در كنفرانس خبري امروز جزييات سيزدهمين دوره نشست ساليانه اتحاديه انجمن مستقل با شعار «مقاومت برای پیشرفت، پیشرفت در خدمت عدالت، رمز اقتدار ملت» مشخص شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور صبح امروز در دفتر مرکزی این اتحادیه با حضور خبرنگاران برگزار و ریز برنامه‌های سیزدهمین نشست سالانه این اتحادیه دانشجویی تشریح شد.

در این کنفرانس خبری از شعار نشست سالانه رونمایی شد و دبیر تشکیلات این اتحادیه دانشجویی به تبیین شعار پرداخت.

علی جمشیدی دبير تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامي دانشجويان مستقل از برگزاري سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در دانشگاه صنعتي شريف خبر داد.

علي جمشيدي در نشست خبري اين اتحاديه اظهار كرد: نشست ساليانه اتحاديه از فردا (يكشنبه) به مدت سه روز و با شعار "مقاومت براي پيشرفت، پيشرفت در خدمت عدالت، رمز اقتدار ملي" آغاز مي‌شود.

وي افزود: در هر نشست ساليانه ما به بازخواني عملكرد سال گذشته اتحاديه مي‌پردازيم و به بررسي و برنامه‌ريزي براي سال جاري اقدام مي‌كنيم. همچنين در حاشيه اين نشست نمايشگاه‌هايي در موضوعات اقتدار ملي، پيشرفت و مقاومت و توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني برپا خواهد شد.

دبيركل انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در ادامه اظهارات خود با بيان اين‌كه «عزت، پيشرفت و استقلال سه مولفه اصلي انقلاب بوده است» گفت: اصلي‌ترين دليلي كه موجب شده است ايران امروز به عنوان الگو در جهان مطرح باشد، ايستادگي و مقاومت ملت آن بر سر آرمان‌هاست.

جمشيدي افزود: مقاومت ملت ايران موجب بيداري مردم كشورهاي ديگر شده است و نهضت وال‌استريت و بيداري اسلامي نيز نشات گرفته از مقاومت مردم ايران است.

وي با تاكيد بر اهميت اثبات كارآمدي نظام اسلامي تصريح كرد: ما بايد نشان دهيم كه نظام اسلامي كارآمد است و براي اثبات آن بايد در عرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي پيشرفت كنيم و راه پيشرفت نيز تنها مقاومت است.

دبيركل انجمن اسلامي دانشجويان مستقل ادامه داد: ما معتقديم شرايط كنوني شرايط بدر و خيبر است و اگر به مقاومت خود ادامه دهيم به پيروزي بزرگي همچون فتح مكه دست خواهيم يافت؛ چالش‌هاي امروز ما چالش‌هاي جديد و بدتر از شرايط جنگ هشت ساله نيست و ملت ايران نشان داده‌است كه مي‌تواند از اين گردنه‌‌ها عبور كند و از شرايط كنوني نيز مطمئنا عبور خواهد كرد.

جمشيدي با اشاره به اهميت تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد: اقتصاد مقاومتي با اقتصاد رياضتي كاملا متفاوت است. در اقتصاد مقاومتي در عين حال كه تلاش مي‌شود تا اقتصاد روي پاي خود بايستد، اين اقتصاد پويايي و حركت دارد و حتي مي‌تواند بسيار تهاجمي عمل كند.

وي ضرورت برقراري عدالت در كنار پيشرفت را مهم ارزيابي كرد و گفت: اساسي‌ترين چالشي كه شايد در انتخابات يازدهم رياست‌جمهوري و سال‌هاي پس از آن ممكن است با آن مواجه باشيم اين است كه برخي از افراد بخواهند از نام دهه چهارم انقلاب يعني پيشرفت و عدالت سوءاستفاده كنند، پيشرفت تك ساحتي و بدون توجه به عدالت نتيجه‌اي جز آنچه غرب به آن رسيده است نخواهد داشت.

جمشيدي خاطرنشان كرد: راه رسيدن به پيشرفت، رشد علمي كشور و پس از آن رشد اقتصادي است كه بايد تلاش كنيم تا رشد علمي در دانشگاه‌ها نهادينه شود و رابطه‌ي صنعت و دانشگاه با قدرت ادامه پيدا كند.

وي در پايان با اشاره به نشست ساليانه اتحاديه انجمن اسلامي‌ دانشجويان مستقل كه از روز يكشنبه به مدت سه روز آغاز مي‌شود، گفت: حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان، احمد توكلي نماينده مجلس شوراي اسلام و علي باقري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي از سخنرانان روز اول، پرويز اميني،‌ حجت‌الاسلام پورمحمدي و محسن رضايي از سخنرانان روز دوم و ميزگرد مصطفي كواكبيان و عباس سليمي نمين، سخنراني حسن رحيم‌پور ازغدي و محمد خوش‌چهره از برنامه‌هاي پاياني اين نشست است.

 آيت‌الله آملي لاريجاني نيز به عنوان سخنران اختتاميه نشست اتحاديه در جمع اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل حضور خواهند يافت.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: نشست ، انجمن ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار