مسئول بسيج دانشگاه تربيت مدرس گفت: بسيج دانشجويي تلاش دارد لايحه حقوقي را جهت دفاع از مردم مظلوم ميانمار به تصويب رسانده و آن را در اجلاس سران غيرمتعهدها تقديم نمايندگان جنبش عدم تعهد کند.

مجتبي ثابتي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به کشتار مسلمانان ميانمار گفت: بسيج دانشجويي براي تصويب لايحه حقوقي جهت دفاع از مردم مظلوم ميانمار در اجلاس سران غيرمتعهدها در ايران و تقديم آن به کشورهاي جنبش عدم تعهد تلاش مي کند.

وي افزود: بسيج دانشجويي به صورت بيانيه و نامه تحليلي به کميسيون‌هاي حقوق بشر، حمايت خود را از ملسمانان ميانمار اعلام خواهد کرد.

ثابتي با توجه به مبادي حقوق بين الملل و دستگاه ديپلماسي ايران گفت: دانشجويان بسيجي با نگاه بشر دوستانه خود در صورت صدور مجوز از دستگاه هاي زيربط آمادگي خود را مبني بر اعزام به ميانمار اعلام کرده اند.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس با بيان اينکه از دستگاه ديپلماسي توقع داريم جهت اعزام دانشجويان انقلابي به ميانمار مراودات لازم را انجام دهد، تصريح کرد: طرح اعزام دانشجويان به ميانمار براي حمايت از مسلمانان ميانمار با استقبال چشمگيري مواجه شده و حتي بسياري از دانشجويان بسيجي (در رشته هاي پزشکي، پرستاي و ... ) نام نويسي کرده و خواستار حضور در اين جهاد في سبيل الله هستند.

وي با اشاره به سکوت مجامع بين المللي نسبت به کشتار مسلمانان در ميانمار خاطر نشان کرد: کشورهايي مانند عربستان که داعيه اسلام‌خواهي دارند،‌ چرا در قبال کشتار مردم مسلمان ديگر کشورها سکوت کرده‌اند و دانشجويان و طلاب عربستاني به خونخواهي مردم مظلوم ميانمار قيام کنند.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: ثابتی ، میانمار ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار