وزير امور خارجه ليبي گفت: اعضاي جنبش نم بايد آسايش ملت‌ها و منافع كشورها بويژه‌ كشورهاي در حال توسعه را مورد بررسي قرار دهند و روابط اقتصادي ميان كشورها هماهنگ شود.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم؛ وزير خارجه ليبي عاشور بن خيال ضمن تبريك به احمدي‌نژاد به خاطر انتخاب ايشان به رياست اجلاس شانزدهم عدم تعهد گفت:‌ اجلاس عدم تعهد در سايه چالش‌هاي بين‌المللي در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: اعضاي جنبش بايد تلاش خود را براي تحقق همكاري ميان يكديگر براي مقابله با چالش‌هاي موجود به كار گيرند.

وزير خارجه ليبي افزود: تحقق اهداف جنبش عدم تعهد جز با تقويت همكاري و همبستگي ميان اعضا و انتقاد راسخ به اصول امكانپذير نخواهد بود.

وي تصريح كرد: جنبش نم به دنبال تقويت منافع كشورهاي در حال توسعه در راستاي تحقق صلح تلاش مي‌كند تا آرامش جهاني را محقق سازد.

عاشور بن خيال تاكيد كرد: اين جنبش به عنوان يك بلوك بين‌المللي به نقش خود در معادلات بين‌المللي و تغيير زيرساخت‌ها ادامه مي‌دهد.

وزير خارجه ليبي گفت: ما بر اساس اصلاح‌ ساختارهاي بين‌المللي و شوراي امنيت و احترام به حقوق بشر و خلع سلاح جهاني تاكيد مي‌كنيم.

وي ادامه داد: مسائل مربوط به محيط زيست سياره زمين را تهديد مي‌كند و بايد در اجلاس نم اين مسئله بررسي شود.

وزير امور خارجه ليبي تصريح كرد: اعضاي جنبش نم بايد آسايش ملت‌ها و منافع كشورها بويژه‌ كشورهاي در حال توسعه را مورد بررسي قرار دهند و روابط اقتصادي ميان كشورها هماهنگ شود و مي‌طلبد كه اصلاحات ريشه‌اي بر سيستم بين‌المللي جهان صورت گيرد.

وي ادامه داد: مبارزه با عدم امنيت قضايي، بي‌سوادي،‌تروريسم جهاني و نجات انسان، قاچاق مواد مخدر و مقابله با بي‌آحترامي به اديان بايد در دستور كار اعضاي جنبش عدم تعهد قرار گيرد.

عاشور بن خيال تاكيد كرد: بهار عربي با هدف مبارزه با دخالت‌هاي خارجي و تاسيس دولتي دموكراتيك صورت گرفت و از همين طريق ليبي توانست سرنوشت خود را به دست گيرد و در تمام زمينه‌ها مستقل عمل كند و جهانيان اين را به خوبي مشاهده كردند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: ما نگران ملت سوريه هستيم و از آنها حمايت مي‌كنيم و از اعضاي جنبش عدم تعهد و شوراي امنيت مي‌خواهيم مسئوليت خود را در برابر ملت مظلوم سوريه و فلسطين انجام دهند.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: لیبی ، آشور ، خیال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار