تو يك يهودي نژادپرست و آدم كشي، رئیس مجلس تفویض اختیارات احمدی نژاد را باطل کرد ، با فساد‌يقه سفيدها برخورد شود، تخلیه کامل اردوگاه اشرف، اين فصلنامه است يا جاسوسنامه؟! ، و ... از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:
 
 روزنامه کیهان:

تله گذاري اصلاح طلبان براي ناطق و قاليباف

يك عضو حزب اعتماد ملي مي گويد اصلاح طلبان احتمالا از نامزدي قاليباف يا ناطق نوري در انتخابات رياست جمهوري حمايت مي كنند.

محمدجواد حق شناس (مدير مسئول روزنامه توقيف شده اعتماد ملي) به آريا گفته است: آقاي قاليباف در 7 سال گذشته عملا با حمايت چهره هاي اصلاح طلب شوراي شهر توانست به عنوان شهردار تهران انتخاب شود.

اين در حالي است كه تنها دو عضو از 15عضو شوراي شهر تهران (نجفي و ابتكار) اصلاح طلب هستند.

وي همچنين گفته است: حمايت اصلاح طلبان از يك كانديداي اصولگرا غيرمنطقي است. البته اگر چنانچه در انتخابات آينده يك چهره شاخص اصلاح طلب نتواند وارد عرصه رقابت شود و از سوي ديگر از آنجا كه جريان اصلاح طلبي به دنبال تحريم انتخابات نيست علي القاعده اعلام تحريم نمي كند بنابراين طبيعي است آن بخشي از بدنه اصلاح طلب كه مي خواهد در انتخابات شركت كند از بهترين گزينه كه مدافع حقوق و منافع ملي باشد در آن مقطع تاريخي حمايت كند.

تفاوت هاي ناطق و قاليباف

عضو شوراي مركزي اعتماد ملي درباره گرايش اصلاح طلبان به قاليباف و ناطق نوري گفت: اين دو گزينه با يكديگر تفاوت هاي جدي دارند. ناطق نوري از چهره هاي شاخصي است كه بعد از انقلاب در سه دهه گذشته حضور جدي در عرصه سياسي داشته است. به طوري كه در يك مقطع يعني انتخابات 2خرداد 76 چهره شاخص جريان اصولگرا در مقابل جريان اصلاح طلب بود، در آن زمان شاهد عملكرد و رفتار قابل دفاع و دموكراتيكي از سوي ناطق نوري بوديم و در حالي كه وي رياست مجلس را برعهده داشت و رقيب شكست خورده اصلاح طلب محسوب مي شد اما رفتار هوشمندانه و متناسب با منافع ملي از خويش نشان داد و ديديم حتي پيروزي آقاي خاتمي را هم تبريك گفت.

وي ادامه داد: ناطق نوري از معدود چهره هاي اصولگراست كه در 7 سال گذشته مواضع شفاف و صريحي نسبت به عملكرد دولت داشته و حتي در سال هاي گذشته به دليل اين مواضع هزينه هايي هم پرداخت كرده است مثل برخوردهايي كه اخيرا در مشهد با وي صورت گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: برخوردهايي كه با ناطق نوري صورت مي گيرد نشان دهنده استقلال نظر وي و راي ايشان است. به عقيده من اين استقلال راي قابل احترام است.

حق شناس تاكيد كرد: «بنده معتقدم نگاه و عملكرد قاليباف و ناطق نوري با يكديگر متفاوت است؛ عمدتا دو نيرو اطراف قاليباف حضور دارند يكي نيروهاي نظامي هستند كه با ايشان همكار بوده اند و يا نيروهايي از استان خراسان هستند كه همشهري و هم استاني قاليباف محسوب مي شوند بنابراين در حال حاضر نمي توان بيش از اين قضاوت كرد و بايد منتظر فضاي پيش رو در انتخابات رياست جمهوري يازدهم باشيم.»

اين فصلنامه است يا جاسوسنامه؟!

يكي از مجلات وابسته به جريان شبه روشنفكري به تجليل از وابستگان دربار پهلوي و معاندين انقلاب اسلامي پرداخته است.

فصلنامه «نقد و بررسي كتاب تهران» در آخرين شماره خود و در حاشيه معرفي يك كتاب از علي اصغر اميراني(روزنامه نگار جاسوس وابسته به دربار پهلوي) تمجيد كرده است و در معرفي اين جاسوس نشان دار انگليسي آورده است: «بزرگترين عشق زندگي اش از آغاز، انتشار يك مجله خواندني و بعد نوشتن مقاله هاي انتقادي بود. جز اينها هيچ جاه طلبي نداشت. او هيچگاه شغل دولتي قبول نكرد.»

در معرفي اين عنصر وابسته اشاره اي به ارتباط او با ميس لمبپتون جاسوس معروف انگليسي و سفارتخانه هاي غربي پس از كودتاي 28 مرداد نشده است. ارتباط او با سفارتخانه آمريكا چنان بود كه در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسي از او به عنوان رابطين خوب آمريكا ياد شده است. همچنين «ميس آن لمبپتون» جاسوس انگليسي در خاطرات خود علي اصغر اميراني را به عنوان منبع اطلاعاتي و خبرچين معرفي مي كند كه براي انجام خدمات ويژه! دستمزد و مقرري ماهانه از سفارت انگليس دريافت مي كرده است.

علي اصغر اميراني كه مدير مسئول مجله خواندنيها بود، با انتشار اين مجله در دوره اعتصاب مطبوعات در سال 57 قصد شكستن اعتصاب مطبوعات را داشت. وي حتي در هفتم بهمن ماه 57 و در آستانه بازگشت حضرت امام خميني(ره) كه سقوط رژيم ستمشاهي اجتناب ناپذير مي نمود طي سرمقاله اي براي فرار محمدرضا پهلوي از ايران مرثيه سرايي مي كند.

اميراني پس از انقلاب نيز به دشمني با جمهوري اسلامي پرداخت چنان كه فعاليت هاي خائنانه او موجب بازداشت و محاكمه و اعدام وي شد. جالب اين كه مجله نقد و بررسي كتاب تهران در اين باره نيز تلاش مي كند با ايجاد خدشه در رأي دادسراي انقلاب اسلامي چهره موجهي از اين جاسوس نشان دار ارائه كند. اين مجله تا آنجا پيش مي رود كه حزب توده ايران و جريان چپ را عامل اعدام اميراني معرفي مي كند تا از او چهره اي ضد مذهبي و طرفدار مردم ترسيم كند.

مجله «نقد و بررسي كتاب تهران» به سردبيري «هرمز همايون پور» و توسط جمعي از فعالان «انتشارات فرزان روز» منتشر مي شود و چهره هايي مانند داريوش آشوري (نويسنده صهيونيست) و... به صورت دائم با آن همكاري مي كنند.

گفتني است نقد و بررسي كتاب تهران با انتشار مقالاتي از مطبوعات خارجي به معرفي و ترويج كتاب هاي «كاندوليزا رايس» و «بيل كلينتون» پرداخته است. اين سياستمداران آمريكايي در كتابهايشان تلاش مي كنند چهره غيرقابل شكستي از آمريكا ترسيم نمايند و سرپوشي بر سياست هاي غلط كاخ سفيد در زمان حكمراني شان بگذارند.

«هرمز همايون پور» صاحب امتياز و مدير مسئول مجله نقد و بررسي كتاب تهران مدير انتشاراتي «كتاب روشن» و از كارمندان برجسته انتشارات فرانكلين وابسته به سفارت آمريكا در سالهاي ستمشاهي است.

نوول ابزرواتور؛ آمريكا مي خواست ايران را منزوي كند، خودش منزوي شد

ايران چرا بايد احساس انزوا كند در حالي كه نفوذ منطقه اي گسترده اي دارد؟!

اين تحليل را نشريه فرانسوي نوول ابزرواتور به نقل از يان ريشار استاد دانشگاه سوربن منتشر كرد. وي در پاسخ به اين سؤال كه «ايران با برگزاري نشست كشورهاي غيرمتعهد مي خواهد نشان دهد كه همچنان داراي نفوذ است؛ آيا واقعاً اين گونه است؟» گفت: ايران چرا بايد احساس انزوا كند؟ نفوذ منطقه اي اين كشور از كابل تا بغداد و دمشق و حتي فراتر از آن گسترده شده.

اين كشور داراي يك موقعيت استراتژيك است. تمامي نياز نفتي اروپاي مركزي و قفقاز كم و بيش به خواست دولتمردان ايراني كه از سوي روس ها مورد حمايت اند وابسته است. ايران روابط خوبي با چين، روسيه، برزيل، ونزوئلا و ديگر كشورهاي آمريكاي جنوبي دارد. برگزاري اين نشست در تهران نشان مي دهد كه دولت جمهوري اسلامي علي رغم كشورهاي غربي روابط خود را با كشورها حفظ كرده. من فكر نمي كنم كه ايراني ها در تنگنا قرار گرفته باشند.

يان ريشار همچنين در پاسخ اين پرسش كه «ايران وانمود مي كند چيدمان ژئوپليتيكي جديدي در شرف وقوع است؟ آيا به نظر شما همين طور است؟» تأكيد كرد: جهان در حال موضع گيري در اطراف دو جبهه است كه هر يك با ديگري متخاصم است؛ جبهه سعودي و جبهه ايران. من فكر مي كنم در حال حاضر ايران و روسيه روي استقامت حكومت بشار اسد حساب كرده اند. اين دو كشور نمي خواهند سوريه را از دست بدهند، چرا كه به واسطه سوريه مي توانند دسترسي خود را تا مديترانه حفظ كنند و اين مسئله براي آنها بسيار مهم است.

وي اضافه كرد: متأسفانه پس از شنيدن اظهارات فرانسوا اولاند اين احساس را دارم كه ما فرانسوي ها يك منطق ضد ايراني كاملاً احمقانه را پيش گرفته ايم و متوجه نيستيم كه ائتلاف با عربستان سعودي به بن بست خواهد انجاميد. زماني كه به تعداد سلفي ها در دمشق نگاه مي كنم، واقعاً وحشتناك است.

استاد دانشگاه سوربن خاطرنشان كرد: منفعت ما فرانسوي ها، اگر مي خواهيم تعادل را در منطقه حفظ كنيم، اين است كه حداقل به نفوذ ايران توجه داشته باشيم.

روزنامه آمريكايي «كريستين ساينس مانيتور» نيز درباره اجلاس عدم تعهد در تهران نوشت؛ نشست سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد كه بزرگ ترين رويداد سياسي اين كشور طي 33 سال گذشته است، ثابت كرد كه ايران نه تنها كشوري منزوي نيست بلكه با جامعه جهاني تعامل گسترده اي دارد. به رغم فشار آمريكا و اسرائيل براي عدم حضور مقام هاي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در اين نشست، اغلب از اين كشورها در نشست تهران شركت كرده و عالي رتبه ترين مقام هاي اين كشورها عازم ايران شدند.

واشنگتن تايمز: درست بيخ گوش آمريكا ايران تحريم ها را دور مي زند

ايران ضمن گسترش روابط استراتژيك با ونزوئلا، تحريم ها را دور مي زند.

آلن ولت نماينده فلوريدا در مجلس نمايندگان آمريكا ضمن بيان اين مطلب، به روزنامه واشنگتن تايمز گفته است: درست بيخ گوش ما نوعي روابط استراتژيك ميان ايران و ونزوئلا شكل گرفته و ده ها ديپلمات ايراني در كاراكاس فعاليت مي كنند.

واشنگتن تايمز نوشت: اخيراً مشخص شده كه ونزوئلا در حال ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين نظامي براي ايران است و تعداد نامعلومي جنگنده-16در اختيار تهران قرار داده است.

اين ائتلاف ناميمون همچنين باعث شده است كه ايران تحريم هاي سازمان ملل و ديگر تحريم هاي بين المللي را كه به منظور كند كردن سرعت پيشرفت برنامه هسته اي ايران طراحي شده اند دور بزند.

روزنامه آمريكايي اضافه كرد: ونزوئلا به صورت علني حمايت خود را از آمال هسته اي ايران اعلام كرده و شبكه هاي مالي و اقتصادي در زمينه سرمايه گذاري هاي مشترك حساب هاي بانكي و توافقات متعدد باعث شده است كه تهران به آساني تحريم، انسدادهاي بانكي بايكوت نفتي و ساير گام هاي اقتصادي كه در جهت كند كردن روند سياست ساخت سلاح هاي هسته اي حكومت مذهبي ايران تعبيه شده را دور بزند. براي مثال شركت ها و تأسيسات صوري ونزوئلا محصولات پتروشيمي و صنايع تسليحاتي را در اختيار ايران قرار مي دهند و نظام بانكي آن كشور در جهت پرداخت بهاي نفت به عنوان واسطه اي براي ايران عمل مي كند. با اين وجود نفوذ ايران از ونزوئلا نيزفراتر رفته است. تهران روابط گسترده اي نيز با بوليوي برقرار كرده است.

مگر قرار نبود انتخابات را تحريم كنيم؟!

عضو متواري گروهك ملي-مذهبي نسبت به عقب نشيني اصلاح طلبان از ادعاي تقلب و تقلا براي حضور در انتخابات رياست جمهوري ابراز نگراني كرد.

تقي رحماني كه در پاريس پناهندگي گرفته، از اتفاقات نامبارك خبر داده و در سايت روزنت مي نويسد: مدتي است در داخل در ميان برخي اصلاح طلبان، حتي مدافعان مدني و مطبوعاتي ها و برخي شخصيت ها سخن از شركت در انتخابات تا حضور كامل در پاي صندوق راي، بدون قيد و شرط و فارغ از هرگونه از اتفاق خاص است. اين شركت دربست درست در زماني رخ مي دهد كه برخي از همين افراد و شخصيت ها و فعالان در انتخابات مجلس نهم از عدم شركت حمايت قاطع كرده بودند. اين كار در حقيقت مرحله سوزي است.

شدت تمايل به حضور در انتخابات آن هم در شرايطي كه حكومت برنامه خود را تقويت مي كند تا به حدي است كه حتي آقاي خاتمي را هم دور مي زنند.

وي مي افزايد: فشار آغاز شده به سمتي مي رود كه در پايان خاتمي هم به دلايل گوناگون در پاي صندوق راي از يكي از كانديداهاي مقبول شده حمايت كند يا تمام قد وارد ميدان حمايت از كانديداي مزبور شود.

اين شور اشتياق براي شركت در انتخابات آن هم در شرايطي كه اوضاع ايران در مسئله هسته اي پيچيده تر شده و نتيجه انتخابات آمريكا مشخص نشده امري نامعقول و مقبول است(!)

عضو گروهك ملي- مذهبي با هشدار نسبت به شكاف بيشتر در ميان فتنه گران نوشت: حكومت برنامه مناسبي را تدارك ديده است كه بايد به آن توجه داشت، اوج اين برنامه حمايت هاشمي رفسنجاني از شركت در انتخابات و بعد حمايت خاتمي از كانديداي اصلاح طلبان است كه نتيجه آن انشقاق كامل ميان طيف دموكراسي خواهان است كه سه دسته اصلاح طلب، سبز و تحول طلب را شامل مي شود.

اين گروهكي ورشكسته «كم حوصلگي اصلاح طلبان» را «نه چندان دلگرم كننده» توصيف كرد و نوشت: اتفاقي نه چندان مبارك در حال وقوع است.

روزنامه وطن امروز :

انتقاد سازمان دموکراتیک مصر از اظهارات ضدسوری مرسی


سازمان دموکراتیک مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد سخنان مرسی در اجلاس سران عدم‌تعهد در تهران زشت و بی‌سبب بود. محمد مرسی با سخنان خود توانست محبوبیت خود را در بین مردم و شیعیان مصر کم کند.

این سازمان در نامه‌ای به محمد مرسی نوشت: آقای مرسی شما نماینده مردم مصر هستید و باید از طرف مردم سخن بگویید. ما خواستار روابط حسنه با جمهوری‌اسلامی ایران هستیم اما شما به این موضوع اهمیت ندادید و حرفی از کشور خود نزدید.

شما جای اینکه از کشور خود سخن بگویید از نظام بشار اسد انتقاد کردید، مگر بشار به شما چه ستمی کرده بود که وی را ظالم خواندید؟

وقتی شمس‌الدین، علاءالدین می‌شود

تجربه فعالیت سال‌های گذشته رسانه‌های خبری کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نشان داده بی‌تجربگی و کم‌اطلاعی، عارضه فراگیر در میان این رسانه‌ها محسوب می‌شود طوری که بارها اخبار غیر‌واقعی و غیر‌موثق را در شانتاژ خبری خود روی آنتن‌ها می‌فرستند و افکار و اذهان مخاطبان را درگیر مسائلی حاشیه‌ای می‌کنند.

در آخرین نمونه این قبیل دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌ای، شبکه العربیه وابسته به آل‌سعود در خبری با عنوان «تهران تلاش دارد دست خود را از خون سوری‌ها بشوید» مدعی دسترسی به متن مذاکرات محرمانه در تهران شده که حتی نام وزیر اقتصاد ایران را نتوانسته از طریق یک جست‌وجوی ساده اینترنتی به درستی بیان کند.

در بخشی از این خبر می‌خوانیم «علاء‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد ایران در یکی از این جلسات درباره کمک‌های اقتصادی به سوریه سخن گفته است» و این در حالی است که نام وزیر امور اقتصادی ایران نه علاءالدین بلکه شمس‌الدین است.

العربیه پیش از این مدعی شده بود سردار سلیمانی در جریان بمبگذاری دفتر شورای امنیت ملی سوریه کشته شده است.

تخلیه کامل اردوگاه اشرف

سرکرده گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد تا 12 سپتامبر جاری (22شهریور)، در آخرین نوبت عناصر این گروهک اردوگاه اشرف را ترک خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری براثا، مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین که در پاریس بسر می‌برد، اعلام کرد تاریخ آخرین نوبت انتقال اعضای این گروهک از پایگاه اشرف در دیالی به پایگاه لیبرتی در بغداد، 12 سپتامبر جاری خواهد بود.

روزنامه تهران امروز:

روایت رئیس کمیسیون اصل نود از ماجرای کوی دانشگاه و سردار نظری

محمد علی پور مختار، رئیس کمیسیون اصل نود در خصوص حادثه كوي دانشگاه تهران در سال 78 و مسئوليتش در نيروي انتظامي به بيان توضيحاتي پرداخت.

بخش‌هايي از اين مصاحبه به اين شرح است: در ماجرای کوی دانشگاه سال 78 مسئولیتتان چه بود؟ چون من مسول حقوقی ناجابودم دفاع از پرونده سردار نظری و عوامل همراهش که جمعاً 20 نفر بودند، برعهده من بود. چطور از ماجرای 18 تیر مطلع شدید؟

آن ماجرا به نظرم روز پنج شنبه اتفاق افتاد،و به صبح جمعه منتهی شد که من تهران نبودم و در ماموریت بودم. شب برگشتم ولی خبری نداشتم و صبح شنبه در محل کار یکی از همکاران اعلام کرد چنین اتفاقی رخ داده است. دقیقا چه چیزی به شما گفتند؟ اعلام کردند جمعی از مأمورین یگان ویژه تهران بزرگ با دانشجویان درگیرشده و در ادامه به کوی دانشگاه تهران وارد شده‌اند. گزارش در همین حد بود، چون اطلاعات مستند و جزئی نداشتیم.

بعد از ظهر شنبه جلسه شورای ستادی نیروی انتظامی داشتیم و آنجا این گزارش به صورت مفصل آمد و خود سردار نظری هم حضور یافت و توضیحاتی داد. سردار نظری در آن جلسه به چه موضوعاتی اشاره کرد؟ چیزی که عنوان شد این بود که حرکتی را گروهی از دانشجویان شروع کرده بودند و به عوامل انتظامی سنگ پرانی می کردند.

بعد داخل کوی دانشگاه را آتش زده بودند و به امکانات عمومی آسیب رساندند و بخشی از عوامل نیروی انتظامی هم دنبال دستگیری های آنها می روند.

خاطره ناگفته ای از آن دوران دارید؟ البته من خاطراتم را تاکنون هیچ جا نگفته‌ام. یادم هست دادگاه حدود 9 ماه طول کشید و خیلی جدی وکلای ما با وکلای شکات با هم بحث می کردند. البته نه به عنوان خاطره بلکه یک مشغله فکری این مسئله برایم وجود داشت که در کنار کسانی که همه نوع اقدام علیه کشورانجام داده ولی با حمایت بعضی دولتمردان در جایگاه شاکی قرارگرفته بودند،آقای ابوترابی فرد به همراه آقای رهامی(از چهره های اصلاح طلب و وکیل شکات) در جلسات دادگاه حضور می یافت و عملا از آنان حمایت می کرد.

با فساد‌يقه سفيدها برخورد شود

احمد توکلی نماینده مردم تهران با اشاره به لزوم برخورداری دولت از استراتژی مشخص اقتصادی گفت: احمدی نژاد سال 85 در مجلس گفت که من الگوی اقتصادی را قبول ندارم، در حالی که اگر اینطور باشد باید گاهی تابع بازار و گاهی خودش سیاست‌گذاری کند.

نماینده مردم تهران بر همین اساس افزود: احمدی‌نژاد تا چندی پیش معتقد بود نرخ رشد کشور کاهش نداشته و 10درصد است و وزیر کار نیز می‌گفت به گفته رئیس جمهور این نرخ 10 درصد است در حالی که این طور نبود.

توکلی به بالارفتن قیمت کالای مرغ اشاره کرد و گفت: این افزایش قیمت در حالی بود که از 2 سال قبل درباره آن هشدار داده شده بود و حتی برخی از گاودارهای نظرآباد و ورامین پیش من آمدند و فقط کم مانده بود که گریه کنند.

توکلی در ادامه به لزوم برخورد با فساد به ویژه فساد سیاسی در هر سطحی اشاره کرد و اظهار داشت: در سطح یقه‌سفیدها باید با فساد برخورد شود چرا که اغلب این قشر افراد تحصیلکرده و سیاستمدار هستند و ما دیدیم که در دادگاه فساد 3 هزار میلیاردی نیز جرم یقیه سفیدها و یقه آبی‌ها از یکدیگر تفکیک شد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه فضای انتقادی در جامعه ضعیف است، گفت: وقتی این مسئله به سرنوشت مردم و انقلاب گره می‌خورد دیگر قابل چشمپوشی نیست.

دفاع‌محکم‌زیباکلام‌ازدستاوردهای‌اجلاس‌تهران

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب کشور اخیراً در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه الجزیره با موضوع اجلاس سران کشورهای غیر متعهد حضور یافت و دفاعی جانانه از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. در این برنامه تلویزیونی علاوه بر صادق زیباکلام، مصطفی علانی،

مدیر امنیت و دفاع مرکز تحقیقات خلیج فارس در دوبی و شخصی به نام مهدی خلجی که الجزیره عنوان کرد از پژوهشگران( ! ) موسسه واشنگتن است نیز به عنوان مهمان حضور داشتند.

زیباکلام که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد ادامه داد: من باید اضافه کنم که در قبال این اجلاس و مسئله ایران دو نکته مهم وجود دارد. نکته اول اینکه آمریکا به هیچ وجه نتوانست در منصرف کردن کشورها برای حضور در اجلاس غیر متعهدها در تهران موفق باشد‌ و نکته دوم هم این بود که کشورهای مختلف دنیا با وجود فشارهای آمریکا؛ در سطوح بالایی اعم از پادشاه، رئیس جمهور، وزیر خارجه و غیره در اجلاس تهران شرکت کردند و این مسئله گویای آن است که ایران امتیازات فراوانی را علیه آمریکا و رژیم اسرائیل در اختیار دارد.

این چهره سیاسی کشورمان در بخش‌ دیگری از این برنامه ضمن پاسخگویی اصولی به صحبت‌های غرض‌ورزانه علانی و خلجی و مواضع فرافکنانه آنها علیه جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: « صحبت این برنامه درباره مشکلات ایران نیست بلکه درباره اجلاس غیر متعهدها در تهران است.

اما گویا مهمانان برنامه متوجه این موضوع نیستند.» صادق زیباکلام در بخش دیگری از این برنامه پیرامون مواضع طرح شده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس نم درباره سوریه گفت: مسئله سوریه برای جمهوری اسلامی ایران یک مسئله استراتژیک است. مجری الجزیره هنگامی که صحبت‌های زیباکلام به این بخش رسید حرف‌های وی را قطع کرد.

روزنامه ملت ما:

انتصاب سفیر جدید ایران در جمهوری گینه

به پیشنهاد علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و تصویب محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، «سید خلیل ساداتی امیری» به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری گینه منصوب شد.

ساداتی پیش از این در سمت های مختلف از جمله رئیس اداره امور مجلس وزارت امور خارجه و مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به کار بوده است.

وی همچنین دارای مسئولیت ها و تجارب مختلفی در حوزه خاورمیانه عربی و آفریقا بوده است.

رئیس مجلس تفویض اختیارات احمدی نژاد را باطل کرد

رئیس مجلس آن بخش از مصوبه هیئت دولت را که تفویض اختیار رئیس جمهور باعث بی نیازی دستگاه های اجرایی از مبادله موافقتنامه برای دریافت اعتبار از خزانه می شود را باطل کرد .

هیئت دولت در آبان ماه سال 90 مصوبه ای را به تصویب رساند که براساس آن، اختیارات رئیس جمهور و هیئت وزیران در قانون بودجه سال 90 و قانون برگزاری مناقصات، تهاتر دیون و بدهی ها به وزیر ذی ربط و وزیر دادگستری و در امور اجرایی موضوع اصل 127 قانون اساسی، «رئیس جمهور می تواند در موارد خاص، برحسب ضرورت با تصویب هیئت وزیران نماینده یا نمایندگان ویژه با اختیارات مشخص تعیین نماید.

در این موارد تصمیمات نماینده یا نمایندگان مذکور در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران خواهد بود.»

براساس بخش دیگری از این مصوبه، خزانه داری کل کشور موظف شده بود مصوبات و تصمیمات نمایندگان ویژه رئیس جمهور را بدون نیاز به هرگونه مصوبه، ابلاغیه، مبادله موافقتنامه و عناوین مشابه توسط هر مرجع یا مقام دیگری، اجرا و مبالغ مربوط را به دستگاه اجرایی ذی ربط پرداخت کند.

اما علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به رئیس جمهور کشورمان، اعلام کرده که مکلف شدن خزانه داری کل کشور به پرداخت اعتبارات و مبالغ مربوطه، بدون رعایت ضوابط قانونی، مغایر بندهای مختلف ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه است و باید این بخش از مصوبه تفویض اختیار رئیس جمهور لغو شود.

روزنامه قدس:

پیام آمریکا به صهیونیستها

به گزارش نشریه آمریکایی تایم، ارتش آمریکا حضور نیروهای خود در رزمایش مشترک پیش رو با اسراییل را با هدف «رساندن پیام مخالفت با حمله احتمالی به ایران» بشدت کاهش داده است.

ماجرای صندلی جداگانه در اجلاس

یکی از نکات جالبی که در اجلاس وزیران خارجه عدم تعهد وجود داشت،قرار دادن صندلی ویژه برای وزیرخارجه بحرین بود.
 
از آنجا که وزیر خارجه بحرین دچار عارضه چاقی است، مسؤولان برگزاری اجلاس، یکی از صندلی‌های ثابت سالن را از جا کنده بودند و به جای آن، یک صندلی بزرگ‌تر، راحت تر و متحرک برای وی در نظر گرفته بودند تا شیخ خالد روی آن راحت باشد.

حاکمی که به خودش مدال داد!

محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی درپایان رقابتهای اسب دوانی استقامت لندن مدال طلای این مسابقات را به خودش اهدا کرد!

انهدام گروهک تروریستی در مرز

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی از انهدام یک گروهک تروریستی در مرز سراوان در ماه رمضان خبر داد.

روزنامه خراسان:

مشکلات متعدد براي اجراي وعده بزرگ به کارمندان

علي رغم مصوبه سال گذشته نمايندگان ويژه رييس جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران مبني بر تبديل وضعيت نيروهاي قرارداد کار معين مستقر در پايتخت به پيماني، در صورت خروج از تهران، اين مصوبه به علت مغايرت با ماده 65 قانون برنامه پنجم توسعه با موانع قانوني مختلف مواجه شده و دستگاههاي نظارتي، لغو اين مصوبه را از مسئولان ارشد دولتي خواستار شده اند.

هشدار بهداشتي دولت به 139 شهرداري

بر اساس بخشنامه يک مقام ارشد دولتي که از طريق استانداران سراسر کشور به تعدادي از شهرداري ها ارسال شده، اين نهادها موظف شده اند حداکثر يکسال پس از ابلاغ اين مصوبه، نسبت به تدوين برنامه جامع مديريت پسماندهاي شهري و استفاده از فناوري هاي نوين در بازيافت آنها اقدام کنند.

اين ابلاغيه براي 139 شهرداري شهرهاي بالاي 200 هزار نفر کشور ارسال شده است.

زاکاني: پهپاد ايراني به زودي آماده بهره برداري مي شود

عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران در مجلس در نشست سالانه اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل خبر داد: ساخت معکوس پهپاد آمريکايي که توسط نيروهاي ايران سالم به زمين فرود آمد به اتمام رسيده و پس از برطرف شدن اشکالاتي اندک به وجود آمده به زودي پهپاد ايراني آماده بهره برداري مي شود.

روزنامه جمهوری اسلامی:

تو يك يهودي نژادپرست و آدم كشي

* طرفداران يك تيم فوتبال اتريشي هنگام رفتن به استاديوم به محض ديدن يك خاخام صهيونيست با دادن شعار "تو يك يهودي نژادپرست و آدم كشي" و "از كشور ما برو بيرون" به اعمال جنايتكارانه رژيم صهيونيستي بر ضد فلسطينيان اعتراض كردند.

به گزارش قدسنا به نقل از پايگاه اينترنتي فوكوس، خاخام ياد شده هم با پرخاش به جوانان معترض به آنها پاسخ داد. فريادهاي خاخام صهيونيست موجب شد جوانان عصباني شده و او را در مقابل ديدگان دو افسر پليس مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گفته منابع پليس اتريش ظرف چند سال گذشته (در پي جنگ وحشيانه رژيم صهيونيستي بر ضد مردم بي‌دفاع غزه در سال 1387) چنين حملاتي به صهيونيستها در اين كشور رشد بي‌سابقه‌اي يافته است. مقامات پليس نگران رشد افكار ضد اسراييلي در بين نيروهاي پليس اين كشور هستند.

آنها اعلام كرده‌اند كه دو افسر پليس را مورد بازجويي قرار خواهند داد. خاخام ياد شده ادعا كرده است كه زماني كه از افسران كمك خواسته آنها در پاسخ به درخواست وي تنها لبخند زده‌اند. در حمله مشابهي در برلين نيز معترضان به يك خاخام 53 ساله حمله كردند و شعار فلسطين را رها كنيد سر دادند.

 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار