استان همدان از استان های غربی ایران است که بدلیل آب و هوای کوهستانی مناسب برای گذاران زندگی در تابستان ها و همچنین با قدمت زیاد و آثار تایخی برجسته ازجمله استان هایی است که ظرفیت های خوبی برای گردشگری دارد و در سال های اخیر شاهد افزایش حضور گردشگرانی از سراسر کشور به این استان هستیم .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛  وجود برخی نارسایی ها در جذب گردشگر در پایتخت تاریخ و تمدن ایران و استانی که بزرگترین و شگفت انگیز ترین غار آبی جهان را در خود جایی داده است مردم و مسافران این استان رابا مشکلاتی روبرو کرده است.
یکی از این مشکلات که با وجود زیر بناهای رفع آن در استان همدان خود نمایی می کند
نبود سازو کارو مناسب اسکان و کمبود کمپینگ برای مسافران است
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اعلام اینکه تعدادی کمپینگ در سطح استان همدان در حال ساخت است، گفت: کار احداث کمپینگ صالح‌آباد با 120 میلیون تومان اعتبار و کمپینگ های مجاور پارک ارم و مجاور دانشگاه پیام نور هر کدام با بیش از 90 درصد پیشرفت در حال اتمام ساخت است.
اسدالله بیات در خصوص تبدیل پارک ارم به کمپینگ مسافران گفت اگر زمین لازم در پارک ارم در اختیار قرار بگیرد، یک کمپینگ مرکزی و اساسی برای مسافرانی که به همدان می‌آید ایجاد می شود.
وی افزود: تعداد کمپینگ‌های همدان همچنان اندک است و باید کمپینگ‌های جدیدی ایجاد کنیم تا مسافرانی که به استان سفر می‌کنند بتوانند از امکانات رفاهی استفاده کنند.
این در حالی است که هزینه اقامت در هتل های این استان بالا است و با توجه به ممنوعیت نصب چادر در مکان های مانند پارک ها و معابر عمومی و عدم اطمینان مسافران به دلالان منازل اجاره ای شخصی مشکلات را دو چندان می کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز به افزایش آمار مسافران ورودی به استان همدان و تقاضای مسافران و گردشگران برای اقامت در کمپ های گردشگری، اشاره کرد و ادامه داد: نیاز به احداث کمپ‌های مجهز و با امنیت کافی در سطح استان به ویژه در ورودی های شهر احساس می شود.
علیرضا قاسمی گفت: مجموعه گردشگری شهرستان همدان در کیلومتر 2 جاده ساوه و در یک منطقه روستایی با امکانات سوئیت‌های اقامتی، سکوهای نصب چادر، سفره‌خانه سنتی و سرویس بهداشتی به عنوان پایلوت کمپینگ های گردشگری استان در حال اجرا است .
وی تاکید کرد براساس برنامه‌ریزی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان، تمامی شهرستان‌های استان باید حداقل دارای یک کمپ گردشگری باشند و این اقدام در راستای تحقق این مهم انجام می‌شود.
حامد الماسی یکی از شهروندان همدانی معتقد است استان همدان علاوه بر گردش پذیر بودن پل ارتباطی مرکز کشور به غرب نیز است که این موضوع تردد در این استان را زیاد کرده است و خلا مکان های استراحت موقت در آن آزار دهنده است.
میلاد صالحی چندین سال است در فصل تابستان به همدان سفر میکند و آب و هوای همدان را فرح بخش میداند اما از نبود مکان استقرار ارزان می گوید وبراین باور است با وجود ظرفیت های استان یک برنامه ریزی صحیح در این زمینه کار ساز است.
این کمبود در حالی است که استان همدان از ظرفیت های زیادی برای احداث مکان هایی از این دست برخوردار است و در این زمینه می توان به پارک های بزرگ مانند پارک مردم در همدان و پارک سیفیه در ملایر اشاره کرد که قابلیت ایجاد کمپ در آنها دیده می شود.
امید است با تیز بینی و دقت مسئولان و ورد سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد کمپینگ ها که در جذب گردشگر موثر است زیر ساخت ها برای تبدیل استان همدان به یک الگوی جذب گردشگر در ایران مهیا شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.