رئيس سازمان بازرسي كل كشور اصلاح قوانيني را كه توليد را غير رقابتي و غير اقتصادي مي‌كند يادآور شد و گفت: در شرايط فعلي همه اعم از مديران و توليدكنندگان بايد تلاش كنند تا توليد متوقف نشود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي پيش از ظهر امروز در نشستي با فعالان اقتصادي و كميته حمايت قضايي از سرمايه‌گذاري در استان گلستان كه در شهرك صنعتي آق‌قلا برگزار شد گفت: توليد محور توسعه پايدار است و كشور با توليد به پيش مي‌رود.

وي افزود: كشور ما با ظرفيت‌هايي كه دارد زمينه مستعدي براي توليد دارد و همه بايد براي حمايت از توليد بسيج شوند.
 
به مديريت هزينه و بازاريابي در بخش توليد توجه شود

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين‌كه توليد و رشد آن به عوامل زيادي نياز دارد اظهار داشت: در كشور اقدامات خوبي در اين زمينه طي سال‌هاي اخير انجام شده است. ضمن اين‌كه فرهنگ و دانش توليد در كشور نهادينه شده و بازار داخلي مناسبي براي مصرف وجود دارد.

وي تصريح كرد: مديريت هزينه و بازاريابي توليد نكته‌اي است كه در بخش توليد بايد به آن بيشتر توجه كرد.

پورمحمدي با اشاره به بحث بنگاه‌هاي زودبازده گفت: اكثر مشكلاتي كه در اين جلسه توسط واحدهاي توليدي مطرح شد مربوط به اجراي طرح بنگاه‌هاي زودبازده مي‌شود. بحث موفقيت يا عدم موفقيت اين طرح چيزي نيست كه در اين يكي دو سال اخير مطرح شده باشد بلكه در همان موقع كه بحث و اجراي اوليه‌اش مطرح شد مشكلات آن نيز طرح گرديد و اين مسايل نكته جديدي نيستند. آن موقع حركتي كه انجام شد اين بود كه دولت به بانك‌ها و دستگاه‌ها فشار آورد تا اين كار راحت‌تر انجام شود.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: 19 هزار و اندي ميليارد تومان در بنگاه‌هاي زودبازده تسهيلات داده شد و بخش زيادي از آن بازگشت داده نشده است. اين در حالي است كه بايد تسهيلات را با مطالعه و دقت اعطا كرد و از آن طرف هم، تسهيلات‌گيرندگان بايد تسهيلات را در خدمت توليد قرار دهند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين‌كه نرخ و زمان بازگشت تسهيلات در توليد مهم است گفت: اين‌ها در اختيار مديران تصميم‌گير است و پيچيدگي اين موضوع و نيز تحريم‌ها مشكلات توليد را بيشتر كرد. وي تصريح كرد: راه حل اين قضيه برگشت به توليد و اصلاح قوانيني كه توليد را غيررقابتي و غيراقتصادي مي‌كند است.
 
با كارهاي پژ‍وهشي و مطالعاتي براي توليد پشتوانه ايجاد كنيد

رئيس سازمان بازرسي كل كشور ادامه داد: همه اعم از مديران و توليدكنندگان بايد از همه ظرفيت استفاده كنند تا توليد متوقف نشود. نكته ديگر اين‌كه بودجه‌اي براي كارهاي پژوهشي و مطالعاتي بگذارند. يك‌بار مصرف فكر نكنيم و براي توليد پشتوانه داشته باشيم و اصول كار توليد را رعايت نماييم.

پورمحمدي گفت: اين‌كه به دولت بگوييم حمايت كن، به بانك بگوييم استمهال بده، به ماليات و بيمه بگوييم حمايت كن، آيا توليد اين‌گونه به پيش مي‌رود؟ آيا مي‌تواند رقابت كند؟ تا كي بايد اين‌گونه باشد؟ به‌هر حال اين بخش‌ها هم بايد فعاليتشان را تنظيم كنند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور اظهار داشت: اگر كشور مي‌خواهد از اين شرايط عبور كند هر كس در بخش خود و به سهم خود با دقت و بازنگري، موانع و مشكلات را رفع كند.
 
از برخي تخلفات به‌خاطر تقويت و رشد توليد چشم‌پوشي كرديم

پورمحمدي با اشاره به اقدامات دستگاه قضا براي حمايت از توليد گفت: رئيس قوه قضائيه دستور دادند كميته حمايت از سرمايه‌گذاري فعال‌تر شود و ما در سازمان بازرسي كل كشور نيز اعلام نموديم هر جا كه بازرسي به روند توليد آسيب مي‌زند بازرسي‌ها متوقف شود.

وي ادامه داد: حتي از برخي از تخلفات به‌خاطر تقويت توليد چشم‌پوشي كرديم. اين‌ها همه به‌خاطر اين است كه به رشد توليد كشور در اين شرايط حساس كمك شود.
 
شفاف‌نبودن يكي از چالش‌هاي بزرگ اقتصاد است


رئيس سازمان بازرسي كل كشور بر ضرورت شفاف‌سازي فعاليت‌ها تأكيد كرد و گفت: عدم سلامت و شفاف‌نبودن، يكي از چالش‌هاي بزرگ اقتصاد است. هرجا كه شفافيت نيست سلامت هم نيست و اين هم در حوزه اداري و هم در حوزه اقتصاد و توليد صدق مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه صنعتي‌ها بيشتر چوب عدم شفافيت را مي‌خورند تصريح كرد: صنعتي‌ها و توليد‌كنندگان بايد حامي شفافيت باشند. چرا كه در اقتصادي زيرزميني كه عملياتش پنهان است سوء استفاده صورت مي‌گيرد.
 
بازديد از شهرك صنعتي آق‌قلا


حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور امروز از تعدادي واحد صنعتي در شهرك صنعتي آق‌قلا در استان گلستان بازديد كرد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور همچنين از نمايشگاهي كه محصولات توليدي شهرك صنعتي آق‌قلا را به نمايش گذاشته بود بازديد كرد. شهرك صنعتي آق‌قلا، بزرگ‌ترين شهرك صنعتي در حال واگذاري استان گلستان است كه براي حدود 3 هزار نفر ايجاد اشتغال كرده است.

پورمحمدي چند روز قبل نيز از واحدهايي از شهرك صنعتي آمل در استان مازندران بازديد كرده بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پورمحمدی ، تولید ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار