افشاگري بازرس سابق آژانس انرژي اتمي و رئيس شوراي روابط خارجي مصر گفت: من نمي‌دانم واقعيت فعاليت ناظران آژانس درست بوده يا خير؛ اما همين قدر مي دانم كه برخي از كشورهاي پيشرفته و برخي كشورهاي در حال توسعه اختلاف‌نظرهايي در مورد نحوه بازرسي آژانس در زمينه فعاليت هاي هسته اي آنها وجود دارد؛ متاسفانه دخالت‌هاي سياسي در اين امر وجود داشته و دارد و همواره اين احساس را داشتم كه در آژانس انرژي اتمي دست هاي پنهان برخي سياستمداران غربي تغييراتي را ايجاد مي كند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، يسري ابوشادي که 25 سال به عنوان بازرس ارشد آژانس بين المللي انرژي اتمي فعاليت  داشته با حضور در گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما از دسيسه ها و سناريوهاي مسئولان طراز اول آژانس پرده برداشت.

وي با استناد به بيانات رهبر معظم انقلاب  اسلامي كه در مراسم افتتاحيه جنبش غير متعهدها مبني بر ناعادلانه بودن عملکرد شوراي امنيت ايراد كردند، اظهار داشت: چگونه است که 5 کشور از ميان کل کشورهاي جهان حق وتو دارند و سرنوشت ديگر کشورها را تعيين مي‌کنند و اين در حالي است كه 120 کشور جهان مجبور به مشاهده اين سياسي كاري ها هستند و تنها 5 کشور آراي آنها را لغو و برايشان تعيين تکليف کنند!

وي ادامه داد: امروز همان گونه که مي بينيد برخي کشورها تنها به دليل مظنون بودن به نظام ساير كشورها  و صرفا براساس اطلاعات واهي سرويس هاي جاسوسي تحريم هايي را بر آنها تحميل مي‌کنند، بنابراين تمام تصميمات شوراي امنيت تصميمات سياسي و با هدف و برنامه خاصي  دنبال مي شود.

ابوشادي با بيان اينکه وظيفه ما اين است که برنامه هاي شوراي امنيت را تغيير دهيم اظهار داشت: بسياري از سران حاضر در جنبش عدم تعهد از جمله محمد مرسي و محمود احمدي نژاد از طرفداران پيشنهاد حضرت امام خامنه اي هستند و بايد تلاش کنيم تا مفهوم قديمي سازمان ملل را تغيير دهيم.



عضو شوراي امور خارجه مصر، فلسطين را قلب جهان اسلام و جهان عرب معرفي کرد و گفت: از سال 1948 زخم هاي شديدي داشته ايم و تاريخ دردناکي را سپري کرده ايم، رژيم صهيونيستي سرزميني را اشغال کرده که متعلق به آنها نيست و هر روز درصدد گسترش نفوذ خود در اين منطقه هستند.



وي ادامه داد: من در مورد بيانات امام خامنه‌اي شگفت زده شدم، ايشان درباره فلسطين پيشنهادي مطرح کردند كه سازنده بود و من به اين مساله انديشيدم و متوجه شدم که خواست دل ما را مطرح کرده اند و تمام جهان اسلام امروز اين طرح را شنيدند.

بازرس سابق آژانس انرژي اتمي اضافه کرد: در داخل رژيم صهيونيستي به برخي از اعراب يعني فلسطينيان به زور شناسنامه اسرائيلي مي دهند تا فلسطيني بودن خود را فراموش کنند و آن را در قالب دموکراسي مطرح مي کنند و اين دموکراسي چه مفهومي دارد؟!



*همه پرسي تنها راه حل برون رفت از مسايل فلسطين
 
ابوشادي با تاکيد بر اينکه همه کساني که در داخل فلسطين هستند بايد در سرنوشت خود سهيم باشند تصريح كرد: کشورهاي غربي، سازمان ملل و عدم تعهد همه بيايند و ناظر و آگاه باشند و همه پرسي را اداره کنند چرا كه به عقيده من اگر اين ديدگاه عملي شود در فلسطين به يک کشور واحد دست خواهيم يافت.

وي در ادامه افزود: رژيم صهيونيستي در جهان جايگاهي  ندارد و نمي‌تواند سرنوشت ملت ها  را تعيين كند حتي مساله تسليحات هسته‌اي رژيم صهيونيستي هم جايگاهي نخواهد داشت و بايد بگويم كه وقتي در فلسطين اكثريت را اعراب و مسلمانان تشكيل دهند ديگر جايي براي جولان رژيم اشغالگر قدس باقي نمي ماند.

ابوشادي با اشاره به شهادت پدرش توسط رژيم صهيونيستي اظهار داشت:‌ واقعيت اين است كه من همواره با اين سياست‌هاي دوگانه مخالفم و بايد بگويم كه حضرت امام خامنه‌اي بيانات خوبي داشتند و فرمودند:" حق ملت‌ها را شما چگونه معرفي مي‌كنيد، آيا حقوق ملت‌ها فقط در جهان غرب اعمال مي‌شود؟"

اين عضو شوراي امور خارجه مصر ادامه داد: اين دروغ‌هايي است كه خودتان (رژيم صهيونيستي و جهان غرب) ‌مطرح مي‌كنيد و اينها ادعاهايي است كه شما آنها را واقعيت جلوه مي دهيد و اين در حالي است كه خودتان هم به اين دروغ پردازي ها اذعان مي كنيد.

وي يادآوري كرد: زماني كه ترورهايي در خصوص دانشمندان مصري و ايراني حاصل مي‌شود رژيم صهيونيستي اين ترورها را بر حق دانسته و هيچ كدام از اين مدعيان دموكراسي  اين فجايع را محكوم نمي‌كنند، اما زماني همين افراد با يك عمليات شهادت طلبانه روبرو مي شوند واكنش نشان مي دهند واز آن به عنوان ترور ياد مي كنند و اين در حالي است كه چشم خود را به راحتي بر روي جنايات گوانتانامو بسته اند. افرادي بدون بازجويي براي ساليان طولاني در زندان‌ها به سر مي برند و حقوق طبيعي آنها ناديده انگاشته مي شود و حتي در دادگاه‌ها هم محاكمه نمي‌شوند، آيا اين همان آزادي است!؟



* من درد ترور را مي شناسم/ پدرم به دست رژيم صهيونيستي ترور شد

پرونده و اوضاع ايران را دنبال مي‌كنم و دانشمندان‌شان را هم مي‌شناسم،‌من مي دانم ارزش دانشمندان و به خصوص دانشمندان ايراني چيست، به صورت ناگهاني ديدم كه يك نمايشگاهي براي دانشمندان هسته اي شهيد ايران برپا شده  و من اعلام مي‌كنم كه اين يك ضايعه بزرگ است براي ايران و حتي براي كودكان و خانواده‌هاي اين شهيدان؛ اين يك ضايعه براي انديشه و علم ايران است و دل من به درد آمده است.

من همواره گفته ام وباز هم مي‌گويم كه ايران دانشمندان بسياري دارد كه مي‌توانند اين ضايعه را جبران كنند.

ابوشادي با اشاره به اينكه در زمان شهادت پدرش دو ماه بيشتر نداشته خاطرنشان كرد: از همان لحظه وقتي كه كودكان ديگر را مي‌ديدم همين حسي كه امروز در كودكان شهداي هسته اي ايران را  ديدم، احساس آنها را با تمام وجود درك كردم، من هم از كودكي زخم خورده ترور هستم وحالا كه بزرگتر شده ام مي‌بينم كه اينها چه دردي  را تحمل مي‌كنند، خداوند اين شهدا را رحمت كند و به خانواده آنها صبر عنايت كند ، قطعا اين شهيدان در  بهشت جاي دارند.

وي درباره ترويج دانش هسته‌اي در ساير كشورهاي اسلامي گفت:‌ پيشنهاد من به عنوان يك كارشناس هسته‌اي كه 25 سال در اين زمينه فعاليت داشته ام بايد بگويم كه در اين بخش علامت‌ سوالهاي بسياري وجود دارد!



* دخالت هاي سياسي آژانس پرده اي ديگر از دسيسه هاي پنهان غرب

من نمي‌دانم واقعيت فعاليت ناظران آژانس درست بوده يا خير؛ اما همين قدر مي دانم كه برخي از كشورهاي پيشرفته و برخي كشورهاي در حال توسعه اختلاف‌نظرهايي در مورد نحوه بازرسي آژانس در زمينه فعاليت هاي هسته اي آنها  وجود دارد؛ متاسفانه دخالت‌هاي سياسي در اين امر وجود داشته و دارد و همواره اين احساس را داشتم كه در آژانس انرژي اتمي دست هاي پنهان برخي سياستمداران غربي تغييراتي را ايجاد مي كند.

 من از نظر سياسي در مورد مسائلي كه براي عراق، كره شمالي و ايران به وجود آمده ناراحت هستم چرا كه مي‌بينم اين اقدامات يعني گزارش‌هايي را كه ما در آژانس تنظيم مي‌كرديم رؤساي ارشد ما آنها را تغيير داده و به هر بهانه‌اي به آن دست مي‌زدند.

وي ادامه داد: آنها تلاش مي‌كردند گزارش‌هاي ما را بي اثر كنند و حتي پس از جنگ دوم بر ضد عراق و آنچه كه بر ضد كره شمالي حاصل شد تلاش مي‌كردند كره شمالي را از يك كشور هسته‌اي مسالمت‌آميز به يك كشور نظامي تبديل كنند. درست همان چيزي كه امروز در مورد ايران مي‌بينيم كه بازرسان گزارش‌ها را تغيير مي‌دهند و اطلاعات سرويس‌هاي جاسوسي را در آن دخيل مي‌كنند.




 اين مساله حتي در مورد سوريه هم مصداق دارد و واقعا بايد بگوييم كه سوريه برنامه‌ هسته‌اي نداشت و بعد نوبت به مصر رسيد و آنها مدعي شدند كه ذراتي از اورانيوم غني  شده در مصر يافت شده و اينها سياسي كاري است واين اطلاعات براي اتهام زدن به اين كشورها  دست‌چين شده است.

تاكنون بسياري از كشورهايي كه با آمريكا همسو نيستند محكوم شدند و من واقعا آرزو مي‌كنم تغييرات و اصلاحاتي در شوراي عالي امنيت اصلاحاتي حاصل شود و فعاليت‌هاي اين شورا تخصصي دنبال شود نه سياسي!

بازرس سابق آژانس انرژي اتمي تصريح كرد: انرژي مسالمت آميز هسته‌اي حق همه ملت هاست ورهبر انقلاب هم فرمودند:" ايران هرگز به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و نخواهد بود چرا كه خداوند با ساخت سلاح هسته‌اي مخالف است ."

ابوشادي به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر عدم چشم‌پوشي ايران از برنامه هسته‌اي مسالمت‌آميز اشاره كرد و گفت:‌ من از حرف ايشان حمايت مي‌كنم چرا كه براساس قانون منع گسترش تسليحات هسته‌اي هيچ كس حق ندارد از برنامه‌هاي مسالمت‌آميز كشور جلوگيري كند.

من مي‌خواهم به صراحت بگويم و ثابت كنم كه اين مساله، سياسي است و بيش از 12 كشور در جهان  غني سازي اورانيوم دارند برخي از آنها در آمريكا هستند و رئيس آنها آمريكايي است  چگونه است كه ايران برنامه‌هاي هسته اي ايران را غيرمسالمت‌آميز مي‌خوانند واقعا اين چه معياري است؟



عضو شوراي امور خارجه مصر در مورد توصيه و راهكارهايش براي به  سرقت نرفتن انقلاب اين كشور توسط رژيم صهيونيستي گفت: ما مسلمانان در اصل و ريشه اختلاف نداريم. كساني كه به دنبال نزاع‌اند مطمئن باشيد ضداسلام هستند؛‌ما بايد متحد باشيم و دشمنان خارجي را بشناسيم.




دشمن هنوز در مرزهاي ما مستقر است و خدا مي‌داند كه براي ما چه توطئه‌هايي چيده‌اند چنانكه هفته گذشته تعدادي از سربازان مصر در صحراي سينا ترور شدند و اين مساله  به سود دشمنان است و اين توطئه‌ها را رژيم صهيونيستي انجام مي‌دهد كه ما بايد در مقابل اين اقدامات به قرآن وفادار باشيم.

ما نبايد همديگر را متهم و خائن جلوه دهيم؛ اگر هوشيارتر باشيم مي‌بينيم كه اين اتفاقات به نفع ما نيست و بايد به دنبال وحدت بوده و از اختلاف نظر پرهيز كنيم چرا كه دشمن را شاد مي‌كند.

 وي در مورد گسترش روابط ايران و مصر و ساير كشورهاي اسلامي نيز گفت: من واقعا بهانه‌اي را كه باعث قطع روابط ميان ايران و مصر شده را درك نمي‌كنم؛ ما ملت دو كشور اسلامي هستيم و تاريخ قديمي و مشتركي داريم حتي روابط خانوادگي هم داشتيه ايم و براي قطع روابط دو كشور نگران وغمگين هستيم.

من اعلام مي‌كنم كه بخش عظيمي از ملت مصر مردم ايران را محترم مي‌شمارند وقتي رئيس جمهور ايران صحبت مي‌كند موجب عزت ملت مصر مي شود كه چگونه مقابل رژيم صهيونيستي مي‌ايستد.

 ملت مصر زخم‌هاي زيادي را از رژيم صهونيستي خورده و اميدواريم روابط دو كشور ايران و مصر به شكل صحيح از سر گرفته شود.

ما بايد از تجربيات فعاليت هاي صلح آميز هسته‌اي ايران استفاده كنيم و چرا از اين انديشه محروم بمانيم؟ ايران ظرفيت هاي بزرگي دارد و ما بايد از آن بهره برداري كنيم.



برچسب ها: ابوشادی ، مصر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار