معاون دانشكده علوم سياسي دانشگاه تهران مركز گفت: حضور مسوولان رده بالای 120 کشور در اجلاس تهران هياهوي تبليغاتي غرب را به سکوت تبديل کرده است.

سيد علي مرتضويان معاون دانشكده علوم سياسي دانشگاه تهران مركز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور 120 مقام بلندپايه سياسي در تهران علي‌رغم شانتاژهاي رسانه‌اي غرب عليه ايران اظهار داشت: تجمع قابل ملاحظه سران جنبش عدم تعهد در تهران، نشانه اعتماد جامعه بين‌المللي به ايران است.

اين استاد دانشگاه برگزاري اجلاس را فصل تازه‌اي در ديپلماسي ايران قلمداد كرد و تصريح كرد: استفاده از ظرفيت اين جنبش در شرايط كنوني منطقه موجب وحشت غرب و مانعي براي رسيدن به منافع آن‌ها شده است.

وی برگزاری این اجلاس را توان بالاي ديپلماسي ايران دانست و گفت: علی رغم هیاهوهای تبلیغاتی كشورهای غربی مبنی بر انزوای جمهوری اسلامی ایران، حضور مسوولان رده بالای 120 کشور در اين اجلاس تمامي آن هياهوي تبليغاتي و سياه نمايي‌ها را به سکوت تبديل کرده است و اين نشان دهنده آن است که حضور چشمگير کشورها در نشست تهران تمام نقشه‌های آنان را خنثی كرده است.

این استاد دانشگاه بر همین اساس ادامه داد: این نشست زمانی برگزار می‌شود که موج بیداری اسلامی بسیاری از رژیم‌های به ظاهر غیرمتعهد اما در واقع وابسته به نظام سلطه جهانی را ساقط کرده است از این رو از لحاظ زمانی اجلاس تهران و دستاوردهای آن در روند موج بیداری اسلامی که متاثر از نظام جمهوری اسلامی است بسیار می‌تواند موثر عمل کند.

مرتضويان با اشاره به عدم توجه ملت‌ها به تهديدات غرب گفت: دولت‌ها همگام با ملت‌ها در راستاي حفظ منافع كشورشان بدون اينكه بدنبال قدرت و سلطه بر نظام جهاني باشند، در اين اجلاس به نفع تمامي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد گام برمي‌دارند. ‌

معاون دانشكده علوم سياسي دانشگاه تهران مركز در پایان خاطرنشان كرد: فرصت فراهم امده برای جمهوری اسلامی ایران برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های گوناگون جنبش عدم تعهد در طول سه سال ریاست ایران، زمانی به طور کامل میسر است که امکان همکاری و مشارکت كشورهاي عضو برقرار گردد.

انتهاي پيام/ ر

برچسب ها: اجلاس ، ایران ، شانتاژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار