باوجود شادمانی سیاهپوستان آمریکایی از پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008، عملکرد وی بسياري از سیاهپوستان ناامید کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، چهار سال پیش در اتفاقی تاریخی در آمریکا یک سیاهپوست رئیس جمهوری این کشور شد. با پیروزی وی امیدواری در سراسر کشور و بویژه بین سیاهپوستان آمریکایی افزایش یافت. نود و شش درصد از سیاهپوستان در انتخابات ریاست جمهوری به اوباما رای دادند، اما چهار سال بعد بسیاری از آنها نا امید شدند.

"دیوید جرگن" تحلیل گر مسایل سیاسی در این باره گفت: به نظر من این انتخابات بیش از هر انتخابات دیگری در مردم آمریکا امیدواری ایجاد کرد. به نظر من او (اوباما) بیشتر از توانایی هایش در مردم ایجاد امیدواری کرده بود.

گزارشگر ادامه داد: در سال 2008 دو میلیون سیاهپوست آمریکایی که هرگز رای نداده بودند، به پای صندوق های رای رفتند. اما به نظر نمی رسد که در انتخابات سال جاری چنین اتفاقی تکرار شود. بر خلاف انتظارها انتخاب رئیس جمهوری سیاهپوست به سیاهپوستان کمکی نکرد. برعکس، ن‍ژاد پرستی همچنان بر این کشور حاکم است و برخی بر این باورند که انتخاب اوباما به گسترش نفرت کورکورانه از سیاهپوستان منجر شده است. از طرف دیگر نابرابری بین سیاهپوستان و سفید پوستان آمریکایی افزایش یافته است و وضعیت اقتصادی جامعه متوسط سیاهان آمریکا بسیار بدتر شده است و بحران اقتصادی زندگی سیاهان را بیشتر از سایرین تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که نرخ بیکاری در جامعه سفید پوستان هفت ممیز چهار درصد است، این نرخ در جامعه سیاهپوستان نزدیک به دو برابر و چهارده ممیز چهار درصد اعلام شده است. اسکات کیتر مدیر یک مرکز تحقیقاتی در آمریکا در این باره گفت، جامعه سیاهپوستان آمریکایی آسیب شدیدی از رکود اقتصادی دیده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار