پژوهشگران کشورمان موفق به ساخت دستگاه همودیالیز IROST 2001 D در کشور شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به ساخت دستگاه همودیالیز IROST 2001 D برای بیماران نارسایی  کلیه شدند.

بنابراین گزارش، این دستگاه شامل یک مدار خارج بدن خون، یک مدار محلول دیالیز، فیلتر دیالیز و سیستم های مانیتو رینگ جهت حفظ ایمنی بیمار است که در مسیر خون، خون از شریان گرفته و توسط پمپ از فیلتر عبور داده و بعد از تمیز شدن به ورید بر می گردد.

بر اساس این گزارش، در مسیر محلول دیالیز ابتدا آب تصفیه شده ورودی با مایع غلیظ دیالیز مخلوط شده و در دما، غلظت و نرخ جریان مشخص به سمت فیلتر پمپ می شود و بعد از تبادلات يونی از فیلتر خارج و به سمت فاضلاب هدایت می شود.

** قابلیت نمایش تصفیه حجم خون توسط دستگاه همودیالیز IROST 200ID
بنابراین گزارش، همودیالیز یکی از روش های رایج درمانی جایگزینی نارسایی کلیه است  Renal replacement therapy که در این روش درمانی بیمار حداقل 3 بار در هفته و هر بار 4 ساعت تحت همودیالیز قرار می گیرد.

براساس این گزارش، این دستگاه دارای قابلیت های بالایی از جمله قابلیت انجام دیالیز استات، قابلیت انجام همودیالیز با محلول بی کربنات و پودر بی کربنات، دارای نمایشگر دما، غلظت بی کربنات، قابلیت نمایش حجم خون تصفیه شد، قابلیت انجام دیالیز تک سوزنی براساس یک پمپ و دو کلمپ و قابلیت های بالای دیگری بوده که طراحی آن با مطالعه دستگاه های مشابه معتبر دنیا و در نظر گرفتن نکات مثبت هر یک از آنها ساخته شده است./ح
برچسب ها: همودیالیز ، کلیه ، اختراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار