ساخت EC7 از ابتدا بر مبنای برنامه توسعه صادرات خودروهای چینی آغاز شد و طیف وسیعی از تولیدکنندگان جهانی مانند : زیمنس برای تولید سیستم کنترل الکترونیکی ، شرکت لیر برای صندلی ها ، سنت گوبین برای شیشه ها و شرکتهای فوجی ؛ PDE و DURR AG برای تجهیز خط تولید ، با جیلی همکاری کردند .
این خودرو در سال 2011 موفق به دریافت 4 ستاره از سازمان ارزیابی اتومبیل های اروپایی (ENCAP) برای ایمنی در تصادف شد . عملکرد این خودرو و خودرویی دیگر به نام MG6 (محصول شرکت SAIC) از جانب مایکل ون رتینگن ، دبیر کل ENCAP به عنوان نقطه عطف تاریخ خودرو چین ، توصیف شده است . در مقابل یانگ جیانگ کارشناس خودرو در چین و سردبیر یکی از نشریات خودرویی می گوید : مدل های اروپایی و آمریکایی به راحتی هر 5 ستاره این استاندارد را پاس می کنند در حالیکه مدل جیلی تنها پنجمین خودرویی است که به چهار ستاره دست یافت .
EC7 که
به نظر در سطحی بالاتر از چری 530 و لیفان 620 قرار دارد در قسمت جلو
شبیه هوندا و از عقب مشابه نیسان تینا به نظر میرسد . جالب اینجاست که
لوگو این شرکت هم بسیار شبیه لوگوی کادیلاک است . اخیرا فیس لیفتی هم از EC7ارائه شده است که تغییراتی در قسمت جلو و عقب و همینطور تغییر کلی در داشبرد داشته است.
جدول مشخصات فنی جیلی EC7 به شرح ذیل است.
ابعاد خودرو | 4635/1789/1470mm |
وزن خالص | 1280kg |
ظرفیت باک | 50lit |
مشخصات تایر | 215/55 R 16 |
موتور | 1792 CC |
قدرت موتور | 137/6200 hp/rpm |
گشتاور موتور | 172/4000N.m/rpm |
گیربکس | 5 دنده دستی |
مصرف سوخت | 7.2 |
سیستم ترمز(جلو-عقب) | دیسکی خنک شونده |
سیستم تعلیق (جلو-عقب) | مک فرسون- چرخشی |