در صورت استفاده از غذا در رستوران‌هاي بين راه، غذا را به صورت كاملاً داغ يا كاملاً سرد مصرف كرده و از مصرف سالاد اولويه به عنوان غذاي مسافرتي اكيداً خودداري كنيد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ ناهید برخورداری کارشناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت يزد اظهارداشت: تا حد امكان غذا را شخصاً آماده و از مصرف مواد غذايي در رستوران و غذاخوري‌هاي نامطمئن و يا خريد مواد غذايي از دستفروشان خودداري كنید.
 
وی ادامه داد: هنگام سفر، بهترين غذايي كه مي‌توان همراه داشت، غذاهاي خشك و يا انواع كنسرو است. همچنین در مسافرت بهتر است قاشق، چنگال، كارد و ليوان شخصي خود را همراه داشته باشيم. ضمناً همراه داشتن دستمال كاغذي مرطوب با مواد ضد عفوني كننده براي تميزكردن قاشق و چنگال توصيه مي‌شود.
 
وی با اشاره به این که  غذاهاي كاملاً داغ و تازه، ميوه‌هاي تازه پوست كنده، انواع كنسروها، بستني‌هاي پاستوريزه، غذاهاي خشك و نان تازه جزو غذاهاي سالم تلقي مي‌شوند، تصریح کرد: در مقابل غذاهايي كه دستفروشان عرضه مي‌كنند و ميوه هايي كه مدتي از پوست كندن آن گذشته است و بستني‌هاي سنتي درشمار غذاهاي پرخطر محسوب مي‌شوند.
 
وی خاطرنشان ساخت: در صورت استفاده از غذا در رستوران‌هاي بين راه، غذا را به صورت كاملاً داغ يا كاملاً سرد مصرف كنيم. از مصرف سالاد اولويه به عنوان غذاي مسافرتي اكيداً خودداري كنيم. در صورتي كه در سفر غذاهاي گوشتي همراه داريد، بايد قبل از مصرف آن را کاملا حرارت دهید.
 
وی عنوان داشت:  از مصرف سالاد به ویژه سالادی که در آن ها کاهو استفاده شده است و غذاهای دریایی در غذاخوری‌های بین راهی خودداری کنیم. /عط
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار