در پي خبر روزنامه ساندي تايمز انگليس مبني بر ممنوع الورود کردن شماري از مقامات روس به اتهام دست داشتن در قتل يک وکيل انگليسي وزارت خارجه روسيه اعلام کرد که چنين اقدامي را به صورت ديپلماتيک تلافي خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز،  دولت روسيه روز دوشنبه هشدار داد در صورتي که دولت انگليس برخي مقامات روس را به ادعاي دست داشتن در قتل يک وکيل روسي ممنوع الورود کند، به اقدام ديپلماتيک مشابهي دست خواهد زد.
روزنامه ساندي تايمز انگليس روز دوشنبه اعلام کرد که دولت اين کشور به زودي حدود60  نفر از مقامات روس را به خاطر دست داشتن در قتل "سرگئي مگنيسکي"، وکيل ضد فساد اقتصادي در سال 2009 در زندان ممنوع الورود خواهد کرد.
وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود هشدار داد که در صورتي که گزارش ساندي تايمز صحت داشته باشد، دولت اين کشور نيز تلافي نموده و شماري از مقامات انگليس را ممنوع الورود خواهد کرد.
وزارت خارجه روسيه اعلام کرد که از انگليس درباره ممنوع الورود شدن اين افراد که شامل برخي قضات، ماموران اطلاعاتي و دادستان هاي روس هستند، استعلام کرده است و منتظر پاسخ وزارت خارجه انگليس است.
"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد چنین مقابله به مثلی از لحاظ دیپلماتیک هم پذیرفته شده است.

لوکاشوویچ گفت: ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک از دولت انگلیس خواسته‌ایم تا این موضوع را تایید یا تکذیب کنند.

مگنيسکي، وکيل 37 ساله روس در سال 2008 به اتهام تقلب و فرار از ماليات زنداني شد و يک سال بعد در زندان درگذشت.
همکاران وي معتقدند که اتهامات فوق واهي بوده و پليس روسيه بعد از آن که وي پليس را به سرقت 230 ميليون دلار از اداره ماليات اين کشور متهم کرد، عليه وي پرونده سازي کرده است.
برچسب ها: روسیه ، انگلیس ، تلافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار