رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از شروع احداث 13 هزار و 450 واحد اماکن دامی مقاوم در مناطق روستایی شهرستان های آسیب دیده از وقوع زلزله خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان با اشاره به اهمیت ساخت این اماکن در کاهش خسارات ناشی از وقوع زلزله به بهره برداران بخش دامی گفت: این امر می تواند بهره برداران واحدهای کوچک دامی را با ظرفیت پرورش ده راَس دام سنگین و بهره گیری از تسهیلات بانکی کم بهره و با استفاده از نقشه طراحی شده و حمایت های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان در احداث این واحدها یاری نماید.

وی با بیان اینکه واحدهای دامی الگویی در روستاهای ورزقان، هریس ، اهر و همچنین کمانج شهرستان تبریز، با نظارت کارشناسان فنی سازمان احداث خواهد شد افزود: احداث 13 هزار و 450 واحد اماکن دامی مقاوم در روستاهای آسیب دیده از وقوع زمین لرزه در چهار شهرستان اهر، ورزقان ، هریس و تبریز در فاز اجرایی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نزدیکی فصل پائیز و کاهش شدید دمای محیط در این فصل در مناطق زلزله زده استان گفت: با تدابیر اندیشیده شده و همکاری سازمانها و نهاد های ذیربط، تلاش براین است با سرعت بخشی به کار ساخت و ساز واحد های دامی همزمان با کار احداث مسکن روستایی، قبل از فرارسیدن فصل سرما و در زمان تعیین شده تحقق یابد./س

برچسب ها: احداث ، دام ، آذربایجاشرقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.