بورس ارز نه تنها موجب ايجاد نرخ سوم يا چهارم نمي شود بلكه شرايط را براي ايجاد يك نرخ واحد و واقعي فراهم مي سازد.

مصطفي مردي كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه بورس نرخ ارز را واقعي مي كند، گفت: ورود ارز به بازار بورس نه تنها موجب به وجود آمدن نرخ سوم و يا چهارم نمي شود بلكه موجب تعيين يك نرخ واحد براي ارز مي شود.
وي درخصوص مخالفت صادركنندگان با ورود ارز به بازار بورس اظهار داشت: مخالفت صادر و واردكنندگان به دليل استفاده از رانت ارز دولتي براي تجارت خود طبيعي است اما واقعيت امر آن است كه طرح دولت براي ورود ارز به بازار بورس موجب شفاف تر شدن نرخ ارز خواهد شد.
اين كارشناس اقتصادي افزود: جذب عرضه و تقاضا در پي ورود ارز به بازار بورس موجب واقعي تر شدن قيمت ها مي شود و از خريد و فروش ارز در بازار سياه و ايجاد نرخ حبابي تا حدودي جلوگيري مي كند.
مردي بانك مركزي را تعديل كننده نرخ ارز عنوان كرد و گفت: در حال حاضر شاهد آن است كه طرح دولت براي ورود به ارز به بازار بورس موجب شفاف تر شدن نرخ ارز خواهد شد.
اين كارشناس اقتصادي افزود: جذب عرضه و تقاضا در پي ورود از به بازار بورس موجب واقعي تر شدن قيمت ها مي شود و از خريد و فروش ارز در بازار سياه و ايجاد نرخ حبابي تا حدودي جلوگيري مي كند.

برچسب ها: ارز ، بورس ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار