سفير سابق ايران در مكزيك گفت: تشكيل اين اجلاس در ايران به عنوان غيرمتعهدترين دولت جهان، فرصت بزرگي را براي اين جنبش و همه ملت‌هاي آزاده جهان به وجود خواهد آورد.

قديري ابيانه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه رياست سه ساله جمهوري اسلامي ايران بر بزرگترين سازمان جهاني بعد از سازمان ملل متحد موقعيت عالي ديپلماتيك براي كشورمان محسوب مي‌شود اظهار داشت: تشكيل اين اجلاس در ايران به عنوان غيرمتعهدترين دولت جهان، فرصت بزرگي را براي اين جنبش و همه ملت‌هاي آزاده جهان به وجود خواهد آورد.

سفير سابق ايران در مكزيك با تاكيد بر اينكه شاهد افول قدرت‌هاي بزرگ جهاني هستيم افزود: جهان از تك‌قطبي شدن به سوي چند قطبي شدن پيش مي ‌رود لذا رياست ايران بر اين اجلاس خاري است در چشم استكبار جهاني.

قديري ابيانه با اشاره به اينكه جنبش غيرمتعهدها آينده روشني پيش را رو خواهند داشت تصريح كرد: با توجه به تحولات جهاني و بيداري اسلامي در منطقه كه نمونه بارز آن جايگزيني مبارك با مرسي است كه يكي از وابسته‌ترين اعضاي جنبش غيرمتعهدها به آمريكا و اسرائيل بود آينده روشني را مي‌توان براي اين جنبش پيش‌بيني كرد.

وي در پايان با اشاره به تلاش صهيونيست‌ها براي ممانعت از حضور كشورها در اين نشست خاطرنشان كرد: تهديدات فزاينده لفظي رژيم صهيونيستي براي القاي خطر براي ممانعت از حضور سران در اين نشست راه به جايي نخواهد برد. چرا كه كشورهاي جهان مي‌دانند كه رژيم صهيونيستي كوچكتر از آن است كه بخواهد به ايران حمله كند.

انتهاي پيام/ر


 

برچسب ها: ابیانه ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار