عضو هيات علمي دانشكده علوم سياسي دانشگاه آزاد گفت: اعضاي جنبش غير متعهدها بايد بر مولفه‌هاي همگرايي تکيه كرده و اين جنبش را از حالت ايستايي خارج و پويا کنند.

رضا جلالي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه نشست جنبش غير متعهدها‌ در تهران با حضور رسمي، ناظر و نماينده سازمان‌هاي بين‌المللي برگزار مي‌شود اظهار داشت: طبق آمار منتشر شده 121 نماينده از اين کشورها و نهادهاي بين‌المللي‌ در اين اجلاس حضور پيدا مي‌کنند که خود نشان دهنده شکست توطئه‌هاي غرب و آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران است.

وي باتاکيد بر ا‌ينکه غيرمتعهدها دومين سازمان بين‌المللي‌ رسمي است، افزود: اين جنبش بعد از سازمان ملل متحد بزرگترين سازماني است که به ثبت رسيده و دو سوم اعضاي سازمان ملل متحد به عضويت جنبش غير متعهدها درآمده که به لحاظ بيداري اسلامي که در طي دو سال گذشته شاهد آن بوديم عضويت ديگر کشورها در اين جنبش پر رنگ تر به نظر مي رسد.

مدير مرکز مطالعات راهبردي دانشگاه آزاد در پايان با اشاره به نتيجه اين نشست خاطر نشان کرد: دولت‌جمهوري اسلامي ايران بايد بتواند نتيجه اين نشست را به فرصت‌هاي مغتنمي تبديل کند و اميدواريم اعضاي اين جنبش بر مولفه‌هاي همگرايي تکيه کنند تا از حالت ايستايي خارج شوند و به حالت پويايي در آيند.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: جنبش ، ایران ، همگرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار