر انتخاب فوری رئیس‌جمهور برای این کشور خبر داد.

نجیب میقاتی پس از دیدار با رئیس پارلمان لبنان نبیه بری، از توافق با وی بر سر ضرورت انتخاب فوری رئیس‌جمهور برای این کشور خبر داد و گفت که «توافق کردیم یک رئیس جمهور توافقی، انتخاب شود».

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت که بری در این نشست تأکید کرده که به‌محض آتش‌بس، وی درخواست انتخاب رئیس‌جمهور توافقی را اعلام خواهد کرد.  

میقاتی امروز نیز، اعلام کرد که دولت لبنان آماده بررسی مسئله اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل و اعزام ارتش به جنوب لیتانی و اجرای بیانیه آتش‌بس بین‌المللی عربی در لبنان است.

میقاتی با بیان این‌که «روز‌های سختی در انتظار ماست»، گفت که دولتش با بحران آوارگی بزرگ مردم لبنان و کمبود امکانات برای رفع نیاز‌های آنها مواجه است.

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیروز نیز گفته بود که بیروت هیچ گزینه‌ای جز راه‌حل دیپلماتیک ندارد و ارتش لبنان آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل در صورت فراهم‌شدن شرایط لازم، است.

بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، حزب‌الله لبنان باید به ساحل شمالی رودخانه لیتانی عقب‌نشینی کند تا راه را برای استقرار ارتش ملی لبنان و نیرو‌های حافظ صلح هموار سازد. همچنین ارتش اسرائیل موظف است با آغاز استقرار این نیروها، نیرو‌های خود را از مناطق جنوبی لبنان خارج کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار