این برج 65 طبقه ای با 265 متر ارتفاع، چهره ونیز را به کلی تغییر خواهد داد اما مردم این شهر با انتقاد از سیاست های دولت معتقدند ونیز با هزار سال قدمت باید مورد احترام باشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ونیز جزیره‌ ای در شمال ایتالیاست که در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته‌ و بصورت جزیره‌ های کوچک است که جزیره‌ ها به وسیله کانال‌ هایی از هم جدا شده‌ اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می ‌گیرد.

شهر ونیز یکی از شهرهای توریست ‌پذیر جهان است و سالانه میلیون ‌ها توریست به این شهر می ‌روند. این شهر به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیونها نفر از سرتاسر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند اما اکنون طرح احداث برجي در ونيز خشم مردم ايتاليا را برانگيخته است .

این برج که قرار است 250 هزار متر مکعب مسکن، هتل، رستوران و سالن ورزشی را در خود جای دهد، در فاصله چندکیلومتری پل مشهور "ریالتو" ونیز واقع خواهد شد.

این برج 65 طبقه ای با 265 متر ارتفاع، چهره ونیز را به کلی تغییر خواهد داد اما مردم این شهر با انتقاد از سیاست های دولت معتقدند ونیز با هزار سال قدمت باید مورد احترام باشد.

اما اعتراضها موجب انصراف طراحان این پروژه نشده است و دولت به خاطر منافع بسیار زیادی که در این بحران اقتصادی نصیبش خواهد کرد، به ادامه کار اصرار دارد.

بر اساس پیش بینی ها، اجرای این طرح سه سال به طول خواهد انجامید و موجب اشتغال پنج هزار نفر خواهد شد که در دوره بحرانی کنونی فرصتی بزرگ برای افزایش توجه ها به دولت ایتالیا به شمار می رود. هزینه احداث برج دو میلیارد یورو خواهد بود و کمک خواهد کرد تا دولت، به تبلیغات خود جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور بهبود ببخشد؛ حتی اگر به قیمت نابودی چهره ونیز تمام شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۱
خوب واقعا زیباست .
آخرین اخبار