رئيس جمهور پاكستان گفت: پاكستان از كشورهاي عضو عدم تعهد مي‌خواهد كه با همكاري و ارائه پيشنهادات خود در حل بحران‌هاي فلسطين و سوريه موثر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم،‌ رئيس جمهور پاكستان با اشاره به موفقيت ايران در برگزاري شانزدهمين اجلاس عضو جنبش عدم تعهد اظهار داشت: از مردم کشورهای در حال توسعه، عضو جنبش عدم تعهد و در حال تغيير و تحول هستند مي‌خواهيم كه با يكديگر متحد و برادر باشند تا بدين طريق به اهداف مشترك خود دست یابیم.

وي ادامه داد:‌ هر چه بيشتر با يكديگر همكاري و تعامل داشته باشيم قطعا به همان ميزان موفقيت كشورهاي عضو عدم تعهد نيز بيشتر خواهد شد و همچنین بايد به عقايد و فرهنگ‌هاي يكديگر احترام بگذاريم.

رئيس جمهور پاكستان با بيان اينكه همكاري‌هاي اقتصادي و ارائه راهكارهاي صلح‌آميز براي نظام‌هاي مختلف بسيار موثر است تصريح كرد: با ارائه پيشنهادات و راهكارها براي حل بحران‌هاي حاكم در برخي از كشورها مي‌توان در تعيين سرنوشت آنها سهيم بود و خوشبختانه تا به کنون كشورهايي كه مورد ظلم و ستم غرب و رژيم صهيونيستي قرار گرفتند توانستند در برابر آنها مقاومت كنند.

وي به حمايت خود از ملت سوريه اشاره و خاطرنشان كرد: كشور ما نگران سرنوشت و حقوق مسلم ملت سوريه است و از سوي ديگر نيز حقوق ملت فلسطين هم بايد در نظر گرفته شود، پاكستان از كشورهاي عضو عدم تعهد مي‌خواهد كه با همكاري و ارائه پيشنهادات موثر خود در حل بحران‌هاي فلسطين و سوريه موثر عمل کنند. 

رئيس جمهور پاكستان در پايان گفت: جامعه بين‌المللي از هروئين به عنوان ضربه زدن به كشورها بهره‌برداري مي‌كند، كشورهاي مسلمان بايد با متحد شدن در برابر اهداف شوم آمريكا و رژيم صهيونيستي مقابله كند.

 انتهای پیام/پ2

برچسب ها: نم ، پاکستان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار